یکشنبه ۲۲ آذر ۱۳۸۸ - ۱۶:۱۰
۰ نفر

مکزیکوسیتی‌: در حالی که انگیزه سارقان از سرقت‌های زنجیره‌ای اشیای با ارزش است، سارقی دست به سرقت آبنبات از چند فروشگاه زده است

و با توجه به پایین بودن ارزش مالی آ‌بنبات‌ها مشخص نیست که انگیزه او از این سرقت‌ها چه بوده است. این سارق جوان هم‌اکنون در بازداشت پلیس به سر‌می‌برد اما هنوز اعتراف نکرده که دلیل دستبرد‌ زدن به آ‌بنبات فروشگاه‌ها چه بوده است. با وجود این برخی از روانشناسان معتقدند او احتمالا از عقده‌های دوران کودکی رنج می‌برد و به همین دلیل این اقدام را انجام داده است. گفتنی است او همه آبنبات‌ها را در کمد خانه‌اش پنهان کرده و تاکنون هیچ سابقه سرقت دیگری نداشته است.

تبلیغ بلند ممنوع 

واشنگتن: حتما شما هم متوجه شده‌اید که معمولا تبلیغات تلویزیونی با صدایی بلند‌تر نسبت به سایر برنامه‌ها پخش می‌شوند. هدف از این اقدام هم کاملا مشخص بوده و آن جلب توجه مخاطب است.

این در حالی است که برخی از حقوقدان‌ها این اقدام را نقض حقوق مخاطب ارزیابی کرده و به دنبال آن هستند تا مدیران تلویزیون را ملزم به پیروی از یک قانون جدید کنند. این قانون هماهنگی صدای برنامه‌های تبلیغاتی با سایر برنامه‌های تلویزیون است.

به گفته حقوقدان‌ها ناهماهنگی صدای تبلیغات با برنامه‌های تلویزیونی موجب سلب آسایش مخاطب می‌‌‌شود. در برخی موارد هم به اندازه‌ای این اختلاف صدا زیاد است که باید صدای تلویزیون را پایین آورد. به گفته پژوهشگران، برخی از افراد در هنگام پخش تبلیغات دکمه بی‌صدا کردن تلویزیون روی کنترل را فشار می‌دهند و به این ترتیب تبلیغات نتیجه نخواهد داشت.

پرسش هشدار دهنده

کپنهاگ: این روزها معضل گرمایش زمین به یک بحران جهانی تبدیل شده است که همه گروه‌ها از جمله گروه‌های حافظ محیط زیست آن را دنبال می‌کنند. این در حالی است که با وجود تلاش‌های صورت گرفته هنوز شماری از کشور‌ها اهمیت این مشکل را درک نکرده‌اند و به عمیق‌تر شدن این مشکل دامن می‌زنند. در این میان گروهی از جوانان برای
جلب توجه مردم دست به ابتکار جالبی زده‌اند که بدون تردید هر کسی را به فکر وامی‌دارد.

این جوانان یک پرسش تاثیرگذار را در دستور کار خود قرار داده‌اند. آنها از مخاطبان خود سؤال می‌کنند که در سال 2050 چند ساله خواهند شد و آیا با تداوم شرایط کنونی گرمایش زمین زنده خواهند بود یا خیر؟ پیشنهادکنندگان این پرسش معتقدند که شاید مطرح کردن این پرسش مردم را هوشیار کند تا کمتر گازهای گلخانه‌ای تولید کنند.

تماس بی‌دلیل با پلیس

فونیکس: با وجود اینکه پلیس، جریمه سنگینی را برای افرادی که بی‌دلیل، خطوط تلفن اداره پلیس را اشغال می‌کنند در نظر گرفته است اما باز هم برخی از افراد این اقدام را انجام می‌دهند. این اواخر یک جوان بیش از 10 بار با اداره پلیس تماس گرفت تا بگوید خودرو‌اش هنگام روشن شدن مشکل دارد.

هرچند ماموران پس از شنیدن شکایت او از این جوان خواستند که با تعمیرگاه تماس بگیرد و خط اضطراری پلیس را اشغال نکند اما او به این اقدام ادامه داد و سرانجام ماموران به محلی که این جوان حضور داشت رفتند و او را دستگیر کردند.

این جوان علاوه بر پرداخت جریمه به کار اجباری در موسسه‌های خدماتی هم محکوم شده است. گفتنی است در صورتی که این پسر 24ساله اقدامش را تکرار کند به زندان محکوم خواهد شد اما این جوان اعلام کرده که به کمک احتیاج داشته و فقط شماره تلفن پلیس را می‌دانسته است

کد خبر 97261

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز