شنبه ۳۰ آبان ۱۳۸۸ - ۱۷:۱۲
۰ نفر

سازمان ملل متحد با تصویب قطعنامه‌ای از رژیم صهیونیستی خواست به قطعنامه‌های مربوط به بلند‌ی‌های اشغال شده جولان عمل کند.

به گزارش الجزیره، سازمان ملل متحد در قطعنامه‌ای که با اکثریت آرای کشورهای عضو به تصویب رسید، از رژیم صهیونیستی خواست تا به قطعنامه‌های مربوط به بلندی‌های اشغال شده جولان سوریه به‌ویژه قطعنامه 497 شورای امنیت که تدابیر این رژیم در بلندی‌های جولان را غیرقانونی دانسته، عمل کند.

165 کشور در نشست کمیته‌ چهارم مجمع عمومی سازمان ملل (کمیته مسائل سیاسی ویژه حذف استعمار) به این قطعنامه رای مثبت دادند و آمریکا از کشورهای معدودی بود که به آن رای ممتنع داد. این قطعنامه از رژیم صهیونیستی خواسته تا تصمیم خودرا برای انضمام بلندی‌های جولان به اراضی اشغالی لغو کرده و از هرگونه تدابیر قانونی و اداری با هدف تغییر ساختار جغرافیایی بلندی‌های جولان خودداری کند.

بلندی‌های جولان منطقه راهبردی متعلق به سوریه است که از سال 1967 توسط رژیم صهیونیستی اشغال شده این رژیم با وجود قطعنامه‌های متعدد سازمان ملل در سال 1981 وبا وجود مخالفت جامعه جهانی این بلندی‌ها را بخشی از سرزمین‌های اشغالی اعلام کرد.

سوریه عقب‌نشینی کامل اسرائیل از این منطقه را پیش‌شرط خود برای مذاکره با رژیم صهیونیستی اعلام کرده است. هفته گذشته سیلوان شالوم یکی از وزرای کابینه نتانیاهو و از اعضای بلندپایه حزب لیکود تاکید کرد که اسرائیل به هیچ عنوان بلندی‌های جولان را به سوریه پس نخواهد داد.

کد خبر 95782

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز