جمعه ۲ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۰:۰۸
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: امام جمعه موقت تهران در خطبه های نماز جمعه تهران، در آستانه سی و یکمین فجر انقلاب اسلامی گفت: این انقلاب فجری بود که اسلام را زنده و قرآن را پرآوازه کرد

به گزارش واحد مرکزی خبر، حجت الاسلام و المسلمین سید احمد خاتمی افزود: فجر انقلاب، دین را از انزوا خارج کرد و نشان داد دین احیاگر ملتهاست، فجری که عزت و عظمت دیرینه و استقلال را به ملت بازگرداند.

وی دهه فجر را از مصادیق ایام الله دانست و گفت: نهادهای متولی برگزاری مراسم دهه فجر باید به جنبه کیفی این مراسم بهای بیشتری بدهند و البته این به معنای دستکم گرفتن جنبه ظاهری مراسم نباید باشد.

خطیب جمعه موقت تهران افزود: متولیان مراسم باید برای مردم بیان کنند که در رژیم پهلوی چه شب های سیاهی بر کشور گذشت.

وی افزود: باید دین زدایی، آزادی و استقلال ستیزی رژیم پهلوی را برای نسل های بعد از انقلاب بیان کنند و برکات پیروزی انقلاب و عوامل آن به ویژه دهه اول انقلاب را برای نسل های بعد از انقلاب معرفی کنند.

سید احمد خاتمی تصریح کرد: ملت بزرگ ایران در راهپیمایی با شکوه 22 بهمن امسال همچون سال های گذشته حضوری گسترده خواهند داشت و دین خود را به انقلاب بزرگ اسلامی ادا خواهند کرد.

امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از خطبه دوم با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری در دیدار اعضای شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و ستاد مرکزی دهه فجر گفت: ایشان در این دیدار بیانات بسیار مهمی فرمودند که جا دارد رسانه ها به ویژه رسانه ملی بیشتر به ابعاد برجسته این رهنمودها بپردازند.

وی با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری بر وظیفه خواص در بیان شفاف مواضعشان افزود: در کشور الآن چند جبهه وجود ندارد و تنها دو جبهه انقلاب و ضد انقلاب وجود دارد.

سید احمد خاتمی افزود: یک جبهه جلودارش رهبری است و در حماسه بزرگ 9 دی مردم نشان دادند که قاطبه ملت ما در این جبهه است و حماسه 9 دی در حقیقت بیعت مجدد مردم با مقام معظم رهبری بود.

خطیب نماز جمعه تهران افزود: جبهه دوم جبهه ضد انقلاب است و آمریکا، انگلیس و صهیونیست ها و سرویس های جاسوسی شان، سیلی خورده ها، سلطنت طلب ها، منافقین و مطرب های فراری از کشور در آن قرار دارند.

وی افزود: کسی که کمترین آگاهی در مسائل سیاسی داشته باشد این دو جبهه را به وضوح می بیند.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه در این میان کسانی می گویند ما با نظام هستیم اما معترض و منتقدیم گفت: قانون اساسی اعتراض را پذیرفته و اعتراض با شرط و شروط آن حق هر شهروندی است.

سید احمد خاتمی افزود: هیچگاه ما معترضان را اگر در چارچوب قانون اساسی باشند، برانداز نمی دانیم و نمی نامیم، البته حساب محاربین و کسانی که به جان و مال مردم تعرض می کنند و اموال عمومی را به آتش می کشند از معترضان جداست و قانون تکلیف برخورد با آنها را مشخص کرده است.

خطیب جمعه تهران افزود: گروهی که خود را معترض و منتقد می دانند بگویند کجای کارند؟ این طرف، یا آن طرف، راه سومی ندارد.

وی با بیان اینکه آنها باید مشخص کنند در کدام سو و کدام جبهه هستند افزود: به برادرانی که خود را معترض می دانند می گوییم تا کی و چگونه می خواهید اعتراضات خود را ادامه دهید؟ آیا همچنان با بیانیه های ساختارشکن که بوی عبور از قانون اساسی را می دهد می خواهید به این کار ادامه دهید؟

سید احمد خاتمی ادامه داد: آیا می خواهید بسترساز کسانی شوید که هر موقعیت وحدت آفرین را تبدیل به تفرقه کرده اند؟

وی با اشاره به اقدامات ساختارشکنانه در مناسبت های مختلف در ماه های گذشته گفت: آنها می گویند در این اقدامات ما نبودیم اما سؤال این است که بسترش را چه کسی فراهم کرد؟ تا کی می خواهید با ادامه اعتراض هایتان این بستر را بسازید، اعصاب مردم را خُرد کنید و ماشین رشد و توسعه کشور را کند یا متوقف کنید؟

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: مطمئن باشید این روند اعتراض همسویی با بیگانگان، خیانت به انقلاب و مردم است.

سید احمد خاتمی این قبیل اعتراض ها را خلاف شرع و عقل دانست و گفت: خلاف شرع است چون حفظ نظام از اوجب واجبات است و این طور تعرضات ساختارشکنانه با اینکه به انقلاب آسیب نمی رساند موجب خوشحالی دشمن می شود.

وی افزود: این اعتراضات خلاف عقل نیز هست زیرا در همه جای دنیا انتخابات برگزار می شود و در مهلت قانونی اگر اعتراضی باشد اعتراض می کنند و پس از آن پرونده انتخابات را می بندند نه اینکه تا چهار سال اعتراضات را ادامه دهند و مصالح ملی را فدای مصالح خود کنند.

خطیب نماز جمعه تهران گفت: عزیزانی که می گویند معترضان تا دیر نشده است موضع خود را شفاف بیان کنند و اعتراضشان را در چارچوب قانون پی بگیرند و این حتی به مصلحت خودشان است.

سید احمد خاتمی افزود: آنها اگر می خواهند در این کشور بمانند و خطشان را از ملت جدا نکنند، راه قانونی بسته نیست، قانونی رفتار کنند و بدانند اگر چنین نکنند این ملت به همراه رهبری راه خود را ادامه خواهد داد و این آنها هستند که بازنده میدان خواهند بود.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درباره پرهیز از موضع گیری دوپهلوی خواص گفت: اظهارنظر دوپهلو، آتش فتنه را شعله ور تر می کند و اگر می خواهید آتش فتنه بخوابد شفاف حرف بزنید.

وی با اشاره به اینکه در مقابل امام علی (ع) علاوه بر ناکثین، قاسطین و مارقین، جبهه چهارمی هم

به نام قاعدین ایستاده بودند افزود: این عده در جنگ سخت با امام علی (ع) وارد نشدند اما در جنگ نرم بسیار آسیب رساندند و در میان یاران امیرالمؤمنین (ع) تردید افکنی کردند.

سید احمد خاتمی موضع گیری شفاف نداشتن را همسویی با دشمنان دانست و گفت: موضع گیری شفاف یعنی داشتن تولی و تبری، هر دو را باید پذیرفت، نمی شود تولی داشت اما تبری نداشت.

امام جمعه موقت تهران افزود: اگر کسانی بیان می کنند که ولایت فقیه و ولی فقیه را قبول داریم اما حمایت بیگانگان را محکوم نمی کنند، این موضع دوپهلوست.

سید احمد خاتمی تصریح کرد: آنها باید به صراحت بگویند ولایت فقیه و ولی فقیه را قبول داریم، ملتزم عملی به رهنمودهای ایشان هستیم و به بیگانگان به صراحت بگویند ما از شما متنفریم و حمایت شما از خودمان را لکه ننگ می دانیم.

خطیب نماز جمعه تهران افزود: باید به صراحت بگویم تمام حوادث ساختارشکنانه پس از انتخابات را محکوم می کنیم و حوادث جانکاه روز عاشورا و اهانت به تصویر و آرمان حضرت امام (ره) را محکوم می کنیم.

وی افزود: آنها باید به صراحت بگویند کفریات آن دهان شکسته ضد انقلاب خارج از کشور را که همسنگر سابقشان است محکوم می کنیم.


امام جمعه موقت تهران در ادامه خطبه دوم با اشاره به موضوع هسته ای گفت: دشمنان بدانند که موضوع انرژی هسته ای از دیدگاه ملت ایران موضوعی تمام شده است و بدانند ملت بزرگ ما ذره ای از حقوق حقه شان کوتاه نخواهند آمد.

خاتمی مسائل اخیر در موضوع هسته ای کشورمان را امتحانی برای شناخت دوست و دشمن دانست و گفت: با این امتحان، برگه های سیاه پرونده آمریکا و انگلیس نزد ملت ما بیشتر شد و مردم فهمیدند آنان همچنان شیطان بزرگ هستند.

وی افزود:‌به کشورهایی که ادعای دوستی با ما را دارند می گوییم که خیر آنها در دوستی با ملت ایران است و مراقب باشند طوری رفتار نکنند که در زمره دشمنان مردم ایران قرار گیرند.

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به فاجعه انسانی در پی زلزله هائیتی گفت: آنچه بر عمق این فاجعه می افزاید سوء استفاده غیرانسانی آمریکا از آن است به نحوی که آمریکا به بهانه کمک رسانی به مردم هائیتی 18 هزار نیروی نظامی خود را در این کشور مستقر و آن را رسماً اشغال کرده است.

سید احمد خاتمی با اشاره به جلوگیری نظامیان آمریکا از ورود هواپیماهای امدادرسان به هائیتی گفت: با این اقدام جان شمار دیگری از مردم این کشور به خطر می افتد و آمریکا در این جنایت شریک است.

امام جمعه موقت تهران افزود: آمریکا می بیند آمریکای جنوبی که روزی حیاط خلوتش بود امروزه موج آمریکا ستیزی شروع شده است و می خواهد با اشغال هائیتی جلوی این حرکت رو به رشد را بگیرد اما باید بداند که این قرن، قرن افول استکبار است.

وی با گرامیداشت سالگرد مقاومت مردم غزه در جنگ 22 روزه به جنایات رژیم صهیونیستی در این جنگ اشاره کرد و افزود: فاجعه در غزه همچنان ادامه دارد و مردم آن همچنان در محاصره هستند و علاوه بر اینکه اجازه ساخت و ساز را به آنها نمی دهند، از نظر دارویی و غذایی در وضعیت جانکاهی به سر می برند.

سید احمد خاتمی تصریح کرد: مجامع بین المللی، سازمان کنفرانس اسلامی و اتحادیه عرب اگر در این میان به مردم غزه کمک نکنند، ماهیت خود را از دست خواهند داد.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به انتشار اخباری مبنی بر غارت اعضای بدن جان باختگان هائیتی به دست ماموران به اصطلاح امدادگر رژیم صهیونیستی، گفت: این اقدام مشابه رفتاری است که صهیونیست ها با زندانیان فلسطینی کردند و ما که از سازمان ها و مجامع بشری در این میان مأیوس هستیم این جنایات را محکوم می کنیم.

سید احمد خاتمی افزود: با این جنایات رژیم صهیونیستی، برخی کشورهای عربی برای عادی سازی روابط با این رژیم مسابقه گذاشته اند.

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به سفر یک وزیر رژیم صهیونیستی به امارات و استقبال مقامات این کشور گفت: مقامات امارات سخت اشتباه می کنند، آنها در میدان بیگانگان بازی می کنند، با دشمنانشان دوست هستند و با ایران که دوستشان است دشمنی می کنند و این نفاق است.

دشمنان در فکر ایجاد تفرقه میان مسلمانان هستند

امام جمعه موقت تهران در خطبه نخست نمازجمعه نیز همگان را به رعایت تقوای الهی توصیه کرد و سپس درباره پرهیز از کینه توزی، تلاش شیطان برای زنده کردن کدورت های دیرینه و به جان هم انداختن مردم سخنرانی کرد.

خاتمی گفت: از نگاه قرآن کریم زندگی بی کینه، از نعمت های برجسته بهشتی است و بهشتی ها همه با صفا هستند و حتی سرسوزنی نسبت به هم کینه ندارند.

خطیب جمعه تهران گفت: قرآن کریم تقوا را با عفو گره می زند و می گوید عفو به تقوا نزدیک تر است و علاوه بر این، گذشت خدا را هم با گذشت انسانها از یکدیگر، گره می زند و می گوید اگر گذشت خدا را می خواهید، از هم بگذرید و لغزش های یکدیگر را فراموش کنید.

امام جمعه موقت تهران در تبیین مفهوم های به هم مرتبط عفو، صفح و مغفرت گفت: عفو یعنی یکدیگر را مجازات نکنید، صفح یعنی لغزشهایی را که از هم می بینید فراموش کنید و مغفرت یعنی اینکه خطاهای هم را بپوشانید.

وی افزود: در زندگی اجتماعی بهشتی، عنصر عفو و گذشت بازار بسیار گرمی دارد .

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی درباره پرهیز از کینه توزی گفت: قرآن کریم اصلاح " بین الاثنین " را از ارزش های والای اسلامی می داند و توصیه می کند که سعی کنید چنانچه بین دو برادر دینی یا دو گروه کدورتی پیدا شده است دست به دست دهید و کدورت زدایی کنید.

وی افزود: در روایتی از پیامبر اکرم (ص) آمده است که تلاش برای نزدیک کردن دلها به هم از نماز، صدقه و روزه ارزشمندتر است زیرا کینه ، کدورت و اختلاف، دین برانداز است و جامعه را آکنده از اعصاب خردی ها و ناراحتی ها می کند.

خطیب نمازجمعه تهران تاکید کرد: در جامعه اسلامی باید در مسیر کینه زدایی تلاش شود و اگر دو جریان دو جناح و دو سلیقه مختلف با هم کدورتی داشتند، باید برای کینه زدایی جاهلی میان آنان کوشید.

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی گفت: همانگونه که برخی گناهان، ذاتا از گناهانی است که باید اهتمام جدی و مراقبت اساسی برای انجام ندادن آن به کار بست، از روایت برداشت می شود که ایجاد زمینه آن گناهان هم به مثابه فراهم کردن گناه است.

خطیب جمعه تهران افزود: غیبت و تهمت حرام است اما شما هم نباید کاری کنید که پشت سرتان غیبت کنند یا به شما تهمت بزنند.

وی گفت: همانگونه که کینه داشتن از مومنان ضدارزش است ، نباید زمینه چنین مسئله ای را هم فراهم کرد.

امام جمعه موقت تهران سپس به بیان شش عامل ایجاد کینه پرداخت و گفت:‌ یکدیگر را مسخره کردن، عیب جویی از هم، القاب زشت به هم دادن، بدگمانی نسبت به یکدیگر، تجسس در امور شخصی هم و غیبت کردن عوامل اصلی زمینه ساز کینه است و فراهم کردن این زمینه ها مانند کینه توزی بد است.

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی افزود: از قرآن کریم اینگونه استنباط می شود که مومنین باید هوشیار باشند زیرا برخی به دنبال جداکردن مردم از یکدیگر و احیای کینه های جاهلی هستند.

وی گفت: باید به فکر دشمنانی بود که در خارج از مرزها، به فکر ایجاد تفرقه و کینه میان صفوف یکپارچه و فشرده ملت هستند.

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی همچنین با تبریک سالروز میلاد پربرکت هفتمین خورشید فروزان امامت و ولایت به بیان نصیحتی از امام موسی بن جعفر (ع) پرداخت و گفت: این امام همام فرمودند که مومن استواریش از کوه بیشتر است ، کوه را می توانند بتراشند اما نمی توانند ذره ای از ایمان مومن بکاهند.


وی دهه فجر را از مصادیق ایام الله دانست و گفت: نهادهای متولی برگزاری مراسم دهه فجر باید به جنبه کیفی این مراسم بهای بیشتری بدهند و البته این به معنای دستکم گرفتن جنبه ظاهری مراسم نباید باشد.

خطیب جمعه موقت تهران افزود: متولیان مراسم باید برای مردم بیان کنند که در رژیم پهلوی چه شب های سیاهی بر کشور گذشت.

وی افزود: باید دین زدایی، آزادی و استقلال ستیزی رژیم پهلوی را برای نسل های بعد از انقلاب بیان کنند و برکات پیروزی انقلاب و عوامل آن به ویژه دهه اول انقلاب را برای نسل های بعد از انقلاب معرفی کنند.

سید احمد خاتمی تصریح کرد: ملت بزرگ ایران در راهپیمایی با شکوه 22 بهمن امسال همچون سال های گذشته حضوری گسترده خواهند داشت و دین خود را به انقلاب بزرگ اسلامی ادا خواهند کرد.

امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از خطبه دوم با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری در دیدار اعضای شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و ستاد مرکزی دهه فجر گفت: ایشان در این دیدار بیانات بسیار مهمی فرمودند که جا دارد رسانه ها به ویژه رسانه ملی بیشتر به ابعاد برجسته این رهنمودها بپردازند.

وی با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری بر وظیفه خواص در بیان شفاف مواضعشان افزود: در کشور الآن چند جبهه وجود ندارد و تنها دو جبهه انقلاب و ضد انقلاب وجود دارد.

سید احمد خاتمی افزود: یک جبهه جلودارش رهبری است و در حماسه بزرگ 9 دی مردم نشان دادند که قاطبه ملت ما در این جبهه است و حماسه 9 دی در حقیقت بیعت مجدد مردم با مقام معظم رهبری بود.

خطیب نماز جمعه تهران افزود: جبهه دوم جبهه ضد انقلاب است و آمریکا، انگلیس و صهیونیست ها و سرویس های جاسوسی شان، سیلی خورده ها، سلطنت طلب ها، منافقین و مطرب های فراری از کشور در آن قرار دارند.

وی افزود: کسی که کمترین آگاهی در مسائل سیاسی داشته باشد این دو جبهه را به وضوح می بیند.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه در این میان کسانی می گویند ما با نظام هستیم اما معترض و منتقدیم گفت: قانون اساسی اعتراض را پذیرفته و اعتراض با شرط و شروط آن حق هر شهروندی است.

سید احمد خاتمی افزود: هیچگاه ما معترضان را اگر در چارچوب قانون اساسی باشند، برانداز نمی دانیم و نمی نامیم، البته حساب محاربین و کسانی که به جان و مال مردم تعرض می کنند و اموال عمومی را به آتش می کشند از معترضان جداست و قانون تکلیف برخورد با آنها را مشخص کرده است.

خطیب جمعه تهران افزود: گروهی که خود را معترض و منتقد می دانند بگویند کجای کارند؟ این طرف، یا آن طرف، راه سومی ندارد.

وی با بیان اینکه آنها باید مشخص کنند در کدام سو و کدام جبهه هستند افزود: به برادرانی که خود را معترض می دانند می گوییم تا کی و چگونه می خواهید اعتراضات خود را ادامه دهید؟ آیا همچنان با بیانیه های ساختارشکن که بوی عبور از قانون اساسی را می دهد می خواهید به این کار ادامه دهید؟

سید احمد خاتمی ادامه داد: آیا می خواهید بسترساز کسانی شوید که هر موقعیت وحدت آفرین را تبدیل به تفرقه کرده اند؟

وی با اشاره به اقدامات ساختارشکنانه در مناسبت های مختلف در ماه های گذشته گفت: آنها می گویند در این اقدامات ما نبودیم اما سؤال این است که بسترش را چه کسی فراهم کرد؟ تا کی می خواهید با ادامه اعتراض هایتان این بستر را بسازید، اعصاب مردم را خُرد کنید و ماشین رشد و توسعه کشور را کند یا متوقف کنید؟

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: مطمئن باشید این روند اعتراض همسویی با بیگانگان، خیانت به انقلاب و مردم است.

سید احمد خاتمی این قبیل اعتراض ها را خلاف شرع و عقل دانست و گفت: خلاف شرع است چون حفظ نظام از اوجب واجبات است و این طور تعرضات ساختارشکنانه با اینکه به انقلاب آسیب نمی رساند موجب خوشحالی دشمن می شود.

وی افزود: این اعتراضات خلاف عقل نیز هست زیرا در همه جای دنیا انتخابات برگزار می شود و در مهلت قانونی اگر اعتراضی باشد اعتراض می کنند و پس از آن پرونده انتخابات را می بندند نه اینکه تا چهار سال اعتراضات را ادامه دهند و مصالح ملی را فدای مصالح خود کنند.

خطیب نماز جمعه تهران گفت: عزیزانی که می گویند معترضان تا دیر نشده است موضع خود را شفاف بیان کنند و اعتراضشان را در چارچوب قانون پی بگیرند و این حتی به مصلحت خودشان است.

سید احمد خاتمی افزود: آنها اگر می خواهند در این کشور بمانند و خطشان را از ملت جدا نکنند، راه قانونی بسته نیست، قانونی رفتار کنند و بدانند اگر چنین نکنند این ملت به همراه رهبری راه خود را ادامه خواهد داد و این آنها هستند که بازنده میدان خواهند بود.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درباره پرهیز از موضع گیری دوپهلوی خواص گفت: اظهارنظر دوپهلو، آتش فتنه را شعله ور تر می کند و اگر می خواهید آتش فتنه بخوابد شفاف حرف بزنید.

وی با اشاره به اینکه در مقابل امام علی (ع) علاوه بر ناکثین، قاسطین و مارقین، جبهه چهارمی هم به نام قاعدین ایستاده بودند افزود: این عده در جنگ سخت با امام علی (ع) وارد نشدند اما در جنگ نرم بسیار آسیب رساندند و در میان یاران امیرالمؤمنین (ع) تردید افکنی کردند.

سید احمد خاتمی موضع گیری شفاف نداشتن را همسویی با دشمنان دانست و گفت: موضع گیری شفاف یعنی داشتن تولی و تبری، هر دو را باید پذیرفت، نمی شود تولی داشت اما تبری نداشت.

امام جمعه موقت تهران افزود: اگر کسانی بیان می کنند که ولایت فقیه و ولی فقیه را قبول داریم اما حمایت بیگانگان را محکوم نمی کنند، این موضع دوپهلوست.

سید احمد خاتمی تصریح کرد: آنها باید به صراحت بگویند ولایت فقیه و ولی فقیه را قبول داریم، ملتزم عملی به رهنمودهای ایشان هستیم و به بیگانگان به صراحت بگویند ما از شما متنفریم و حمایت شما از خودمان را لکه ننگ می دانیم.

خطیب نماز جمعه تهران افزود: باید به صراحت بگویم تمام حوادث ساختارشکنانه پس از انتخابات را محکوم می کنیم و حوادث جانکاه روز عاشورا و اهانت به تصویر و آرمان حضرت امام (ره) را محکوم می کنیم.

وی افزود: آنها باید به صراحت بگویند کفریات آن دهان شکسته ضد انقلاب خارج از کشور را که همسنگر سابقشان است محکوم می کنیم.


امام جمعه موقت تهران در ادامه خطبه دوم با اشاره به موضوع هسته ای گفت: دشمنان بدانند که موضوع انرژی هسته ای از دیدگاه ملت ایران موضوعی تمام شده است و بدانند ملت بزرگ ما ذره ای از حقوق حقه شان کوتاه نخواهند آمد.

خاتمی مسائل اخیر در موضوع هسته ای کشورمان را امتحانی برای شناخت دوست و دشمن دانست و گفت: با این امتحان، برگه های سیاه پرونده آمریکا و انگلیس نزد ملت ما بیشتر شد و مردم فهمیدند آنان همچنان شیطان بزرگ هستند.

وی افزود:‌به کشورهایی که ادعای دوستی با ما را دارند می گوییم که خیر آنها در دوستی با ملت ایران است و مراقب باشند طوری رفتار نکنند که در زمره دشمنان مردم ایران قرار گیرند.

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به فاجعه انسانی در پی زلزله هائیتی گفت: آنچه بر عمق این فاجعه می افزاید سوء استفاده غیرانسانی آمریکا از آن است به نحوی که آمریکا به بهانه کمک رسانی به مردم هائیتی 18 هزار نیروی نظامی خود را در این کشور مستقر و آن را رسماً اشغال کرده است.

سید احمد خاتمی با اشاره به جلوگیری نظامیان آمریکا از ورود هواپیماهای امدادرسان به هائیتی گفت: با این اقدام جان شمار دیگری از مردم این کشور به خطر می افتد و آمریکا در این جنایت شریک است.

امام جمعه موقت تهران افزود: آمریکا می بیند آمریکای جنوبی که روزی حیاط خلوتش بود امروزه موج آمریکا ستیزی شروع شده است و می خواهد با اشغال هائیتی جلوی این حرکت رو به رشد را بگیرد اما باید بداند که این قرن، قرن افول استکبار است.

وی با گرامیداشت سالگرد مقاومت مردم غزه در جنگ 22 روزه به جنایات رژیم صهیونیستی در این جنگ اشاره کرد و افزود: فاجعه در غزه همچنان ادامه دارد و مردم آن همچنان در محاصره هستند و علاوه بر اینکه اجازه ساخت و ساز را به آنها نمی دهند، از نظر دارویی و غذایی در وضعیت جانکاهی به سر می برند.

سید احمد خاتمی تصریح کرد: مجامع بین المللی، سازمان کنفرانس اسلامی و اتحادیه عرب اگر در این میان به مردم غزه کمک نکنند، ماهیت خود را از دست خواهند داد.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به انتشار اخباری مبنی بر غارت اعضای بدن جان باختگان هائیتی به دست ماموران به اصطلاح امدادگر رژیم صهیونیستی، گفت: این اقدام مشابه رفتاری است که صهیونیست ها با زندانیان فلسطینی کردند و ما که از سازمان ها و مجامع بشری در این میان مأیوس هستیم این جنایات را محکوم می کنیم.

سید احمد خاتمی افزود: با این جنایات رژیم صهیونیستی، برخی کشورهای عربی برای عادی سازی روابط با این رژیم مسابقه گذاشته اند.

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به سفر یک وزیر رژیم صهیونیستی به امارات و استقبال مقامات این کشور گفت: مقامات امارات سخت اشتباه می کنند، آنها در میدان بیگانگان بازی می کنند، با دشمنانشان دوست هستند و با ایران که دوستشان است دشمنی می کنند و این نفاق است.

کد خبر 99995

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز