مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۶:۵۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: اولین روبات فضانورد سخنگوی جهان توسط دانشمندان ژاپنی راهی ایستگاه فضایی بین‌المللی شد تا ساکنان ایستگاه را از تنهایی برهاند.

روبات

براساس گزارش میل‌آنلاین، کی-روبو روباتی کوچک است که برای همنشینی با فضانوردان در طول اقامتشان در ایستکاه فضایی برای از بین بردن حس تنهایی طراحی و ساخته شده‌است. این روبات صبح روز شنبه از جزیره‌ای در جنوب ژاپن به ایستگاه فضایی فرستاده شد.

قرار است این روبات دوست‌داشتنی و کوچک دوست فضایی کیوچی واکاتا باشد، اولین فرمانده ژاپنی ایستگاه فضایی که قرار است در سال جاری به ایستگاه فضایی سفر کند. براساس گزارش دیسکاوری، راکت باری H-2B صبح روز شنبه به همراه این فضانورد ماشینی کوچک راهی ایستگاه فضایی بین‌المللی شد.

روبات

مدیر پروژه روبات کی-روبو می‌گوید روس‌ها اولین افرادی بودند که به فضا رفتند، آمریکایی‌ها اولین افرادی بودند که قدم به ماه گذاشتند، و ما می‌خواهیم ژاپنی‌ها اولین افرادی باشند که فضانورد روباتیک با قدرت برقراری تعامل و ارتباط با انسان‌ها را به فضا می‌فرستد. محققان ژاپنی امیدوارند روبات‌هایی مشابه این روبات  فضانورد که از قدرت مکالمه با انسان‌ها برخوردار هستند بتوانند روزی انسان‌ها را در انجام فعالیت‌های فضایی در فضا یاری دهند.

روبات

از آنجایی که قرار نیست این روبات فعالیت‌های فیزیکی انجام دهد و توانایی اصلی آن برقرارری ارتباط با انسان‌ها است، از ابعاد کوچکی بهره برده است.  قد این روبات تنها 34 سانتیمتر بوده و وزنش درحدود یک کیلوگرم است.

کد خبر 225786
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز