یکشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۰۸:۴۸
۰ نفر

ترجمه - سید محسن ساری: یونا متیزگر خاخام اشکنازی، باراک اوباما را تهدید کرد که اگر جانانان پولارد جاسوس اسرائیلی محکوم به حبس ابد در آمریکا را آزاد نکند یهودیان هرگز به او رأی نخواهند داد که بار دیگر به ریاست‌جمهوری آمریکا انتخاب شود.

جانانان پولارد جاسوس اسرائیلی

جانانان پولارد 56 ساله به‌دلیل خیانت به شرافت سربازی و سرقت هزاران سند محرمانه جاسوسی آمریکا علیه کشورهای عربی، در آمریکا به حبس ابد محکوم شده است. اسرائیل پس از زندانی شدن پولارد به او گذرنامه اسرائیلی داد و اعتراف کرد که این مرد برای تل‌آویو جاسوسی می‌کرده‌است. اکنون او علاوه بر تابعیت دوگانه، دو گذرنامه هم دارد.

پیش از تهدید خاخام یهودی بنیامین نتانیاهو نیز خواستار آزادی او شده بود. تهدید خاخام یهودی با آغاز تلاش‌ها و برنامه‌های باراک اوباما برای پیروزی دوباره در انتخابات ریاست‌جمهوری همزمان شده است. ایالات متحده آمریکا چند هفته پیش یک میلیارد دلار به اسرائیل کمک کرد و سرکشی این رژیم در مذاکرات صلح را نادیده گرفت. آمریکا همچنین چشم خود را بر شهرک‌سازی‌ یهودیان که سرزمین فلسطین را اندک اندک می‌بلعند، فروبسته است.

در اواخر قرن نوزدهم فرانسوی‌ها به اسناد سفارت آلمان دست یافتند و در آنجا ده‌ها سند دست نوشته آلفرد دریفوس، افسر فرانسوی یهودی را یافتند. او همکارانش را به آلمان‌ها معرفی می‌کرد. در سال1894 او تحویل دادگاه شد اما اتهام او که خیانت به وطن بود طور دیگری مطرح و به‌عنوان قربانی کینه‌توزی‌های فرانسه علیه یهودیان معرفی شد. دریفوس به‌عنوان افسر یهودی بسیار محترمانه و بدون لباس زندانی در دادگاه حاضر شد. یهودیان خواستار معذرت خواهی دولت فرانسه از تبار یهودیان شدند.
دریفوس در سال 1899 توسط دادگاه نظامی به حبس در جزیره گویان فرانسه محکوم شد. گفتنی است این جزیره که به گورستان زندانیان شهرت داشت، 35 هزار زندانی را به کام مرگ کشیده بود.

7سال بعد، محاکمه دریفوس تجدید شد و این بار توسط یک دادگاه مدنی تبرئه شد. نفرین آلفرد دریفوس تا قرن بیستم ادامه داشت و صد سال پس از آن یعنی در تاریخ 1994 رئیس بخش تاریخ در ارتش فرانسه حکم محکومیت دریفوس را تأیید کرد.
گروه فشار صهیونیستی در فرانسه آن قدر آشوب به پا کرد که فرانسوا لیونار، وزیر دفاع فرانسه ناچار شد تاریخ نگار فرانسوی را از کار بر کنار کند.در مبارزه‌های انتخاباتی آمریکا، همه نامزدها تلاش می‌کنند که حمایت یهودیان را جلب کنند و بدین ترتیب می‌توان گفت همان طور که آلفرد دریفوس خائن توانست از زندان خلاص شود و همکاران خود را به تمسخر گیرد، جانانان پولارد نیز آزاد خواهد شد و همکاران خود را مورد تمسخر قرار خواهد داد و تلاش خواهد شد که خیانت او، خدمت قلمداد شود.

الدستور

کد خبر 134332

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز