چهارشنبه ۲۵ آذر ۱۳۸۸ - ۱۸:۱۳
۰ نفر

واشنگتن‌: گزارش‌ها حاکی از آن است که میزان ارسال پیامک در ایالات متحده نسبت به سال 2003 بیش از 56 درصد افزایش یافته است

این در حالی است که در این سال‌ها مشترکان تلفن همراه هم بیشتر شده‌اند. به گفته کارشناسان، ارسال پیامک در بین جوانان و نوجوانان شایع‌تر است و در برخی موارد جوانان بیش از اینکه با تلفن صحبت کنند، سرگرم ارسال پیامک هستند.

گفتنی است این اواخر موج ارسال پیامک در بین افراد بزرگسال هم بیشتر شده است. به گفته کارشناسان برخی از افراد به ارسال پیامک اعتیاد دارند و از هر فرصتی برای ارسال پیامک استفاده می‌کنند. نکته قابل توجه اینکه برخی از افراد به تایپ پیامک اعتیاد پیدا کرده‌اند که شاید نوعی بیماری محسوب ‌شود.

بازگشت پول به بانک

پنسیلوانیا: سارقی که حدود یک ماه قبل مقداری پول از بانک سرقت کرده بود و پلیس همچنان در جست‌وجوی او بود، اقدام جالبی انجام داد. این سارق که مردی جوان و تنومند است، پس از گذشت یک ماه 80 درصد مبلغ سرقت شده را داخل پاکت گذاشت و به آدرس بانک پست کرد.

این در حالی بود که او نشانی فرستنده را برای جلوگیری از شناخته شدنش جعلی اعلام کرده بود. هرچند این سارق پول سرقت شده را به بانک بازگردانده اما پلیس همچنان به دنبال دستگیری او است چون به هر ترتیب این جوان دست به سرقت زده است.

البته هنوز مشخص نیست که هدف او از بازگرداندن مبلغ قابل توجهی از پول سرقت شده چه بوده است ولی ماموران می‌گویند او احتمالا به اندازه نیازش از پول سرقت شده استفاده کرده و از آنجایی که دچار عذاب وجدان بوده تصمیم گرفته بقیه پول را بازگرداند.

دردسر تلفن همراه اینترنتی

نیوجرسی: در سال‌های اخیر که امکان برقراری ارتباط با اینترنت به وسیله تلفن همراه ایجاد شده است، بسیار ی از افراد از همین راه، وارد فضای مجازی می‌شوند. این در حالی است که این اواخر یک نوجوان 15 ساله به دلیل ورود به اینترنت به وسیله تلفن همراه، قبض تلفنی 22 هزار دلاری روی دست پدرش گذاشت.

پس از انجام بررسی‌ها مشخص شد که این نوجوان به وسیله تلفن همراه به پایگاه‌های اینترنتی وارد می‌شده است که برای هر دقیقه استفاده هزینه زیادی به کاربر تحمیل می‌کردند اما از آنجایی که این نوجوان به هشدار‌های مکرر پایگاه اینترنتی در مورد هزینه‌ها توجه نداشت، در طول یک ماه این قبض سنگین را برای پدرش به ارمغان آورد.

گفتنی است با توجه به وضعیت خانوادگی این نوجوان شرکت ارائه‌دهنده خدمات تلفن همراه پذیرفته است که به صورت قسطی مبلغ این قبض را دریافت کند.

ممنوعیت دعوا با صدای بلند

ورشو: زنی که هنگام مشاجره با شوهرش فریاد‌های بلندی می‌کشید، با رای دادگاه به پایین آوردن صدایش در هنگام دعوا محکوم شد. این زن میانسال با شوهرش اختلاف زیادی داشت و همین اختلاف موجب شده بود که آنها هر روز دعوا داشته باشند.

این در حالی بود که همسایگان از صدای فریاد‌های این زن هنگام دعوا به ستوه آمدند و ماجرا را به پلیس گزارش دادند. از آنجایی که این زن آسایش همسایگان را سلب کرده بود به اداره پلیس انتقال یافت.

قاضی پس از تشکیل جلسه دادگاه به این زن دستور داد که هنگام دعوا با شوهرش فریاد نزند. قاضی به او گفت که دعوا با صدای بلند برای این زوج ممنوع است و در صورتی که بار دیگر همسایگان از او شاکی باشند، مجازات زندان برایش در نظر گرفته خواهد شد. گفتنی است این زن برای کنترل خودش در کلاس‌های مشاوره روانشناسی نام‌نویسی کرده است.

کد خبر 97531

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز