دوشنبه ۷ دی ۱۳۸۸ - ۰۹:۱۵
۰ نفر

گروه ورزشی: نخستین دیدار تیم ملی فوتبال ایران در تورنمنت قطر امروز در شهر دوحه مقابل کشور میزبان برگزار خواهد شد و شاگردان افشین قطبی برابر تیم برونو متسوی فرانسوی قرار می‌گیرند

ملی‌پوشان فوتبال ایران بامداد روز پنجشنبه تهران را به مقصد دوحه ترک کردند و تا پیش از مسابقه امروز پنج جلسه تمرین را سپری کردند. تمرین‌های تیم ملی ایران در ورزشگاه اختصاصی باشگاه الغرافه برگزار شد.

پیش از این قرار بود بازی افتتاحیه روز یکشنبه بین تیم‌های ملی فوتبال ایران و کره‌شمالی برگزار شود اما با توجه به تقارن این روز با عاشورای حسینی فدراسیون فوتبال قطر در پاسخ به درخواست فدراسیون فوتبال برنامه برگزاری رقابت‌ها را تغییر داد. بر این اساس روز یکشنبه بازی افتتاحیه بین تیم‌های ملی فوتبال مالی و کره‌شمالی برگزار شد و روز دوشنبه در دومین مسابقه این تورنمنت، تیم ملی ایران مقابل قطر، میزبان رقابت‌ها قرار می‌گیرد.

تورنمنت چهارجانبه قطر برخلاف معمول به صورت حذفی برگزار نمی‌شود و هر چهار تیم به صورت گروهی با هم دیدار می‌کنند و چهره تیم قهرمان با احتساب امتیازها مشخص خواهد شد. تیم قهرمان این رقابت‌ها به جایزه قابل توجه 250 هزار دلاری دست پیدا می‌کند.

تیم ملی فوتبال ایران برای رویارویی با تیم ملی سنگاپور در مرحله انتخابی جام ملت‌های 2011 آسیا روز یکشنبه 13 د‌‌ی‌ماه در پایان رقابت‌های چهارجانبه جام دوستی دوحه را به مقصد این کشور ترک می‌کند.

نویدکیا از تیم ملی خداحافظی نکرد

در آستانه دیدار با قطر افشین قطبی نگرانی‌های زیادی برای این مسابقه حساس خواهد داشت. چند بازیکن تاثیرگذار در این مسابقه حضور ندارند و قطبی برای انتخاب بازیکنان خط میانی با مشکل مواجه است.

محرم نویدکیا، اولین بازیکنی بود که از اردوی تیم ملی جدا شد. ابتدا گفته می‌شد هافبک میانی سپاهان که پس از مدت‌ها شانس حضور در اردوی تیم ملی را پیدا کرده از رقابت‌های ملی خداحافظی کرده اما سرپرست تیم ملی علت جدایی نویدکیا را مصدومیت این بازیکن عنوان کرد و گفت: «نویدکیا همراه سایر ملی‌پوشان چهارشنبه‌شب در محل اردوی تیم ملی حاضر شد و خود را به مربیان معرفی کرد اما به دلیل نگرانی از احتمال شدت یافتن مصدومیت پایش از افشین قطبی اجازه خواست تا در تورنمنت قطر شرکت نکند.

با موافقت افشین قطبی قرار شد نویدکیا در تورنمنت قطر همراه تیم ملی نباشد اما در اردوهای آینده حتما از وجود این بازیکن تکنیکی و خوش‌فکر استفاده خواهیم کرد.»

مشکلات قطبی در خط میانی

محرم نویدکیا تنها بازیکنی نیست که تیم ملی را همراهی نخواهد کرد. جواد نکونام ، مسعود شجاعی و ایمان مبعلی هم به دلیل مخالفت باشگاه‌های‌شان نمی‌توانند در تورنمنت قطر بازی کنند. آندرانیک تیموریان ، هافبک تیم فولام نیز پیش از این اعلام کرده بود که می‌خواهد از این فرصت استفاده کند و در تعطیلات ژانویه تیم جدیدش را انتخاب کند اما وی شنبه‌شب به اردوی تیم ملی کشورماندر هتل رامادای دوحه پیوست. مهرزاد معدنچی هم برخلاف پیش‌بینی‌ها توانست صبح روز یکشنبه خود را به اردوی تیم ملی برساند.

مجید غلام‌نژاد هم نمی‌تواند در این بازی به میدان برود در حالی که حسین کعبی هم دچار مصدومیت شده و البته گفته می‌شود با تلاش پزشکان برای حضور در این مسابقه آماده می‌شود.

قطبی در خط دفاعی با مشکل جدی مواجه نیست و باز هم با ترکیب کعبی، نصرتی، عقیلی و حاج‌صفی تیمش را به میدان می‌فرستد. سیدمهدی رحمتی باز هم دروازه‌بان اول تیم ملی در این تورنمنت خواهد بود و البته احتمالا طالب‌لو هم حداقل در یک مسابقه بازی خواهد کرد. در خط میانی پژمان نوری و خسرو حیدری قطعا در ترکیب اصلی قرار می‌گیرند اما برای انتخاب دیگر بازیکنان خط میانی، سرمربی تیم ملی ابهامات زیادی پیش روی خویش می‌بیند.

در خط حمله هم انصاری‌فر، میداودی و غلامرضا رضایی گزینه‌های اصلی خواهند بود. هرچند قطبی معمولا تیمش را با آرایش 1-3-2-4 به میدان می‌فرستد اما در این بازی با توجه به مشکلات خط میانی و غیبت تعدادی از هافبک‌ها این احتمال وجود دارد که سرمربی تیم ملی از آرایش 2-4-4 استفاده کند.

تیم ملی ایران در ادامه رقابت‌ها روز چهارشنبه مقابل مالی قرار می‌گیرد و روز شنبه هفته آینده در آخرین بازی به مصاف کره‌شمالی خواهد رفت.

قطر با دو بازیکن خارجی مقابل ایران

تمرین‌های تیم ملی قطر برای دیدار با ایران تا روز یکشنبه دنبال شد. برونو متسو برنامه‌های تاکتیکی ویژه‌ای برای دیدار با ایران تدارک دیده و نقاط ضعف و قوت تیم قطبی را در تمرینات اخیر برای شاگردانش تشریح کرده است.تمرینات تیم ملی قطر از روز چهارشنبه با حضور 23 بازیکن آغاز شد. روز گذشته متسو با توجه به نقاط ضعف خط دفاعی تیم ملی ایران برنامه‌های هجومی خاصی را در تمرینات برای تیمش تشریح کرد.

طبق تحلیل و پیش‌بینی روزنامه‌های قطری، متسو در غیاب چند بازیکن اصلی و سرشناس تیمش قطری‌ها را با این ترکیب مقابل ایران به میدان می‌فرستد؛ قاسم فرهان در این مسابقه دروازه‌بان تیم ملی قطر خواهد بود. احمد فارس، بلال احمد، ابراهیم غانم و خالد زکیبا مربع دفاعی تیم متسو در این مسابقه را شکل می دهند.

در خط میانی طلال بلوشی، محمد عبدالرب، علی حسن و فابیو سزار بازی می‌کنند و حسن هیدوس به همراه سباستین سوریا زوج خط حمله را شکل خواهند داد. نکته جالب توجه این است که تیم ملی قطر در بازی امروز با حضور دو بازیکن خارجی مقابل ایران قرار می‌گیرد.

البته متسو پیش از این مسابقه تاکید کرد که ترکیب متفاوتی را به میدان می‌فرستد و قصد دارد در هر مسابقه از این تورنمنت تعداد دیگری از بازیکنانش را مورد آزمایش قرار دهد اما احتمالا این مربی در اولین بازی بهترین‌های تیمش را به میدان می‌فرستد.

کد خبر 98162

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز