جمعه ۱۴ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۱:۰۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: نماز جمعه 14 اسفند تهران به امامت حجت الاسلام صدیقی در دانشگاه تهران برگزار شد

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی در خطبه‌ دوم نمازجمعه این هفته‌ تهران به دستگیری عبدالمالک ریگی اشاره کرد و از دستگیری این شرور به عنوان «حماسه‌ای ماندگار» یاد کرد.

وی گفت: این از عجایب حوادث انقلاب اسلامی است، مثل همه‌ امدادهای غیبی؛ یک عنصر خطرناک که قدرت‌های بزرگ با همه‌ امکانات روانشناسی و وضعیت علمی تشخیص داده‌اند که از ظرفیت جنایت بالا برخوردار است و می‌تواند کانون خطر برای منطقه‌ای باشد را انتخاب کردند و سرویس‌های جاسوسی و امنیتی بزرگ‌ترین قدرت‌های استکباری جهان هدایتش را برعهده گرفتند و علی‌رغم حمایت همه‌جانبه اطلاعاتی، نظامی، پولی و امکانات، خداوند متعال سربازان گمنام امام زمان (عج) را بدون هیچ درگیری و جنگی موفق کرد که وی را ماهرانه و دقیق زیر نظر بگیرند و دستگیر کنند.

خطیب نمازجمعه‌ این هفته‌ تهران، ادامه داد: هماهنگی نیروهای هوایی و ارتش نظام جمهوری اسلامی ایران و نیروهای جان بر کف امنیتی، ضربه‌ای را به پیکره‌ اطلاعاتی و امنیتی آمریکا و انگلیس و برخی کشورهای منطقه وارد کرد که به این زودی‌ها قابل جبران نیست.

صدیقی در ادامه با بیان اینکه این اقدام ایران قلب امام زمان (عج)، نایب امام زمان و ملت حماسه‌آفرین ایران را شاد کرد، گفت: آمریکا از آنها حمایت آشکار داشت و آثار و برکات این عملیات در قدم اول نشان داد که اشراف اطلاعاتی قدرت‌های بزرگ نیز ضربه‌پذیر است و اگر خودمان را کمی جمع و جور کنیم از پس همه‌شان برخواهیم آمد.

وی نکته‌ دیگر را تایید رسوایی‌های قبلی آمریکا دانست و گفت: « آقای اوباما شعار تغییر داد و با شعارهای دروغین رای گرفت، ولی خودش از تروریسم و آدمکش‌ها و ظالمان و ستمگران از اسراییل غاصب جعلی تا تروریست‌های منطقه‌ای حمایت همه‌جانبه می‌کند که با این اقدام مشت‌شان باز شد. آبروی نداشته‌شان بیشتر برباد و حیثیت و اقتدارشان زیر سوال رفت.»

امام جمعه‌ موقت تهران، ادامه داد: تبلیغات ماهواره‌ای که در اغتشاشات و فتنه‌گری‌ها نیز نقش داشتند و در جنگ نرم هم آتش‌افروز بودند آبرویشان رفت و حالت انفعالی به خود گرفتند.این اقدام موجب شد برخی کشورهای منطقه حساب به دستشان بیاید و بدانند پول‌هایی که صرف کردند و کار رسانه‌هایشان همه بی‌اثر بود و به خودشان برگشت، باید عبرت بگیرند و از اقتدار نظام حساب ببرند.

صدیقی افزود: عده‌ای که در داخل کشور با تروریست‌ها همکاری و همراهی داشته‌اند به ساده‌ترین وجه دستگیر شدند. برخی به هلاکت رسیدند و برخی از عوامل مزدوری که ظاهرشان غیر از باطن‌شان است به موقع به حساب‌شان رسیدگی می‌شود، اگر خود را تطبیق ندهند.

خطیب نمازجمعه‌ این هفته‌ تهران، با طرح این سوال که چرا آمریکا تروریست‌ها را تجهیز می‌کند؟ به چند نکته اشاره کرد و گفت: اگر کشوری امنیت داشته باشد توسعه‌ فرهنگی و اقتصادی در آن صورت می‌گیرد همانطور که حضرت آقا در سفر کردستان اشاره کردند که دنیای کفر و استکبار می‌خواهد مانع پیشرفت مملکت شود و نکته دیگر ایجاد اختلاف و شکاف میان شیعه و سنی بود.جمهوری اسلامی از آغاز تاسیس منادی وحدت بوده، در فلسطین به برادران اهل سنت با عقیده طی 30 سال کمک کردیم، یار و یاور شیعه و سنی در افغانستان بودیم، برای هیچ کشور اسلامی دشمن نبودیم بلکه همیشه حامی آنها بودیم و با دستگیری این شرور وحدت شیعه و سنی محکمتر خواهد شد.

صدیقی با اشاره به بیانات روز پنجشنبه مقام معظم رهبری به نکاتی در سخنان ایشان اشاره کرد و گفت: ظرفیتی که کشورهای اسلامی از نظر ذخایر زیرزمینی و نفت دارند، همچنین استعدادهایی که در این منطقه است و جمعیت بیش از 5/1 میلیاردی مسلمانان نکاتی است که رهبر معظم انقلاب به آن اشاره کردند. از همه بالاتر قرآن را داریم و الگوهایی مانند پیغمبر، علی و فاطمه داریم. حکمت، جهاد، شهادت، امر به معروف و نهی از منکر داریم. با داشتن این همه سرمایه برای پیشرفت و تحول فرهنگی بیشترین مصیبت‌ها دامنگیر جهان اسلام شده است.

امام جمعه‌ موقت تهران، افزود: این همه مصیبت‌ها و عقب‌ماندگی‌ها فقط از طریق ایجاد اختلافی است که دشمنان طی قرن‌ها به ما تحمیل کرده‌اند.زمانی که طاغوت‌ها در داخل کشور بودند به انواع فتنه‌های ملی، نژادی و فرقه‌ای دامن می‌زدند، اما در داخل این کشور به دلیل وجود امام (ره) این دردها تا حد زیادی علاج شده است و دنیای اسلام اگر می‌خواهد با این امکانات از پیشرفت عقب نماند هیچ راهی جز بازگشت به اسلام و دعوت به وحدت کلمه زیر پرچم اسلام ناب محمدی (ص) و رهبری یک انسان خودساخته ندارد.

وی با اشاره به مشترکات دنیای اسلام و لزوم حساس شدن نسبت به این مشترکات مانند خدای واحد، قبله‌ واحد، منافع مشترک و دشمنان مشترک، گفت: دنیای استعمار یک غده‌ سرطانی در منطقه برای چپاول سرمایه‌های منطقه کاشته که این غده اسراییل غاصب است. اگر به این نکات توجه شود ان‌شاءالله صبح پیروزی در پیش است و امام عصر منتظرند تا دست به دست هم دهیم و آمادگی‌مان را به حضرت اعلام کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی همچنین درخطبه‌ اول نماز جمعه‌ نیز با توصیه‌ نمازگزاران و متدینان به رعایت تقوا، ترک محرمات، دوری از گناهان و مکروهات و التزام به اوامر و فرایض، گفت:« در این ایام ولادت باسعادت پیامبر اکرم (ص) و امام صادق (ع) واقع شده و خداوند متعال پیروزی‌هایی نصیب ملتی مانند ایران کرده است.

وی با تبریک این اعیاد و پیروزی‌های همراه با آن، اظهار کرد: به دنبال عرایض خطبه‌ قبلی در ارتباط با خاتمیت پیامبر گرامی اسلام چند نکته را تقدیم می‌داریم. نکته‌ اول این است که براساس نص صریح قرآن در آیات مختلف پیغمبر ما آخرین پیامبر الهی و قرآن او کامل‌ترین کتب آسمانی و دین این پیغمبر جامع‌ترین ادیان الهی است.

صدیقی با اشاره به آیه‌ای از سوره‌ی مبارکه احزاب، با بیان این که رابطه پیغمبر با نسلی که جمالش را دیدند و نسل‌های بعدی که با سیره و جلالش آشنایند، فراتر از رابطه‌ پدر و فرزندی است، ادامه داد: هم ارتباط تکوینی پیغمبر با آحاد مومنان شدیدتر از ارتباط تکوینی پدر و مادر با فرزندان خود است و هم رابطه عاطفی پیغمبر در این عالم و در قیامت شدیدترین عاطفه بین انسان و اولیا‌ئشان است.

امام جمعه‌ موقت تهران، هم‌چنین با اشاره به آیه‌ 19 سوره‌ انعام که در آن به کلام وحی بودن قرآن اشاره شده است، گفت: قرآن مکنونات درونی یک انسان نیست، بلکه به پیامبر وحی شده است. پیامبر می‌فرماید فلسفه وحی قرآن بر من این است که هم برای شما بیدارگر باشم و هم فریاد بیدارباش من به نسل‌های بعدی برسد و بدانند که این نسخه، نسخه‌ نجات همه‌ بشریت است و من به عنوان طبیبی از جانب خدا این نسخه را برای درمان دردهای مختلف بشر تا قیامت عرضه کرده‌ام.

صدیقی با اشاره به آیه‌ دیگری از سوره‌ فرقان، گفت: پیامبر متعلق به یک عالم نیست بلکه برای عالمیان چراغ روشن است و انسانی است که برای دور کردن خطرات، دیده‌بانی می‌کند و بر همه‌ عالمیان اشراف دارد.

وی درباره‌ اعجاز همیشگی بودن قرآن هم اظهار کرد:  این قرآن و احکامی که بر ما عرضه شده احکام و مطالب سطحی و قشری نیست. آیات قرآن گنجینه‌هاست. یکی از این آیات، نماز، روزه، حج و جهاد است و در راس آنها آیه‌ ولایت و رهبری و آیه‌ حکومت حق و عدل بر جامعه‌ بشری است. این‌ها هر کدام خزائن و زمینه‌هایی است که اگر دقت کنیم به گنجینه‌ها دست می‌یابیم.

امام جمعه موقت تهران، در ادامه با اشاره به آیاتی که از معجزات قرآن کریم به حساب می‌آید و قرنها بعد در علوم به اثبات رسیده است، به پیشگویی‌های قرآن از جمله درباره مغلوب شدن روم و غلبه‌ آن پس از چند سال بر ایران اشاره کرد و گفت: قرآن درباره‌ ابوجهل نیز خبر داد که با ناصیه‌اش به جهنم می‌رود که عاقبت موجود لجوج سرسخت و معاند دین را بیان می‌کند و می‌گوید در چنین لجاجت‌هایی عاقبت بخیری نیست.

صدیقی در ادامه با شرح چگونگی کشته شدن ابوجهل و صحت اخبار قرآن در مورد او به پیشگویی دیگر قرآن در مورد ابولهب و همسرش اشاره کرد و گفت: اینها مجازات قرآن است، اما آن معجزه‌ بی‌بدیلی که قرآن برای همان اعجاز الهی شده است قدرت تحول و منقلب کردن دل‌ها و شوراندن هر کس علیه نفس اماره و فرعون درون خود است.

امام جمعه‌ موقت تهران، افزود: در زمانی که طوایف معاند علیه یکدیگر برای سلب امنیت قسم خورده بودند و حقوق افراد ضایع می‌شد و جنگ دائمی برقرار بود، پیغمبر همه اهل کتاب و موحدان را دعوت کرد تا در امور مشترک بین همدیگر وحدت و صلح ایجاد کنند؛ این منشور جهانی صلح اسلام است که حتی از کسانی که مسلمان نیستند ولی خدا را قبول دارند دعوت کرده بیایند در اصول مشترک با هم تفاهم داشته باشند.

وی افزود: پیامبر بین مسلمانان آن‌چنان وحدتی برقرار کرد که منادی آن امروز ایران اسلامی و بلندگویش امام راحل (ره) است که امت اسلامی را به وحدت کلمه دعوت کرد. قرآن ایجاد صلح را واجب و ایجاد نفاق را حرام کرده است.

خطیب نماز جمعه‌ این هفته تهران در پایان، خاطرنشان کرد: این همدلی و یگانگی، این 22 بهمن، این نمازجمعه، این بیت‌الحرام، این اجتماعات و جماعت‌ها در مساجد از معجزات قرآن کریم و پیامبر منادی وحدت است که در دل‌ها ایجاد الفت می‌کند و آحاد مردم را به صورت اقیانوسی مواج در کنار یکدیگر درمی‌آورد و دشمنان را با سلاح وحدت به نابودی تهدید می‌کند. 

کد خبر 102750

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز