جمعه ۱۸ دی ۱۳۸۸ - ۱۰:۵۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: نماز جمعه 18 دی تهران به امامت حجت‌االاسلام صدیقی در دانشگاه تهران برگزار شد

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه‌ تهران تقوای زبان، کنترل چشم و خیره نشدن به مظاهر دنیا، تقوای کسب و کار، اداری، فرهنگی، سیاسی و خانوادگی را یک ضرورت خواند و تاکید کرد: در همه این میدان‌ها باید خدا را بنده باشیم و خدا را از خود ناراضی نکنیم.

وی افزود: از آغاز خلقت تا به امروز درباره‌ سیدالشهدا مطلب ارایه شده است چنانچه وقتی به حضرت آدم اسماء خمسه القا شد حضرت آدم با شنیدن نام ابی‌عبدالله الحسین (ع) به انقلاب حالش افزوده شد و وقتی سر این موضوع را حضرت آدم از جبرئیل امین جویا شد حضرت جبرئیل واقعه‌ عاشورا را برای حضرت آدم بازگو کرد.

خطیب نمازجمعه‌ این هفته‌ تهران، همچنین با اشاره به نجات کشتی نوح، گفت: هم‌اکنون دریای گناه، بلا، فساد، ذلت و ظلم و زور عالم را فرا گرفته است و تنها جمعیتی که با استقلال، آزادانه از خدا دم می‌زنند و به شرق و غرب باج نمی‌دهند و موجودیت حیات انسانی خود را به رنگ دین به ثبت رسانده‌اند پیروان و تربیت‌شدگان مکتب امامت و ولایت هستند.

صدیقی با بیان اینکه نجات علی‌الاطلاق به دست امام حسین (ع) است و این سنت و اراده و مشیت قطعی خداوند است، افزود: هر جریانی که از امام حسین چه در گذشته تاریخ، چه در حال و چه در آینده الهام گرفته و بگیرد نجات یافته و خواهد یافت.

وی در ادامه‌ی سخنان خود گفت: با توجه به اینکه اعتبار و اهمیت هر انقلابی به اعتبار محتوای آن انقلاب است باید دانست که شعار و متن و حرف کسانی که انقلاب می‌کنند چیست. معمولا انقلاب‌هایی که اتفاق افتاده یا رنگ دنیوی داشته و یا به حالت انفجاری بوده است اما انقلاب حضرت سیدالشهدا یک انقلاب تکوینی بوده است.

خطیب نمازجمعه‌ این هفته‌ تهران، انقلاب امام حسین (ع) را انقلاب فسادزدایی، ظلم‌ستیزی، حیات‌بخشی، انقلاب دین و توحید و تجلی نام اعظم خداوند خواند و خاطر نشان کرد: خدا خواست خود را در کربلا با همه‌ صفات خود نشان دهد.

صدیقی افزود: هیچکدام از انبیا و اولیا از مجموعه‌ای که در آن نفاق، نفوذی و گرایش به امور دنیوی نباشد برخوردار نبودند حتی دل امیرالمومنین از خواص خون بود و امام حسن (ع) حتی برای برگزاری نماز از دست خصوصی‌های خود احساس امنیت نداشتند. این در حالی است که مدافعان حریم حسین (ع) همه عاشق، شیدا و عارف بودند.

وی قداست و عظمت رهبری، اخلاص یاران حضرت سیدالشهداء و شرکت اقشار مختلف در نهضت امام حسین را از جمله ویژگی‌های این نهضت برشمرد و اظهار کرد: در این نهضت در به روی هر کس و به هر وضعی که می‌توانست با امام حسین همراه باشد، باز بود.

خطیب نمازجمعه‌ این هفته‌ تهران، با بیان اینکه ویژگی‌های انقلاب ما شبیه به نهضت حسینی است چنانچه یک فقیه عادل، فرهیخته، خداجوی و بی‌تعلق در راس آن قرار دارد و جمعیتی که یاران انقلاب هستند همه در آن سهیم هستند، به حضور مردم در راهپیمایی 9 دی اشاره کرد و گفت: اگر بخواهیم بعد از عاشورا صحنه‌هایی را شبیه صحنه‌ی عاشورا ترسیم کنیم حماسه‌ی مردم ایران و رهبری ملت ایران باید مورد توجه قرار گیرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین صدیقی در ادامه خطبه‌های این هفته نمازجمعه‌ تهران با اشاره به حوادث روز عاشورا در تهران، گفت: در میان مردمی که جان و مال و زندگی‌شان امام حسین (ع) است و علاقه و وابستگی‌شان به این امام ریشه دارد نمی‌توانند ببینند که عده‌ای در روز عاشورا به اتکاء فتنه‌گران و گروه‌های مختلفی که همه‌شان در یک مبنا مشترک بودند و آن هم بی‌دینی است بیایند و سوت بزنند و پایکوبی کنند.

وی افزود: ناظران عینی از واقعه‌ روز عاشورا برای من نقل کردند که ما جلوی فردی که خیلی داد می‌زد و شعارهایی علیه یک کاندیدا می‌داد ایستادیم و به او گفتیم تو از کجا آمده‌ای؟ او گفت من افغانی هستم و دویست هزار تومان برای این کار به من داده‌اند. او همچنین کسی را به ما نشان داد و گفت او ناظر ماست و اگر من بیشتر فریاد بزنم پنجاه هزار تومان بیشتر به من خواهد داد. همچنین برای من نقل کردند که ما فرد دیگری را دیدیم که در روز عاشورا مست بود و آن کارها را انجام می‌داد.

خطیب موقت نمازجمعه‌ این هفته‌ تهران، حادثه رخ داده در روز عاشورا را حادثه‌ای سنگین عنوان و اظهار کرد: در این حادثه مشخص شد که قشون فتنه‌گران از لحاظ کمیت چه مقدار هستند. همچنین مشخص شد کسانی که می‌خواهند با تاریخ و انقلابی در مصاف قرار بگیرند چه کسانی هستند و چه ماهیتی دارند.

وی در ادامه گفت: اینکه افرادی که خود را فوق قانون می‌دانند و حاضر نیستند حرف‌های خود را با کلید قانون مطرح کنند و وقتی شعارهای جمهوری ایرانی به اتکاء این افراد سر داده می‌شود عکس‌العملی از خود نشان نمی‌دهند نشانگر این است که از اسلام نیز عبور شد. همچنین با پاره کردن عکس حضرت امام (ره) و سر دادن شعار علیه اصل ولایت فقیه از حاکمیت و قانون اساسی نیز عبور شد.

صدیقی با بیان اینکه در این جریانات دیدیم از جمهوریت نیز عبور شد، گفت: ما حیف‌مان می‌آید برخی از اینها در میدان‌هایی صداقت‌ها و غیرت‌هایی از خود نشان داده‌اند. اینها زمانی پاره‌ی تن ما و در کنار ما بودند و ما خوشحال نمی‌شویم که کار این افراد به اینجا رسیده باشد.

خطیب موقت نمازجمعه‌ی این هفته‌ی تهران، با بیان اینکه در حال حاضر ایران در شرایط حصر جهانی است و در این 30 سال سختی‌های بسیاری را بر خود هموار کرده است، تاکید کرد: مردم ما فاجعه‌ی روز عاشورا و این شرمندگی را در روز نهم دی محکوم کردند و آنقدر آشفته و جریحه‌دار بودند که قبل از این روز نیز در گوشه و کنار ناراحتی خود را نشان دادند.

وی خاطر نشان کرد: به هر ترتیب در نهم دی ماه حماسه‌ کشوری و سراسری رخ داد که والله سیر شعارهایی که در این روز سر داده می‌شد طبیعی و نه سازماندهی شده بود.

خطیب موقت نمازجمعه‌ این هفته‌ تهران، در ادامه گفت: مردم ما در دین‌داری‌شان بسیار عمیق و با بصیرت هستند و با چنین رویکردی اسلام را انتخاب کرده‌اند و افتخار می‌کنند که جمهوری‌شان رنگ اسلام دارد. همچنین ذات مردم ما هم اسلام است و هیچ قدرتی نمی‌تواند مردم‌مان را از اسلام جدا کند.

صدیقی با بیان اینکه مردم ما اسلام بدون ولایت را به حکم دو آیه قرآن نخواهند پذیرفت، اظهار کرد: اسلامی که دشمن را مایوس می‌کند کامل است و مهر رضای خداوند بر آن خورده است اسلامی است که رهبری، امامت، حکومت و اقتدار دارد و اسلام منزوی و اسلام پر و بال قیچی شده دشمن را مایوس نخواهد کرد.

وی با بیان اینکه این ولایت فقیه بود که آب پاکی را به دست شرق و غرب ریخت و این اقتدار را نشان داد، گفت: مردم ما عمق پیوندشان را با ولایت فقیه و اسلامی که تحت پرچم آن به سمت ظهور امام زمان می‌روند نشان دادند.

خطیب موقت نمازجمعه‌ این هفته‌ تهران، در ادامه گفت: من در راهپیمایی روز نهم دی می‌دیدم بعضی از مردم علیه برخی شعار سر می‌دادند. ما از آنها تقاضا می‌کردیم که نام کسی را نبرند اما این طبیعت مردم است که وقتی به جایی برسند و ببینند که این قانونگریزی‌ها ادامه پیدا می‌کند واکنش نشان می‌دهند.

صدیقی افزود: اگر خدای نخواسته قوه‌ قضاییه، نیروهای امنیتی و انتظامی از عهده‌ کار خود برنیایند که این آتش را خاموش کنند و همچنین مسئله‌ ناامنی و فتنه، امنیت ناموس مردم، جوان‌ها، اقتصاد، پیشرفت‌های علمی مردم را تهدید کند باید گفت این چیزی نیست که مردم ما بتوانند آن را تحمل کنند.

وی تاکید کرد: من نگران این هستم که مجاری قانونی در فرصتی که باید به مردم پاسخ منطقی دهند و کارها را رو به راه کنند، این کار را انجام ندهند و صبر مردم تمام شود.

خطیب موقت نمازجمعه این هفته‌ تهران، با بیان اینکه مقام معظم رهبری همواره دعوت به اعتدال و آرامش می‌کنند و هر نوع حرکت افراطی خلاف رضای رهبری است، گفت: مردم ما امروز رهبری را نائب امام زمان می‌دانند.

صدیقی در ادامه‌ی سخنان خود با اشاره به بحث هدفمند کردن یارانه‌ها، گفت: امیدواریم که این کار با عزم ملی و درایت کامل دنبال شود.

وی گفت: البته در راه کم کردن اسراف‌ها و هزینه‌های نابجایی که در این برنامه منظور شده است نباید خدای ناخواسته به اقشار کم درآمد آسیبی رسیده شود؛ چرا که لازم است به مردمی که حماسه‌ی نهم دی را خلق کردند توجه شود.

خطیب موقت نمازجمعه‌ی این هفته‌ی تهران همچنین در ادامه، گفت: جسارت و اهانتی که امام جمعه‌ ریاض به مرجع شیعه آیت‌الله سیستانی یکی از مراجع اثرگذار در موقعیت شیعیان عراق انجام داد با اهانتی که به عکس حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری شد از یک جریان هستند و باید دانست چنین اقداماتی به تثبیت موقعیت مراجع ما منجر خواهد شد.

کد خبر 98988

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز