همشهری آنلاین: روبات کوچکی که برای دوستی و همنشینی با فضانوردان ایستگاه فضایی به فضا سفر کرده‌بود، برای اولین بار در فضا لب به سخن باز کرده و پیامی را برای زمین ارسال کرده‌است.

روبات

براساس گزارش گیزمگ، شرکت تویوتا اعلام کرد کی‌-روبو برای اولین بار در فضا سخن گفته و پیامی را از ایستگاه فضایی بین‌المللی برای زمین ارسال کرده‌است. این روبات کوچک در پیامش که به زبان ژاپنی ارسال شده گفت: در 21 آگوست 2013، روباتی یک قدم کوچک در راه آینده‌ای درخشان برای همه برداشت.

روبات همچنین برای روبات میراتا، روبات پشتیبانی که برای رفع نقص کی‌-روبو در فضا مورد استفاده قرار خواهد گرفت، پیام و تصاویری از خود ارسال کرد.

روبات

این روبات که تنها به زبان ژاپنی قادر به صحبت کردن است،‌تا ماه نوامبر یا دسامبر که کوئیچی واکاتا اولین فرمانده ژاپنی به ایستگاه فضایی بین‌المللی برسد و اولین مکالمه ژاپنی را با این روبات انجام دهد،‌کار چندان دشواری در پیش رو نخواهد داشت.

یک ماه است که از اقامت این روبات، که بخشی از پروژه تعامل انسان و روبات در فضا به شمار می‌رود، در ایستگاه فضایی بین‌المللی می‌گذرد. کی-روبو محصول مرکز مطالعات علوم و فناوری پیشرفته دانشگاه توکیو است که با همکاری شرکت تویوتا و روبو گاراژ و همچنین آژانس فضایی ژاپن ساخته شده‌است.

این روبات تنها یک کیلوگرم وزن داشته و می‌تواند چهره و کلام و احساسات انسان‌ها را تشخیص دهد و حضور در خلاء برای آن مشکلی ایجاد نمی‌کند. قرار است این روبات یک سال و نیم در فضا اقامت داشته باشد.

کد خبر 230081
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز