یکشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۸۸ - ۰۵:۰۴
۰ نفر

گروه ورزشی-مهدی ربوشه: در حالی‌که رئیس کمیته روابط بین‌الملل فدراسیون فوتبال اخیرا از منتفی شدن دیدار تدارکاتی با یک تیم اروپایی پیش از دیدار با تایلند خبر داده، این علی کفاشیان است که در گفت‌وگو با همشهری توجه رسانه‌ها را به نکته دیگری جلب می‌کند.

رئیس فدراسیون فوتبال می‌گوید: «دستیار ایرانی افشین قطبی به زودی انتخاب می‌شود.» انتخاب دستیار ایرانی برای افشین قطبی موضوع تازه‌ای نیست اما عده‌ای معتقدند این مسئله آنقدر از سوی برخی مربیان داخلی و همچنین رسانه‌ها مورد تاکید قرار گرفت تا افشین قطبی بالاخره برخلاف میل باطنی‌اش به این موضوع تن داد. البته افشین قطبی در این خصوص هنوز به طور رسمی اظهار نظر نکرده است.

سرمربی تیم ملی که بارها با جذب یک دستیار ایرانی صراحتا مخالفت کرده بود گویا تحت شرایط خاصی پذیرفته است تا با یک دستیار ایرانی کارش را دنبال کند. در این بین برخی رسانه‌ها از نفراتی چون افشین پیروانی و فرشاد پیوس به عنوان گزینه‌های دستیاری قطبی نام می‌برند. هرچند بعید به نظر می‌رسد قطبی این نفرات را قبول کند. او همچنان فضا را به سمتی سوق می‌دهد که انگار حضور یک دستیار ایرانی دامنه اختیارات وی را محدود می‌کند و فضای خاصی در اردوی تیم ملی به وجود خواهد آورد.

لغو بازی دوستانه تیم ملی

در حالی که کمیته روابط بین‌الملل فدراسیون فوتبال اعلام کرده بود در صورت موافقت افشین قطبی تیم ملی ایران پیش از دیدار با تایلند مسابقه‌ای تدارکاتی با یک تیم اروپایی انجام خواهد داد، اما ظاهرا این موضوع منتفی‌شده‌است.  عباس ترابیان گفت: «انجام این مسابقه منتفی شده است زیرا سرمربی تیم ملی تا پیش از دیدار با تایلند فقط 4 روز بازیکنان را در اختیار دارد و امکان دارد در این مسابقه تدارکاتی و در این زمان محدود بازیکنی دچار مصدومیت شود یا نتیجه مطلوبی حاصل نشود که بر روحیه بازیکنان تیم تاثیرگذار باشد. بر همین اساس انجام این مسابقه تدارکاتی منتفی شد.» 

وی ادامه داد: «بعد از مسابقه با تایلند و در روزهای فیفا دیداری به طور رفت و برگشت با یک تیم اروپایی انجام خواهیم داد. پیش از این قرار بود این تیم اروپایی به ایران بیاید و بازی دوستانه‌ای را در تهران انجام دهد.» تیم ملی ایران در مرحله مقدماتی جام ملت‌های آسیا باید یک دیدار تشریفاتی با تایلند در اسفندماه برگزار کند. تیم ملی پیش از این صعودش به مرحله نهایی جام ملت‌ها که در سال 2011 در قطر برگزار می‌شود را قطعی کرده است و مشخص نیست چرا مسئولان فدراسیون نگرانند که شکست احتمالی مقابل این حریف تدارکاتی ممکن است روی روحیه بازیکنان تاثیر منفی بگذارد.

شرط پیروانی برای ماندن

سرمربی تیم فوتبال امید گفت: «اگر خواسته‌هایم محقق نشود در این تیم نمی‌مانم.» غلامحسین پیروانی درخصوص صحبت روز گذشته علی کفاشیان درباره اینکه برای تمدید قرارداد پیروانی در تیم امید، اسفندماه تصمیم‌گیری می‌شود، اظهار داشت: «طبیعی است که افشارزاده به عنوان دبیر کل کمیته ملی المپیک و علی کفاشیان به عنوان رئیس فدراسیون درباره انتخاب سرمربی و تمدید قرارداد تصمیم‌گیرنده هستند اما رضایت و توافق کادرفنی هم برای ادامه کار باید در نظر گرفته شود.» 

وی افزود: «اواخر اسفند قرارداد ما به پایان می‌رسد و توافق برای ماندن یا نماندن یک طرفه نخواهد بود. من هم حرف‌ها و خواسته‌هایی دارم که اگر محقق شود، در خدمت تیم امید خواهم بود و در غیر این صورت از این تیم جدا می‌شوم و برای امیدها آرزوی موفقیت می‌کنم.»  پیروانی تاکیدکرد: «من کسی نیستم که تحت هر شرایطی کار کنم. سابقه کاری‌ام برای همه مشخص است. یکی از مهمترین خواسته‌هایم استقلال فکری در تمام زمینه‌هاست.»

پاداش فدراسیون به پرسپولیس

سرپرست باشگاه پرسپولیس در نامه‌ای به رئیس فدراسیون فوتبال خواستار همکاری در پرداخت پاداش به بازیکنان این تیم برای پیروزی پرسپولیس مقابل استقلال در شهرآورد تهران شد. در بخشی از نامه حبیب کاشانی به علی کفاشیان آمده است: «ضمن تشکر از جنابعالی و همه دست‌اندرکاران برگزاری شهرآورد شصت و هشتم، برخود لازم می‌دانم از جنابعالی که با اتخاذ این تدبیر، موجب شدید تا انگیزه پیروزی در این شهرآورد برخلاف چندین بازی گذشته بین کادر فنی و بازیکنان دو باشگاه، به طور جدی ایجاد شود تشکر ویژه نمایم.» کاشانی در پایان اقدام فدراسیون برای پرداخت پاداش به برنده دربی را موجب افزایش انگیزه بین بازیکنان و کادر فنی دو باشگاه توصیف کرد و از کفاشیان خواست دستور پرداخت این پاداش به باشگاه پرسپولیس را صادر کند.

کفاشیان: قطبی خودش گفت من دستیار ایرانی می‌خواهم

علی کفاشیان در گفت‌وگو با همشهری در خصوص انتخاب دستیار ایرانی برای افشین قطبی و دیگر مسائلی که به فدراسیون فوتبال مربوط می‌شود به سئوالات پاسخ داد.

  • آقای کفاشیان، آیا موضوع انتخاب یک دستیار ایرانی برای افشین قطبی صحت دارد؟

بله، همین‌طور است. خود قطبی رضایت داده که این اتفاق رخ دهد.

  • آیا این مسئله به سرمربی تیم ملی تحمیل شده است؟

ابدا این طور نیست. خود قطبی از فدراسیون فوتبال درخواست کرد که یک دستیار ایرانی به کادر فنی تیم ملی اضافه شود. البته انتخاب این دستیار و  معرفی این گزینه بر عهده خود قطبی است و ما در این باره بیشتر سعی می‌کنیم نقش مشورتی داشته باشیم و روی فرد خاصی تاکید نداریم.

  • با این حساب می‌توان گفت فدراسیون فوتبال انتخاب یک دستیار ایرانی را به قطبی توصیه کرده است. 

بله، همین‌طور است. قطبی خودش به این نتیجه رسیده که با یک دستیار ایرانی کارش را ادامه دهد. او پس از بررسی‌های فراوان به طور حتم فردی را انتخاب می‌کند که بتواند در کادر فنی تیم ملی کمک خوبی برای قطبی باشد.

از این گذشته اگر قطبی با این موضوع مشکلی داشت هرگز مسئله‌ای را به او تحمیل نمی‌کردیم. او ابدا با موضوع اضافه شدن دستیار ایرانی به کادر فنی تیم ملی مشکلی ندارد.

  • دستیار ایرانی قطبی چه زمانی معرفی می‌شود؟

در نهایت ظرف 10 روز آینده معرفی خواهد شد اما اجازه بدهید خود قطبی درباره این مسئله توضیح دهد.

  • آقای کفاشیان، گویا غلامحسین پیروانی از شرایطی که برای تیم امید پیش آمده ، رضایت چندانی ندارد.

این طور نیست. ما از پیروانی راضی هستیم و امیدواریم او با قدرت در این تیم به کارش ادامه دهد. یک سری مسائل وجود دارد که من و آقای پیروانی باید درباره‌اش با هم صحبت کنیم تا مشکلات حل شود.

  • راستی بحث پاداش شهرآورد به کجا رسیده است؟

آقای کاشانی نامه‌ای به فدراسیون فوتبال نوشته است. فدراسیون به زودی تکلیف پاداش تیم برنده شهرآورد را مشخص خواهد کرد.

کد خبر 101122

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز