گروه ورزشی: نخستین بازی تیم ملی ایران در تورنمنت دوستی دوحه با شکست برابر تیم میزبان به پایان رسید.

شاگردان افشین قطبی در اولین بازی اشتباه‌های زیادی در خط دفاع داشتند. تیم ایران در 10 دقیقه ابتدایی بازی، دو گل از حریف دریافت کرد. ملی‌پوشان کشورمان‌ در ادامه موفق به جبران نتیجه شدند و بازی را به تساوی کشاندند اما در آخرین ثانیه‌های بازی با دریافت گل سوم شکست را پذیرفتند.

قطبی ترکیب نسبتا جوانی را در این مسابقه به میدان فرستاد و در غیاب لژیونرها سعی کرد به بازیکنان کم‌تجربه بیشتر میدان بدهد. عملکرد تیم ملی هم در این بازی تا حدی قابل قبول بود اما اشتباه‌های متعدد مدافعان تیم ملی ایران در این بازی بی‌سابقه بود و قطری‌ها با استفاده از همین فرصت‌ها برای نخستین بار در تاریخ بازی‌های دو تیم، سه بار دروازه ایران را گشودند. امروز دومین بازی ایران در این تورنمنت مقابل تیم ملی مالی برگزار می‌شود؛ تقابل دو تیمی که در اولین بازی شکست خوردند.

مربیان تیم‌های حاضر در تورنمنت دوستی کسب عنوان قهرمانی را کم اهمیت دانسته‌اند اما به هر ترتیب با توجه به شکست تیم‌های ایران و مالی می‌توان گفت پیروزی در بازی دوم تنها راه این دو تیم برای ماندن در کورس قهرمانی است. البته به نظر می‌رسد کره‌شمالی و قطر که در بازی اول خود به پیروزی رسیده‌اند شانس بیشتری برای قهرمانی در این تورنمنت و کسب جایزه 250 هزار دلاری خواهند داشت.

قطبی: بهتر از قطر بازی کردیم

بعد از بازی روز دوشنبه و شکست تیم ملی مقابل میزبان، افشین قطبی در کنفرانس خبری از بازی تیمش تمجید کرد و گفت: «ما در این مسابقه نمایش بهتری نسبت به قطر داشتیم،‌ فرصت‌های بهتری به دست آوردیم و می‌توانستیم نتیجه بهتری بگیریم اما روی اشتباه‌های فردی بازی را باختیم.»

سرمربی تیم ملی البته از عملکرد بازیکنانش در ابتدای مسابقه انتقاد کرد و اظهار داشت: «ما بازی را خوب شروع نکردیم و با اشتباه‌های بزرگ دو گل دریافت کردیم اما در ادامه روند بازی تغییر کرد، خودمان را در زمین پیدا کردیم و عملکرد بهتری داشتیم اما در نهایت با یک اشتباه مرگبار بازی را باختیم.»

قطبی اضافه کرد: «بازیکنانی که در این بازی برای تیم ما گل زدند 20 و 21 ساله بودند. ما  با یک تیم جوان و کم‌تجربه به میدان رفتیم و این نکته نشان می‌دهد که آینده خوبی در انتظار
تیم ملی ایران خواهد بود. هدف ما این است که تجربه خوبی در این بازی‌ها و در این تورنمنت به دست بیاوریم. البته ما تعدادی از بازیکنان تاثیرگذار و لژیونرهای خودمان را در این رقابت‌ها همراه نداریم.»سرمربی تیم ملی ایران همچنین در خصوص عملکرد بازیکنان قطر گفت: «من فکر می‌کنم این شروع خوبی برای قطری‌ها بود. آنها تیمی قدرتمند و بازیکنانی باتجربه و موثر دارند که می‌توانند نتایج خوبی برای تیم ملی قطر رقم بزنند.

در مجموع باید بگویم ما شاهد یک بازی زیبا، ‌هجومی و پرگل بودیم که هر دو تیم عملکرد خوبی در این مسابقه داشتند.»قطبی در این دیدار میلاد زنیدپور را که برای اولین بار به تیم ملی دعوت شده به میدان فرستاد و این بازیکن نمایشی خوب و امیدوارکننده‌ای را ارائه داد.
زنیدپور در نیمه‌اول نخستین گل تیم ملی را با ضربه‌ای دیدنی از پشت محوطه جریمه وارد دروازه قطر کرد و در اوایل نیمه‌دوم گل دوم ایران را برای احسان حاج‌صفی ساخت.

اولین دیدار با مالی

امروز ایران در دومین بازی مقابل تیم ملی مالی قرار می‌گیرد؛ دیداری که برای نخستین بار در تاریخ فوتبال روی خواهد داد. ایران در سال‌های اخیر بارها مقابل تیم‌های آفریقایی قرار گرفته اما بازی با مالی برای نخستین بار اتفاق می‌افتد. البته در زمستان سال 1386 هم قرار بود دو تیم در جزیره کیش یک بازی دوستانه برگزار کنند که به دلیل شرایط نامساعد آب‌وهوایی و بارش شدید باران مسابقه لغو شد.تیم ملی مالی جهت حضور در رقابت‌های جام ملت‌های آفریقا آماده می‌شود و به همین دلیل بازیکنان سرشناس و مطرح فوتبال این کشور هم در تورنمنت قطر حضور دارند. کانوته مهاجم باشگاه سویا،‌ سیسوکو و سیدو کیتا بازیکنان یوونتوس و بارسلونا و محمد دیارا، هافبک رئال‌مادرید هم در تورنمنت قطر تیم ملی این کشور را همراهی خواهند کرد.

تیم ملی مالی البته در اولین روز بازی‌ها مقابل کره‌شمالی با یک گل مغلوب شد و ستاره‌های این تیم با انگیزه زیادی در دومین بازی مقابل ایران قرار می‌گیرند. مالی تیم چهل و هفتم جدول رده‌بندی فیفاست که بازیکنان زیادی در لیگ‌های معتبر فوتبال اروپا خصوصا لیگ فرانسه دارد. البته چند بازیکن اهل مالی از جمله عیسی و آلو ترائوره هم در لیگ برتر فوتبال ایران بازی می‌کنند.

مالی در مرحله مقدماتی رقابت‌های جام جهانی مقابل تیم‌های سودان و بورکینافاسو پیروز شد اما برابر غنا و کنگو شکست خورد و در نهایت نتوانست جواز حضور در دور نهایی مسابقات جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی را به دست بیاورد. مالی هرگز شانس حضور در دور نهایی مسابقات جام جهانی را نداشته اما در هزاره سوم میلادی یکی از قدرت‌های فوتبال آفریقا به شمار می‌رود.

کد خبر 98362

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز