همشهری آنلاین: مدیر کل سیاسی وزارت کشور گفت فقط احزاب می توانند درخواست راهپیمایی کنند، در حالی که میرحسین موسوی حزب به شمار نمی‌رود و از سوی کروبی هم درخواستی دریافت نشده است.

محمود عباس زاده مشگینی مدیر کل سیاسی وزارت کشور و رئیس کمیسیون ماده 10 احزاب در گفتگو با مهر، در پاسخ به این سئوال که شنیده شده آقایان کروبی و موسوی برای برگزاری راهپیمایی درخواست مجوز کرده‌اند، اظهار داشت: مطابق با قوانین موجود فقط احزاب با نماینده رسمی خود می‌توانند درخواست برگزاری راهپیمایی نمایند.

وی افزود: میرحسین موسوی که حزب به شمار نمی‌رود و از سوی کروبی هم درخواستی بر این مبنا به دست ما نرسیده است.

عباس‌زاده مشگینی ادامه داد: البته نماینده رسمی احزاب باید حضورا این درخواست را ارائه کنند و علاوه بر این باید روال قانونی چنین درخواستی طی شود.

رئیس کمیسیون ماده 10 احزاب همچنین در پاسخ به این سئوال که اگر آقایان موسوی و کروبی حضورا برای این درخواست به وزارت کشور مراجعه کنند امکان بررسی این موضوع از سوی مسئولان ذیربط وجود دارد یا خیر، گفت: در قانون احزاب چگونگی درخواست مجوز برای راهپیمایی و تجمع شرح داده شده است و چنانچه نمایندگان رسمی احزاب چنین درخواستی داشته باشند، ضمن طی شدن روال قانونی، این درخواست مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

کد خبر 97422

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز