همشهری آنلاین: توپخانه‌های ارتش رژیم صهیونیستی در ساعات اولیه دوشنبه به منازل فلسطینیان در شهرک بیت حانون واقع در شمال غزه حمله کردند.

به گزارش ایسنا، منابع محلی و شاهدان عینی اعلام کردند که تانک‌های رژیم اشغالگر که در مناطق مرزی شرق غزه مستقر بودند به سمت منازل فلسطینیان در شرق شهرک بیت حانون تیراندازی کردند.

این منابع افزودند: بر اثر این تیراندازی‌ها که زمین‌های کشاورزی مجاور منازل فلسطینیان را نیز هدف قرار داد خسارت‌های مادی به این منازل وارد شد.

در همین حال نیروهای رژیم اشغالگر به همراه خودرو‌های نظامی این رژیم به مناطق شمال شرق شهرک بیت‌ حانون پیشروی کرده و به سمت منازل فلسطینیان در این منطقه تیراندازی کردند.

نیروهای اشغالگر صهیونیست هم چنین صبح امروز چهار شهروند فلسطینی را در رام‌الله روستای جلبون، در جنین و روستای بیت امر در الخلیل واقع در کرانه باختری دستگیر کردند.

نیروهای اشغالگر فلسطینیان بازداشت شده را برای بازجویی به مراکز ویژه انتقال دادند.

این در حالی است که به دنبال اخبار منتشر شده در تلویزیون رژیم صهیونیستی مبنی بر سرقت اعضای پیکر‌های شهیدان فلسطینی توسط نیروهای اشغالگر، ضیاء المدهون، رئیس کمیته مستندسازی جنایات و محاکمه جنایتکاران جنگی اسرائیلی در دولت حماس در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه از تلاش و رایزنی‌ها با کارشناسان بین‌المللی جهت محاکمه رهبران سیاسی و نظامی رژیم صهیونیستی به دلیل ارتکاب جنایات جنگی خبر داد.

وی تاکید کرد: ما درصدد هستیم تا در تماس با طرف‌های بین‌المللی و با جمع آوری اسناد، گزارش‌ها و مدارک لازم برای اثبات جنایت‌های رهبران سیاسی و نظامی اسراییل حکم دستگیری و محاکمه آنها را صادر کنیم.

وی از تماس‌های انجام شده با برخی از وکلای انگلیسی و دریافت برخی اسناد و مدارک در جهت تحقق این هدف خبر داد.

المدهون تاکید کرد: هدف ما از این اقدام واکنش به نیروهای اشغالگر به دلیل ارتکاب جنایت جنگی علیه ملت‌مان، تحویل دادن آنها به دستگاه‌های قضایی و پایان دادن به این سیاست‌های خصمانه آنهاست.

براساس گزارش خبرگزاری کویت، فتحی ابومغلی، وزیر بهداشت فلسطین نیز انجام تحقیقات بین‌المللی درباره سرقت اعضای پیکرهای شهیدان فلسطینی توسط رژیم اشغالگر را خواستار شد.

وی این اقدام را یک جنایت اخلاقی و مغایر با قوانین بین‌المللی دانسته و هتک حرمت پیکر شهیدان فلسطینی و گرفتن اعضای آنها بدون موافقت خانواده‌هایشان را محکوم کرد.

از سوی دیگر کمیته مردمی شکستن محاصره غزه اعلام کرد: هیئتی متشکل از 140 فعال ترکیه‌ای به کاروان شریان زندگی 3 پیوستند که بعد از ترکیه درحال عبور از خاک سوریه برای ورود به نوار غزه است.

این کمیته‌ در بیانیه‌ای اعلام کرد: فعالان ترکیه دیگر فعالان صلح اروپایی را در کاروان شریان زندگی 3 که به همراه مقادیر زیادی از کمک‌های بشردوستانه و با هدف کمک به ساکنان محاصره شده غزه و لغو محاصره این منطقه به غزه می‌آیند، همراهی خواهند کرد.

در این بیانیه هم‌چنین پیش بینی شده که تعداد دیگری از فعالان عرب از سوریه و اردن نیز به هنگام عبور این کاروان از کشورهایشان به کاروان مذکور بپیوندند.

کاروان شریان زندگی 3 به ریاست جورج گالووی، نماینده سابق مجلس عوام انگلیس ششم دسامبر از لندن سفر خود به سمت غزه را آغاز کرده و تاکنون از فرانسه، ایتالیا، یونان و ترکیه عبور کرده است.

این کاروان در حال حاضر در سوریه حضور دارد و پس از اردن و مصر پیش‌بینی می‌شود که تا 27 دسامبر به غزه برسد.

از سوی دیگر شاهدان عینی در مناطق مرزی مصر با نوار غزه اعلام کردند پس از آنکه جنبش حماس از طرفدارانش خواسته امروز در گذرگاه مرزی رفح با مصر و در اعتراض به ساخت دیوار فولادی توسط مقامات مصری در این منطقه تظاهرات برپا کنند مقام‌های مصری نیز تدابیر امنیتی شدیدی را در این منطقه اتخاذ کردند.

بر اساس این گزارش نیروهای امنیتی مصر در منطقه مذکور به حالت آماده باش درآمده‌اند.

کد خبر 97843

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز