همشهری آنلاین: وزیر کشور با بیان این‌که "کشوری که رو به جلو است همواره باید نگاهی اصلاحی به همه امور داشته باشد" گفت: قانون احزاب نیز باید براساس این نگاه اصلاحی مورد بازنگری قرار گیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، مصطفی محمد نجار طی سخنانی در نشست کمیسیون ماده 10 احزاب با بیان این‌که " قانون احزاب در سال 61 یعنی 27 سال پیش تصویب شده است و تاکنون نیز تغییری در آن اعمال نشده است" اظهار کرد: این قانون هم‌اکنون با توجه به مقتضیات روز یک سری نقاط ضعف دارد که بازنگری در این قانون را ضروری می‌کند.

وی تاکید کرد: کمیسیون ماده 10 احزاب باید با کار کارشناسی دقیق و استفاده از نظرات و پیشنهادات متخصصان برای بازنگری در قانون احزاب اقدام کند و سپس این قانون برای تصویب به مجلس شورای اسلامی ارائه شود.

وی با بیان این‌که " امروز احزاب و تشکل‌ها ابزار کارهای سیاسی در هر جامعه ای از جمله ایران است" خطاب به اعضای کمیسیون ماده 10 احزاب تاکید کرد: باید زمینه تشکیل و فعالیت احزاب قوی را در جامعه فراهم کنید.

وزیر کشور هم‌چنین با بیان این‌که " احزاب سیاسی باید صیانت و پاسداری از ارزش‌های الهی را سرلوحه کارهای خویش قرار دهند و تمام اعمال و رفتارهای آن‌ها باید مبتنی بر ارزش‌های ناب الهی باشد" تصریح کرد: احزاب باید همواره به عنوان پل ارتباطی مردم و دولت نقش ایفا کنند.

وی یکی دیگر از وظایف احزاب را سازماندهی افراد، تجمیع نیروهای پراکنده و نیروسازی بیان کرد و گفت: اگر احزاب به این وظایف خود عمل و نیروها را در مجاری صحیح هدایت کنند نه تنها از تخریب ساختارهای سیاسی و اجتماعی جلوگیری می‌کنند بلکه در راستای حفظ و تداوم ساختارهای سیاسی و اجتماعی قدم بر می‌دارند.

در ابتدای این جلسه نیز معاون سیاسی وزیر کشور و رئیس کمیسیون ماده 10 احزاب ، گزارشی از فعالیت کمیسیون ماده 10 احزاب به وزیر کشور ارائه کرد.

سید صولت مرتضوی گفت: از سال 61 تا سال 84 حدود 200 تشکل سیاسی از این کمیسیون مجوز فعالیت گرفته‌اند در حالی‌که در 4 سال گذشته یعنی در دولت نهم 50 تشکل سیاسی مجوز فعالیت گرفته‌اند که این نشان دهنده فعال بودن کمیسیون ماده 10 احزاب است.

وی افزود: هم‌اکنون بررسی پرونده‌ها در کمیسیون ماده 10 احزاب به روز شده است و در این کمیسیون پرونده راکد و بلاتکلیف وجود ندارد. 

کد خبر 98819

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز