گروه سیاسی: نمازگزاران ایران 27 آذر پس از اقامه نخستین نماز جمعه ماه محرم با در دست داشتن تصاویری از امام خمینی و رهبر معظم انقلاب و حمل پرچم‌های منقش به عبارات «یا ابوالفضل(ع)» و «یاحسین(ع)» اهانت به ساحت بنیانگذار کبیر انقلاب را محکوم کردند.

10 روز پس از آنکه تصاویر هتک حرمت رهبر کبیر انقلاب از سیمای جمهوری اسلامی پخش شد، مردم سراسر کشورمان از تهران، اصفهان، تبریز، مشهد، قم، اهواز، زاهدان، سنندج و رشت گرفته تا شهرستان‌های کوچک‌تر،27آذر پس از اقامه نماز جمعه در راهپیمایی‌های یکپارچه با آرمان‌های امام راحل تجدید میثاق کردند.

در پایان راهپیمایی27آذر نمازگزاران تهران با صدور قطعنامه‌ای در 5 بند انزجار خود را از هتاکان به حرمت امام خمینی(ره) اعلام داشتند.در بخشی از این قطعنامه  آمده است: نام امام و راه امام از صحنه روزگار محو شدنی نیست و تلاش دشمنان و هم‌پیمانان داخلی آنها برای به فراموشی سپردن آرمان‌های امام عظیم‌الشأن‌(ره) نتیجه‌ای جز ناکامی دوباره آنها نخواهد داشت.

شرکت‌کنندگان در تظاهرات 27 آذر از مسئولان قضایی کشور خواستند «مجرمان و عاملان اهانت به ساحت قدسی امام راحل را شناسایی و کسانی را که با اعمال و رفتار ضد‌انقلابی، زمینه بروز این اقدام وقیحانه را پدید آورده‌اند بدون هیچگونه اغماض و مماشات به مردم معرفی کرده و برخورد قانونی و قاطع با آنان انجام دهند».

امام، شناسنامه انقلاب

خطیب نماز جمعه27 آذر تهران با اشاره به اینکه در مسئله بعد از انتخابات چه حرکت‌ها و شعارهای زشتی صورت گرفت و در نهایت نیز با کمال تأسف تمثال مبارک امام‌(ره) به این روز افتاد؛ به تعبیر پیامبراکرم(ص) از حضرت علی مبنی بر اینکه امیرالمومنین پرچم، سند، نماد و پیشانی اسلام است،  اشاره کرد و ادامه داد: البته بدون تشبیه در عصر ما نیز که عصر غیبت است، امام‌(ره) ، پرچم، تابلو، شناسنامه و اصل انقلاب است.

به گزارش واحد مرکزی خبر، آیت‌الله امامی کاشانی با بیان اینکه خطاب من به تمام علاقه‌مندان به کشور، نظام و امام (ره) است، گفت: سخنان من به طرفین مشاجره هاست، وقتی به مناسبتی راهپیمایی می‌کنید باید نگاه کرد که این حرکت به کجا می‌رسد اگر چیز خوبی در آن دیده شد دنبالش بروید، اگر نه، از آن فاصله بگیرید.

وی به نقش صداوسیما اشاره کرد و افزود: صداوسیما باید دانشگاهی سیاسی، اقتصادی و اخلاقی و در یک کلام مجموعه‌ای از دانشگاه‌ها باشد و افراد از هرطرف بیایند حرف‌هایشان را بزنند، راه و چاه را نشان دهند و راهکارهایشان را بیان کنند.

حضور فعال شهرداری در حوزه امربه معروف و نهی از منکر

دبیر کل ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر کشور نیز27آذر به‌عنوان سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه از تقدیم لایحه امر به معروف و نهی از منکر در روزهای آینده به مجلس خبر داد و گفت: تاکنون کارهای مؤثری در رابطه با امر به معروف و نهی از منکر از سوی قوای سه‌گانه صورت گرفته است.

سید احمد زرگر با اشاره به اینکه 60 هزار نفر در سراسر کشور برای بهره برداری از امر به معروف و نهی از منکر سازماندهی شده‌اند به اقدامات شهرداری تهران در فعال کردن امر به معروف و نهی از منکر در کشور اشاره کرد و گفت: حدود 154 شورای امر به معروف و نهی از منکر در شهرداری تهران فعال است.

وی افزود: باید کاری کرد همانطور که مردم فریضه نماز خواندن را واجب می‌دانند و برای آن ارزش و اهمیت خاصی قائل هستند، به فریضه امر به معروف و نهی از منکر نیز توجه ویژه‌ای داشته باشند.

کد خبر 97618

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز