چهارشنبه ۱۶ دی ۱۳۸۸ - ۰۵:۲۵
۰ نفر

گروه ورزشی: پنجمین بازی تیم ملی ایران در مرحله مقدماتی رقابت‌های جام ملت‌های آسیا، امروز در ورزشگاه بیشگان مقابل تیم ملی فوتبال سنگاپور برگزار می‌شود.

ایران در گروه پنجم رقابت‌های مقدماتی قرار دارد و در چهار بازی گذشته با دو برد مقابل سنگاپور و اردن یک تساوی مقابل تایلند و یک شکست برابر اردن 7 امتیازی است.‌ در حالی که سنگاپور با 6 امتیاز در جایگاه دوم قرار دارد. شاگردان افشین قطبی می‌توانند با پیروزی در مسابقه امروز صعود به رقابت‌های جام ملت‌های آسیا 2011 را که به میزبانی قطر برگزار می‌شود قطعی کنند.

از هر گروه دو تیم به مرحله نهایی صعود می‌کنند. ایران مدعی اول صعود است اما رقابت نزدیک سه تیم دیگر برای رسیدن به مکان دوم در این گروه جالب توجه خواهد بود و در دو هفته باقیمانده حساسیت رقابت‌های این گروه را بیشتر می‌کند. سنگاپور، اردن و تایلند شرایط نزدیکی دارند و نمی‌توان سرنوشت تیم دوم گروه را پیش‌بینی کرد.مسابقه رفت دو تیم در ورزشگاه آزادی تهران برگزار شد.

در آن مسابقه، علی دایی هدایت تیم ملی ایران را بر عهده داشت و در بازی خانگی مقابل سنگاپور با نتیجه قاطع 6 بر صفر به پیروزی رسید.بازی امروز، پانزدهمین حضور افشین قطبی روی نیمکت تیم ملی ایران است و در 14  بازی قبلی تیم قطبی به 5 پیروزی، پنج شکست و چهار تساوی رسیده است.تا کنون تیم‌های ملی فوتبال سوریه و ازبکستان، جواز حضور در جام ملت‌ها را به دست آورده‌اند و ایران هم می‌تواند امروز به این جمع اضافه شود تا بازی آخر ملی‌پوشان مقابل تایلند تشریفاتی شود. احتمالا امروز استرالیا و ژاپن هم، جواز صعود به مرحله نهایی پانزدهمین دوره رقابت‌های جام ملت‌های آسیا را به دست می‌آورند.

قطبی: بازی سختی خواهد بود

ملی‌پوشان پیش از بازی امروز اردوی چهارجانبه‌ای را در دوحه پشت سر گذاشتند. در این اردو تیم ملی دو شکست و یک پیروزی به دست آورد و قطبی بازیکنانش را برای انتخاب ترکیب اصلی مورد آزمایش قرار داد. انتظار می‌رود در مسابقه امروز، رحمتی درون دروازه قرار بگیرد. عقیلی و حسینی در مرکز خط دفاعی خسرو حیدری و حاج‌صفی در دو جناح راست و چپ و تیموریان و پژمان نوری دو هافبک دفاعی تیم ایران در این مسابقه خواهند بود.

خلعتبری، معدنچی، ‌میداودی و انصاری‌فر هم عناصر هجومی تیم ملی در این مسابقه خواهند بود. اصلی‌ترین مشکل تیم ملی در تورنمنت دوحه در خط دفاعی دیده می‌شد البته در بازی آخر، ایران مقابل کره‌شمالی گلی دریافت نکرد.نکونام و شجاعی در این بازی حضور ندارند چون مسابقات امروز در تعطیلات رقابت‌های باشگاهی و تاریخ‌های فیفا برای انجام مسابقات ملی برگزار نمی‌شود و امکان حضور لژیونرها در چنین بازی‌هایی وجود ندارد.

قطبی روز گذشته در خصوص بازی امروز ملی‌پوشان مقابل سنگاپور گفت: «در این 2 روز تلاش کردیم، شرایط بدنی بازیکنان را با شرایط آب‌و‌هوایی و اختلاف ساعت تطبیق دهیم. تمرینات خوبی داشتیم و بازیکنان پس از یک روز استراحت، تمرین خوبی را برگزار کردند. با پیروزی که در آخرین دیدار مقابل کره‌شمالی در تورنمنت قطر کسب کردیم، روحیه بازیکنان بهتر شده و همه آنها در سلامت کامل به سر می‌برند و آماده بازی هستند.»

وی درباره میزان شناخت از حریف عنوان کرد: «قبل از هر بازی، تیم حریف را آنالیز می‌کنیم و نتایج آن را به بازیکنان تیم انتقال می‌دهیم اما همیشه تمرکزمان را روی تیم خودمان می‌گذاریم و سعی می‌کنیم با تفهیم وظایف بازیکنان به آنها در هر بازی موفق باشیم.»

قطبی با اشاره به میزبانی تیم ملی سنگاپور تاکید کرد: «بازی سخت و مشکلی خواهد بود. سنگاپور تیم دوم جدول است و پیشرفت زیادی نسبت به قبل داشته و توانسته تیم اردن و تایلند را شکست دهد. من شک ندارم ایران اگر با توانایی‌هایش بازی کند، می‌تواند این تیم را شکست دهد.»

چهره متفاوت سنگاپور

پیروزی تیم ملی ایران در بازی رفت می‌تواند امتیاز روحی خوبی برای بازیکنان باشد و انتظار می‌رود امروز تیم ملی با یک نتیجه خوب در زمین سنگاپور به پیروزی برسد. پیش از این فوتبال ایران پیروزی‌های بزرگ و پرگلی برابر سنگاپور به دست آورده است هرچند حالا سرمربی تیم ملی مدعی است بازی سختی را پیش‌رو خواهد داشت.تیم ملی سنگاپور در ماه‌های اخیر به نتایج خوب و امیدوارکننده‌ای دست یافته که نشان از پیشرفت فوتبال این کشور دارد. سنگاپور در رقابت‌های این گروه مقابل تایلند و اردن پیروز شد و حالا با 6 امتیاز در مکان دوم جدول گروه قرار دارد.

تنها نتیجه ضعیف تیم ملی این کشور شکست با 6 گل مقابل ایران بود. سنگاپور همچنین در یک بازی تدارکاتی مقابل تیم ملی چین به تساوی رسید و در دیدار با تیم‌های ملی ترکمنستان و اندونزی به پیروزی رسید. این کشور در مکان صدو‌دهم فوتبال جهان قرار دارد. رادی آوراموویچ اهل صربستان سرمربی تیم ملی سنگاپور است و وضعیت خوبی در این کشور دارد. سنگاپور با این مربی صرب فراتر از حد انتظار ظاهر شده و در فاصله دو هفته به پایان رقابت‌های مقدماتی مدعی صعود به مسابقات جام ملت‌های آسیاست.

اعتراض به انتخاب داوران چینی

باوجی سان از چین قضاوت مسابقه امروز را بر عهده خواهد داشت و دو کمک داور این مسابقه هم از همین کشور انتخاب شده‌اند اما با توجه به نزدیکی کشورهای چین و سنگاپور این تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا چندان منطقی به نظر نمی‌رسد. مسئولان فدراسیون فوتبال ایران در نامه‌ای رسمی به مسئولان AFC، اعتراض خود را در این خصوص اعلام کردند. در بازی تیم‌های ملی ایران و کره‌شمالی در مرحله مقدماتی جام جهانی هم یک داور چینی از سوی کنفدراسیون انتخاب شده بود. در همان زمان مسئولان فدراسیون فوتبال به صورت رسمی از AFC درخواست کرده بودند از این پس برای مسابقات رسمی تیم ملی ایران که در شرق آسیا برگزار می‌شود، داورانی از این منطقه انتخاب نشوند.

مهدی تاج، نایب رئیس فدراسیون فوتبال گفت: «به اعلام داور چینی از سوی AFC اعتراض و با ناظر داوری نیز در این مورد صحبت کردیم.» وی با اعلام اینکه از داور چینی در بازی مقابل کره‌شمالی به شدت متضرر شدیم، افزود: «برای ما تعجب‌آور است که در دیدارهای شرق آسیا، داورانی از این منطقه و برای دیدارهای غرب آسیا داورانی از منطقه غرب انتخاب می‌شوند. در این مورد اعتراض رسمی خود را به AFC اعلام کرده و منتظر پاسخ آنها هستیم.»

تلاش سنگاپور برای شکست ایران

سرمربی تیم ملی فوتبال سنگاپور گفت: «برای اینکه ایران را شکست بدهیم و صعود کنیم هرکاری انجام می‌دهیم.» رادوچکو آوراموویچ در نشست خبری پیش از بازی با ایران گفت: «ما برای اینکه بتوانیم ایران را شکست بدهیم و از گروه‌مان صعود کنیم هرکاری که بتوانیم انجام می‌دهیم. تیم ایران تیم خوب، ریشه‌دار و قوی است و ما تمام تلاشمان را می‌کنیم که برنده از این بازی بیرون بیاییم.»

عالم شاه، کاپیتان تیم سنگاپور هم گفت: «بازی سختی است ولی ما سعی می‌کنیم بهترین بازی را انجام دهیم. هدف ما این است در گروه اول بشویم، من با 30 سال سن مسن‌ترین بازیکن تیم هستم و دوست دارم با شکست ایران و حضور در جام ملت‌های آسیا خاطره خوبی برای مردم کشورم به ذهن بگذارم.»

کد خبر 98874

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز