دوشنبه ۹ آذر ۱۳۸۸ - ۱۸:۴۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک روزنامه سوئیسی از کشف تعداد زیادی دستگاه جاسوسی رژیم صهیونیستی که در دو سالن از ساختمان‌های سازمان ملل متحد در ژنو کارگذاشته شده بود؛ خبر داد.

واحد مرکزی خبر به نقل از  پایگاه اینترنتی روزنامه الحقیقه الدولیه چاپ اردن، شماری از مسئولان سازمان ملل ‌انگشتان اتهام را به سوی اسرائیل متوجه کرده‌اند و می‌گویند اسرائیلی ها در کار گذاشتن چنین دستگاه‌هایی در ساختمان‌های سازمان ملل در ژنو دست دارند.

روزنامه  نویه زوریخر سایتونگ  نوشت سه سال پیش به هنگام تعمیر شبکه برق دو سالن از سالن‌های اجتماعات در مقر سازمان ملل در ژنو دو دستگاه بسیار پیشرفته شنود پیدا شد.

این روزنامه نوشت در این دو سالن،‌ نشستهای کمیته خلع سلاح وابسته به سازمان ملل و نیز نشست‌های سری تدارک برای حمله به عراق در سال دو هزار و سه تشکیل شده بود.

این دو سالن همچنین محل برگزاری ‌چندین جلسه تحقیق درباره کشته شدن رفیق حریری نخست وزیر پیشین لبنان بود.

به نوشته این روزنامه، کارگران تعمیرات شبکه برق، کابل برقی را پیدا کردند که به یک دستگاه الکترونیکی متصل به یک دستگاه شنود در سالن مجاور مرتبط بود.

پس از آن مسئولان سازمان ملل یک کمیته تحقیق سری تشکیل دادند که چندین دستگاه شنود دیگر پیدا کردند. این دستگاه‌ها در چندین وسیله مختلف در سالن‌های نشست ها کار گذاشته شده بود و همه آنها به دو دستگاه الکترونیکی متصل بودند.

سایتونگ به نقل از کارمندان ارشد سازمان ملل نوشت رژیم اسرائیل در کار گذاشتن این دستگاه‌ها دست داشته است.

سایتونگ به نقل از یک کارشناس مسائل اطلاعاتی نوشت سطح فناوری این دستگاه‌ها و خطرات ناشی از نصب آنها نشان می‌دهد تصمیم به کار گذاشتن دستگاه‌های شنود در عالی ترین سطوح گرفته شده است.

به نوشته این روزنامه یک مقام عالیرتبه اطلاعاتی گفته است اسرائیل در این قضیه دست داشته است.

کد خبر 96440

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز