همشهری آنلاین: هفتمین دوره مسابقات قرآن کریم ویژه جامعه کارگری با شرکت 293 نفر از کارگران و خانواده‌های آنان از استان‌های مختلف از 26 دی‌ به مدت 4 روز در مجتمع زیارتی یاوران امام مهدی(عج) جمکران برگزار می‌شود.

هفتمین دوره مسابقات قرآن کریم ویژه جامعه کارگری با شرکت 293 نفر از کارگران و خانواده‌های آنان از استان‌های مختلف از 26 دی‌ماه به مدت چهار روز در مجتمع زیارتی یاوران امام مهدی(عج) جمکران برگزار می‌شود.

 به گزارش خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا)، نشست خبری با موضوع «برگزاری هفتمین دوره مسابقات قرآن کریم ویژه جامعه کارگری» امروز، 23 دی‌ماه، با حضور «محسن شریف‌زاده»، مدیرکل دفتر امور فرهنگی وزارت کار و امور اجتماعی در سالن کنفرانس این وزارتخانه برگزار ‌شد.

شریف‌زاده در این نشست خبری گفت: همه باید به قرآن کریم تمسک جوئیم؛ زیرا قرآن کریم راهنمای انسان‌ها در طول زندگی است، پیامبر اسلام(ص) در این رابطه می‌فرماید: «هرگاه فتنه‌ها مانند پاره‌های شب سیاه به شما هجوم آورد بر شما باد پناه بردن به قرآن»، پس ما باید در این زمان که شبیخون فرهنگی با ابزارها و وسائل مدرن متوجه مردم و به ویژه جوانان کشور ما شده است، برای نجات از این فتنه‌ها که به تخریب فرهنگ اسلامی و قرآنی می‌پردازد، باید به قرآن کریم پناه ببریم تا آسیبی به کشور ما نرسد.

وی در ادامه افزود: هر پیامبری معجزه‌ای داشته است و قرآن کریم معجزه ماندگار پیامبر اسلام(ص) است که معجزه‌ای جاودان و ماندگار است و هیچ کس نمی‌تواند همانند قرآن کریم کتابی آورد، خود قرآن کریم نیز به این موضوع اشاره ‌کرده است.

مدیرکل دفتر امور فرهنگی وزارت کار اظهار کرد: قرآن کریم دارای ظاهر و باطنی است، ما با قرائت قرآن کریم تنها ظاهر این کتاب ارزشمند آسمانی را می‌فهمیم و برای درک باطن قرآن کریم باید در آن تدبر و اندیشه کرد و این مهم با کمک ائمه معصومین(ع) برای ما امکان پذیر است.

شریف‌زاده تصریح کرد: در راستای ترویج فرهنگ قرآنی در میان کارگران کشور، افتتاحیه «هفتمین دوره مسابقات قرآن کریم ویژه جامعه کارگری کشور» شنبه، 26 دی‌ماه با حضور «زارعی» معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر کار و امور اجتماعی در جوار مسجد جمکران در مجتمع زیارتی یاران امام مهدی(عج) برگزار می‌شود.

وی گفت: اولین دوره این مسابقات در سال 1379 برگزار شد و امسال نیز هفتمین دوره مسابقات قرآن کریم ویژه جامعه کارگری برگزار می‌شود، شرکت کنندگان در این دوره نسبت به اولین دوره رشد قابل توجه‌ای داشته‌اند، به گونه‌ای که در اولین دوره این مسابقات 150 نفر از برگزیدگان از استان‌ شرکت داشتند در حالی که در این دوره 293 نفر از کارگران و خانواده‌های آنان از استان‌های مختلف حضور دارند.

مدیرکل دفتر امور فرهنگی وزارت کار اظهار کرد: هشت میلیون کارگر ثبت شده بیمه تأمین اجتماعی داریم، همچنین کارگران قرارداد موقت و فصلی نیز به این تعداد اضافه می‌شوند و اگر ما این تعداد را با خانواد‌های آنان در نظر بگیریم جمعیتی در حدود 28 میلیون نفر می‌شود و برای این‌که خانواده‌ها در مسابقات قرآنی شرکت کنند تمهیدات گسترده‌ای را در نظر گرفته‌ایم و امسال خانواده‌های کارگران در کنار کارگران در این مسابقات شرکت می‌کنند.

شریف‌زاده تصریح کرد: در هفتمین دوره مسابقات قرآن کریم ویژه جامعه کارگری شرکت کنندگان در سه رشته حفظ، قرائت تحقیق و در مفاهیم قرآن کریم در مدت چهار روز از 26 دی‌ماه تا 29 دی‌ماه با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

 وی عنوان کرد: از 293 نفری که در این دوره از مسابقات شرکت کرده‌اند، از این تعداد 168 نفر آقا و 168 نفر را بانوان تشکیل می‌دهند، همچنین به طور مجزا در بخش آقایان 21 نفر در رشته حفظ پنج جزء قرآن کریم، 15 نفر در رشته حفظ 20 جزء قرآن کریم، 14 نفر در رشته حفظ کل قرآن کریم، 27 نفر در رشته مفاهیم قرآن کریم و 91 نفر در رشته قرائت تحقیق قرآن کریم شرکت دارند.

مدیرکل دفتر امور فرهنگی وزارت کار گفت: در بخش بانوان 18 نفر در رشته حفظ پنج جزء قرآن کریم، 18 نفر در رشته حفظ 20 جزء قرآن کریم، 16 نفر در رشته حفظ کل قرآن کریم، 26 نفر در رشته مفاهیم قرآن کریم و 47 نفر در رشته قرائت تحقیق قرآن کریم شرکت دارند.

شریف‌زاده گفت: شرکت کنندگان این دوره از 31 مبدأ به مسابقات راه‌ پیدا کرده‌اند، آن‌ها از 30 استان کشور و شهر کرج در هفتمین دوره مسابقات قرآن کریم ویژه جامعه کارگری شرکت می‌کنند؛ زیرا اداره کار شهر کرج به صورت یک سازمان اداره می‌شود.

وی اظهار کرد: اختتامیه این دوره از مسابقات روز سه‌شنبه، 29 دی‌ماه، همزمان با میلاد با سعادت امام محمد باقر(ع) و با حضور «عبدالرضا شیخ‌الاسلامی»، وزیر کار و امور اجتماعی در مجتمع زیارتی یاران امام مهدی(عج) در جمکران قم برگزار می‌شود.

مدیرکل دفتر امور فرهنگی وزارت کار تصریح کرد: به برگزیدگان این دوره از مسابقات جوایز ارزنده مادی و معنوی اهدا خواهد شد، همچنین در تلاش هستیم در سال‌های آینده رشته‌های ترجمه و تفسیر را به رشته‌های این مسابقات اضافه کنیم، هر چند در رشته درک مفاهیم قرآن کریم از ترجمه و جلد 17 تفسیر نمونه استفاده خواهیم کرد.

شریف‌زاده گفت: در کنار این دوره از مسابقات برای متسابقین برنامه‌های جانبی از جمله آموزش «مهدی شناسی» توسط مدیریت مسجد جمکران و زیارت حرم مطهر حضرت معصومه(س) در نظر گرفته شده است.

وی اظهار کرد: بحث ارتقای سطح دانش کارگران با تشکیل سازمان فنی و حرفه‌ای و همچنین چاپ سه کتاب «روایت تلاش»، «گفتار علوی و کردار علوی» و «غیرت باقری» هر کدام با تیراژ 50 هزار در قطع پالتویی به چاپ رسیده و در اختیار کارگران قرار داده شده است.

مدیرکل دفتر امور فرهنگی وزارت کار در پایان افزود: برای دهه فجر برنامه‌های قرآنی زیادی در نظر گرفته‌ایم که این برنامه‌‌ها در کمیته‌های شورای تبلیغات اسلامی برنامه‌ریزی خواهد شد. 

کد خبر 99493

پر بیننده‌ترین اخبار دین و اندیشه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز