همشهری آنلاین: وزیر کشور در نامه‌های جداگانه به استانداران اصفهان، مرکزی و گیلان ایجاد شهرهای جدید توسط هیئت دولت در این استان ها را ابلاغ کرد

ایجاد دو شهر فرخی و فراهان در استان اصفهان

وزیر کشور در نامه‌ای به استاندار اصفهان ایجاد دو شهر جدید به نامهای فرخی و فراهان در این استان را ابلاغ کرد
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، مصطفی محمد نجار وزیر کشور در این نامه با اشاره به مصوبه کمیسیون موضوع اصل 138 قانون اساسی مبنی بر شناخت روستاهای فرخی بعنوان شهر فرخی و فراهان بعنوان شهر فراهان از استاندار اصفهان خواسته است طبق قانون تعاریف و تقسیمات کشوری و آیین نامه اجرایی آن اقدام لازم بعمل آورد.

محمد نجار همچنین تاسیس و راه اندازی شهرداری را در این شهر موکول به صدور حکم بعدی کرده است.

ایجاد شهر ساروق در استان مرکزی
 
وزیر کشور همچنین در نامه ای به استاندار مرکزی شناخت روستای ساروق مرکز بخش ساروق از توابع شهرستان اراک را به عنوان شهر ابلاغ کرد.
 
مصطفی محمد نجار وزیر کشور در این نامه از استاندار استان مرکزی خواسته است با توجه به قانون تعاریف و ضوابط تقسیمات کشوری و آئین نامه اجرایی آن اقدامات لازم را بعمل آورد.

محمد نجار همچنین تاسیس و راه اندازی شهرداری را در این شهر موکول به صدور حکم بعدی کرده است.

ایجاد شهر جدید لولمان در استان گیلان
 
وزیر کشور همچنین با ارسال نامه ای به استاندار گیلان تغییر در تقسیمات کشوری و ایجاد شهر جدید لولمان را در این استان ابلاغ کرد.
 
مصطفی محمد نجار وزیر کشور در این نامه با اشاره به مصوبه کمیسیون موضوع اصل 138 قانون اساسی مبنی بر شناخترو ستای لولمان از توابع دهستان لولمان بخش کوچصفهان شهرستان رشت پس از تجمیع با روستاهای رودبارکی ، مبارک آباد ، رشت آباد ،چلک و کرباسده از توابع همان بخش به عنوان شهر لولمان را در این استان ابلاغ کرد.

وزیر کشور در این نامه از استاندار استان گیلان خواسته است با توجه به قانون تعاریف و ضوابط تقسیمات کشوری و آئین نامه اجرایی آن اقدامات لازم را بعمل آورد.

محمد نجار همچنین تاسیس و راه اندازی شهرداری در این شهر را موکول به صدور حکم بعدی کرده است.

کد خبر 98484

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز