سه‌شنبه ۲۲ دی ۱۳۸۸ - ۱۸:۰۱
۰ نفر

گروه بین‌الملل: پخش یک سریال ضدصهیونیستی دیگر در ترکیه، روابط تل‌آویو و آنکارا را دوباره تیره کرد و موجب شد که دو طرف سفرای یکدیگر را به نشانه اعتراض فرابخوانند.

رژیم صهیونیستی روز دوشنبه در اعتراض به پخش این سریال، سفیر ترکیه را به وزارت خارجه فراخواند. در این سریال نشان داده می‌شود که ماموران جاسوسی شین بت و موساد کودکان را می‌ربایند و عامل جنایت‌های جنگی هستند.

دنی ایالون، معاون وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی بعد از فراخواندن سفیر ترکیه با او دست نداد و او را در قسمت پایینی دفتر خود نشاند و پرچم ترکیه را براساس عرف روابط دیپلماتیک میان دو طرف، از دفتر کارش برداشت. ایالون به خبرنگاران گفت: قصدم از این اقدامات این بود که سفیر آنکارا بفهمد ما از آنها بهتر و بالاتر هستیم.

سفیر ترکیه در اعتراض به این اقدام رژیم صهیونیستی، رفتار وزارت خارجه را بسیار تحقیرآمیز خوانده و مراتب را به دولت آنکارا اطلاع داده‌است.به همین دلیل دیروز وزارت خارجه ترکیه در اعتراض به این اقدام رژیم صهیونیستی، سفیر این رژیم را در آنکارا فراخواند.  این دومین بار است که رژیم صهیونیستی به پخش سریالی ضداسرائیلی در ترکیه اعتراض می‌کند.

در بیانیه وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی آمده است: این امر غیرقابل‌قبول است و زندگی یهودیان در ترکیه و روابط دوجانبه را تهدید می‌کند. در همین حال تلویزیون ترکیه اعلام کرده که پخش این سریال ادامه خواهد یافت.

این تلویزیون در بیانیه‌ای که از سوی خبرگزاری آناتولی منتشر شده، این سؤال را مطرح کرده که چرا مسئولان اسرائیلی که هیچ تردیدی در هدف قرار دادن کودکان در جنگ غزه نداشتند، از دیدن واقعیت‌ها در این سریال خشمگین شدند؟

ترکیه از سال 1998 هم پیمان اصلی اسرائیل در منطقه بوده است و هر دو طرف توافقنامه همکاری نظامی امضا کردند، اما از سال گذشته در پی انتقاد شدید آنکارا از حمله رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه، روابط دو طرف تیره شده است.

کد خبر 99361

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز