یکشنبه ۱۳ دی ۱۳۸۸ - ۱۵:۴۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: وزیر کشور تاکید کرد: به نیروهای پلیس دستور داده‌ایم از این به بعد هیچگونه مدارایی با آشوبگران نکنند و اگر فردی جهت همکاری با اغتشاشگران در تجمعات ظاهر شود به فوریت دستگیر خواهد شد.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور مصطفی محمدنجار با بیان این‌که " اغتشاشگران با تمام عوامل‌شان زیر علم انگلیس و آمریکا و صهیونیست جمع شده‌اند" اظهار کرد: در اغتشاشات اخیر ردپای منافقین، سلطنت‌طلبان و معاندین و کسانی که طی 30 سال گذشته کینه نظام را به دل داشته‌اند، کاملا مشهود است.

وی اقدام این افراد را " اقداماتی کاملا سازمان یافته و با هدایت بیگانگان و بازیگری منافقان، سلطنت طلبان و عناصر منافق در درون" دانست و تصریح کرد: تاکنون عده‌ای از منافقین دستگیر شده‌اند و با تلاش قوه قضائیه دادگاه این عوامل فتنه نیز به زودی برگزار خواهد شد.

وی با بیان این‌که " اغتشاشگران با اعمال ننگین خود می‌خواهند از این مردم عزیز انتقام بگیرند" ادامه داد: پس از انتخابات عده‌ای قدرت‌طلب که زیر بار رأی مردم نرفتند، می‌خواستند رأی خود را با دیکتاتوری بر مردم تحمیل کنند حال آن‌که مردم آن را قبول نکردند و امروز آن‌ها با اقدامات خود در پی انتقام جویی و انتقام‌گیری از مردم عزیز ایران هستند.

وزیر کشور افزود: آن‌ها کار را به جایی رسانده‌اند که از یک طرف می‌خواهند رأی خود را با دیکتاتوری به مردم تحمیل کنند و از طرف دیگر در صدد انتقام‌گیری از همین مردم هستند آن‌چنان که مقدسات این ملت را نیز زیر سوال می‌برند.

وی تصریح کرد: عزاداری برای امام حسین(ع) مورد وفاق همه ملت است و این ملت بزرگ به هیچ وجه اجازه نمی‌دهد که افرادی قلیل به هتک حرمت مقدسات آن‌ها بپردازند و به کار خود ادامه دهند.

وی با اشاره به بزرگنمایی و تحریف اخبار توسط رسانه‌های بیگانه بر کمک‌های مالی و اطلاعاتی و رسانه‌ای دشمن جهت سوءاستفاده از فضای داخلی کشور توسط عوامل فتنه تأکید کرد و گفت: این فعالیت‌ها کارهایی سازمان یافته هستند که بر ملت ایران کاملا آشکار است و مردم فهیم ایران اسلامی کاملا به این روش‌ها آگاه هستند.

وزیر کشور با تشکر از ملت ایران به خاطر " برگزاری راهپیمایی‌های باشکوه و سرنوشت‌ساز پس از حوادث روز عاشورای تهران" گفت: با توجه به خواست میلیونی ملت، تکلیف برای مسوولان روشن شده است و حتماً به وظایف قانونی خود در مقابله با آشوبگران و هتاکان روز عاشورای حسینی تهران عمل خواهند کرد.

وی خاطرنشان کرد: در روز چهارشنبه شاهد راهپیمایی سه و نیم میلیون نفری مردم در تهران و همزمان راهپیمایی عاشورایی مردم در سراسر کشور بودیم و مردم ایران اسلامی با برگزاری راهپیمایی‌های خودجوش، اعمال ننگین یک عده را که به دستور بیگانگان به آشوب پرداختند محکوم کردند.

وی با اشاره به سوء استفاده اغتشاشگران از خلأ حضور مردم در روز عاشورا در خیابان انقلاب گفت: روز عاشورا که مردم مشغول عزاداری بودند، اغتشاشگران با طراحی قبلی از این شرایط سوء استفاده کردند و به اغتشاش و هتک حرمت مقدسات پرداختند و اموال عمومی را نیز تخریب کردند.

نجار تصریح کرد: ملت بزرگ ایران اعمال ننگین این عده قلیل از آشوبگران را فراموش نمی‌کند و دیدیم که ملت همیشه در صحنه همچون گذشته وارد صحنه شد و بار دیگر این‌گونه اقدامات را محکوم کرد.

وی با بیان این‌که " تکلیف بر ما روشن است و با توجه به خواست میلیونی مردم باید به وظایف قانونی خود با قاطعیت عمل کنیم" تاکید کرد: وزارت کشور و مقامات امنیتی با رصد هوشیارانه اوضاع با قاطعیت با هرگونه اغتشاش برخورد خواهد کرد.

وی با بیان این‌که " امروز دیگر صحنه کاملا روشن است" گفت: این‌ها از خویشتنداری، نجابت و رأفت نظام استفاده کردند؛ البته نظام هم مقداری به این‌ها فرصت داد تا این‌که هم کاملا دست‌شان رو شود و هم اتمام حجتی برای این‌ها باشد.

وزیر کشور تاکید کرد: به نیروهای پلیس دستور داده‌ایم از این به بعد هیچگونه مدارایی با آشوبگران نکنند و اگر فردی جهت همکاری با اغتشاشگران در تجمعات ظاهر شود به فوریت دستگیر خواهد شد.

وی تصریح کرد: این‌گونه افراد با توجه به نظر فقهی علما و مسئولان قضایی که در چند روز گذشته اعلام کردند، حکم معاند و اقدام کننده علیه امنیت کشور را دارند و محارب هستند و تکلیف محارب هم کاملا روشن است.

وی همچنین با تشکر از مراجع "که همیشه رهنمودهای آن‌ها راهگشا بوده است" گفت: از نمایندگان مجلس نیز به خاطر راهپیمایی خودجوش و پوشیدن کفن به خاطر حمایت از ولایت قدردانی می‌کنیم.

نجار همچنین گفت: از رسانه‌های مکتوب، صوتی و تصویری به ویژه رسانه ملی که در روشنگری مردم نقش مهمی ایفا کرد، تشکر می‌کنیم. رسانه‌های استکباری می‌خواستند حضور میلیونی مردم در روز چهارشنبه را با موضوعات سخیف، وارونه جلوه دهند که البته موفق نشدند و راهپیمایی باشکوه ملت ایران اهداف آن‌ها را با شکست مواجه کرد.

کد خبر 98640

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز