جمعه ۱۱ دی ۱۳۸۸ - ۱۱:۰۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: نماز جمعه یازدهم دی تهران به امامت آیت‌الله جنتی در دانشگاه تهران برگزار شد.

به گزراش مهر، آیت الله احمد جنتی خطیب این هفته نماز جمعه تهران در خطبه دوم نماز جمعه با اشاره به حوادثی که روز عاشورای حسینی رخ داد، اظهار داشت: تحلیل‌هایی که از حوادث اخیر می‌شد مبنی بر اینکه عده‌ای اصل نظام یعنی اسلام و ولایت فقیه را نشانه رفته‌اند نه انتخابات را و برخی‌ها هم آن را باور نمی‌کردند ولی مشخص شد که موضوع  از اول درست بوده است.

وی در ادامه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص اینکه هدف حوادث اخیر اصل نظام است گفت: آنها می‌خواستند ریشه این نظام را بکنند و انتقام خود را از مردم بگیرند اما نتوانستند.

جنتی هدف دشمنان را نابودی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به جرم اسلامی بودن آن دانست و گفت: شعارهایی که این اواخر سر داده می‌شد همه برنامه‌های آنان را افشا کرده بود.

دبیر شورای نگهبان با بیان اینکه دشمنان باورشان شده بود که نظام ضعیف شده و مردم دیگر طرفدار نظام نیستند، به طوریکه فکر می‌کردند حالا وقت برخورد فیزیکی است، گفت: آنان با این تصورات باطل عده‌ای را در خیابان‌ها جمع کردند که وقتی مردم در حال عزاداری بودند حرمت روز عاشورا را شکستند و دل مردم را به درد آوردند.

خطیب جمعه این هفته تهران تصریح کرد: در حال حاضر ماهیت حوادث اخیر روشن شده است و دیگر برای کسی جای شک و شبهه‌ای باقی نمانده است. 

وی با بیان اینکه خون و رگ‌های بدن ما با حسین، عزای حسین و محبت حسینی وابسته شده است، گفت: مردم این بی‌حرمتی به امام حسین (ع) را در روز عاشورا نتوانستند تحمل کنند و با اینکه فرصت دعوت کم بود اما جمعیت 22 بهمنی در خیابانها راهپیمایی کردند. یعنی طبق آمار موجود در تهران و شهرهای دیگر جمعیتی حدود 3 میلیون نفر اقدام به راهپیمایی کرده‌اند.

جنتی این حرکت مردم را حرکتی حسینی و عاشورایی دانست که خون همه را به جوش آورد و گفت: از رسانه ملی تشکر می‌کنم که از جریان‌های مختلف سیاسی حاضر در راهپیمایی گزارش تهیه کردند.

دبیر شورای نگهبان با بیان اینکه علما هم همراه با مردم بیانیه و قطعنامه صادر کردند که قطعا باید آنان پیشاپیش مردم حرکت کنند، گفت: برخی از نمایندگان مجلس نیز کفن پوشیدند و در اطراف مجلس راهپیمایی کردند و طی بیانیه‌ای خواستار اشد مجازات برای حرمت شکنان عاشورای حسینی شدند.

خطیب جمعه این هفته تهران با تاکید بر اینکه مردم ما مردم خوبی هستند، خطاب به حضار اظهار داشت: فتنه گران چطور می‌خواهند به روی شما نگاه کنند؟ وقتی رئیس جمهور آمریکا، انگلیس و اسرائیل رسما از آنها پشتیبانی می‌کنند دیگر ماهیت انگلیسی و اسرائیلی آنها روشن شده است و حتما از بودجه‌ای که آنان برای مقابله با جمهوری اسلامی ایران تصویب کرده‌اند به جیب فتنه گران هم ریخته می‌شود.

وی ادامه داد: اتفاق روز عاشورا، اتفاق خوبی بود و در عاشورا نیز امام حسین کشته شد ولی اسلام زنده ماند یا وقتی که بنی‌صدر می‌خواست انقلاب را دگرگون کند خون شهیدان پاک ریخته می‌شود و انقلاب از چنگال منافقان در آن زمان خارج می‌شود.

جنتی خطاب به سران برخی جریانات سیاسی عنوان کرد: آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها که کورند اما خود شما این جمعیت را دیدید یا نه؟ شما که در داخل کشور بودید جمعیت را دیدید و شعارها را شنیدید. مردم ما مردم نجیبی هستند و اهل قانون و سیاست‌های رهبری که اگر نبودند شما را زنده نمی‌گذاشتند.

دبیر شورای نگهبان افزود: مردم به دلیل اینکه نمی‌خواهند از قانون تخطی کنند و نمی‌خواهند نظرات رهبری را زیر پا بگذارند آرامش را حفظ می‌کنند ولی نظام نمی‌تواند مبارزه با اسلام را تحمل کند.

خطیب جمعه این هفته تهران با اشاره به فرازی از سخنان امام راحل گفت: امام (ره) در آن زمان به آمریکا تشر می‌زد و می گفت اگر شما با دین ما طرف شوید ما با همه چیز شما طرف می شویم و روسیاهتان می‌کنیم.

وی در ادامه اعمال فتنه گران در روز عاشورا را از مصادیق بارز مفسدین فی‌الارض به شمار آورد و گفت: اول انقلاب مفسدین فی‌الارض را می‌گرفتند و در دادگاه‌ها محاکمه می‌کردند و آنها را به اشد مجازات می‌رساندند.

جنتی سکوت برخی از افراد را در هر لباس و سمتی گناه بزرگی دانست و گفت: بر اساس همان شعاری که سکوت هر مسلمان خیانت است به قرآن، این سکوت محکوم است همانطور که خود آنها محکوم هستند.

دبیر شورای نگهبان انتظار مردم را از دستگاه قضایی کشور در برخورد با عوامل فتنه، انتظاری بالا توصیف کرد و گفت: البته دستگاه قضایی هم اکنون هم محدودیت قانونی دارد و هم محدودیت مصلحتی و فعلا نمی‌تواند مانند اول انقلاب عمل کند وگرنه حساب‌ها تا کنون تسویه می‌شد.

خطیب جمعه این هفته تهران با هشدار به دستگاه قضایی عنوان کرد: کسی را که دستگیر کرده‌اید دوباره آزاد نکنید چون این افراد با 4 روز زندان رفتن درست نمی‌شوند.

وی وظیفه دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی کشور را در شناسایی و افشاء نقشه‌ها و افرادی که نقش اساسی در این فتنه‌ها دارند، بسیار سنگین ارزیابی کرد و گفت: مسئولین اجرایی نیز در نیروی انتظامی بایستی از آمادگی کامل برای حفظ امنیت و آرامش مردم در داخل کشور برخوردار باشند.

جنتی در ادامه با تاکید مجدد بر اینکه دستگاه قضایی باید سرعت و دقت بالایی در برخورد با اغتشاشگران داشته باشد گفت: دستگاه قضایی باید از دستگاه انقلابی و قاضی پنجاه و هفتی استفاده کند نه از قضات بی حال و وامانده.

دبیر شورای نگهبان در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر اینکه وحدت با این افراد معنا ندارد گفت: اینها راه را گم کرده اند و جز توبه و مجازات راه دیگری ندارند و باید توبه و عذرخواهی ابتدا از خداوند متعال و سپس ائمه اطهار علیهم السلام کنند و بعد از آن از مردم عذرخواهی نمایند که امیدواریم خداوند آنان را ببخشد.

خطیب جمعه این هفته تهران همچنین در خطبه اول نماز جمعه با اشاره به حوادث و جریاناتی که در صدر اسلام واقع شد، اگر جزء بدیهیات تاریخ نبود شاید کسی نمی‌توانست باور کند مانند عاشورا ، گفت: عاشورا اختصاص به محرم سال 61 هجری ندارد بلکه عاشورا ادامه یافته و عاشوراهای دیگر زاییده است. نهضت حسینی، نهضت و انقلاب های دیگری را بوجود آورده است و امویان و عباسیان تاریخ را نابود کرده است.

کد خبر 98469

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز