سه‌شنبه ۲۴ آذر ۱۳۸۸ - ۱۸:۱۷
۰ نفر

ولینگتن‌: یکی از مشهورترین محصولات نیوزیلند لبنیات است و این کشور به دلیل کیفیت خوب محصولات لبنی‌اش در جهان به شهرت زیادی دست یافته است.

این در حالی است که این اواخر 2 قالب کره در یکی از دهکده‌های این کشور کشف شده است که نشان می‌دهد این شهرت از یک قرن پیش نیز وجود داشته است. کارشناسان می‌گویند 2 کوهنورد این کره‌ها را که به خوبی بسته‌بندی شده بودند در کوهستان پیدا کرده‌اند.

این در حالی است که با وجود گذشت 100 سال هنوز کیفیت این کره‌ها مانند روز نخست است. مقامات قصد دارند این دو قالب کره را در یک نمایشگاه در معرض نمایش عمومی بگذارند تا مردم با بخشی از تاریخ لبنیات نیوزیلند آشنا شوند.

دستکاری اثر انگشت

ماساچوست: در شرایطی که اثر انگشت یکی از راه‌های شناسایی مجرمان است، یک سارق سابقه‌دار با استفاده از ابزار برنده، اثر انگشتش را دستکاری کرد تا بار دیگر به دام پلیس نیفتد.

او به یک مغازه دستبرد زده بود و پلیس با توجه به مشخصاتی که مغازه‌دار مطرح کرده بود به این سارق سابقه‌دار مشکوک شد. به همین دلیل او را برای توضیح بیشتر به اداره احضار کرد. این جوان 28 ساله که پیش‌بینی می‌کرد دستش برای پلیس رو شده باشد با وسایلی از قبیل تیغ و چاقو سعی کرد اثر انگشتش را تغییر بدهد.

اما زمانی که به اداره پلیس مراجعه کرد، یکی از ماموران هنگامی که این سارق سابقه‌دار در حال پرکردن فرم‌ها بود، به زخم سرانگشتانش شک کرد و پس از بررسی بیشتر مشخص شد او اثر انگشتش را تغییر داده است. هم اکنون این جوان به علت تلاش برای فریب پلیس و اقدام به سرقت در بازداشت به سر می‌برد.

راننده با وجدان

مکزیکوسیتی: تعبیر بارش پول از آسمان در مورد راننده باوجدانی که این پول را به صاحبش بازگرداند، مصداق پیدا کرد. این مرد 35 ساله در حال رانندگی در بزرگراه بود که ناگهان یک کیف دستی روی کاپوت خودرو‌اش افتاد.

او که هیجان زده شده بود، خودرو را متوقف کرد و به دنبال کیف رفت که چند متر آن طرف‌تر روی زمین افتاده بود. این مرد پس از بازکردن کیف متوجه شد که داخل آن مقدار زیادی پول نقد وجود دارد. اما او حتی یک لحظه هم تردید به خود راه نداد و جست‌وجو برای پیدا کردن صاحب پول‌ را آغاز کرد.

این راننده باوجدان از روی شماره‌تلفنی که در کیف وجود داشت، متوجه شد که این کیف با یک فروشگاه در مرکز شهر در ارتباط است. به همین دلیل به این فروشگاه مراجعه کرد و کیف را تحویل صاحبش داد. جالب است که صاحب کیف تا آن زمان از اینکه کیفش از پنجره خودرو بیرون افتاده آگاهی نداشت.

سارق تمیز

تگزاس: پلیس، یک سارق را در شرایطی دستگیر کرد که او در حمام خانه سرگرم دوش گرفتن بود. این مرد در ساعات اولیه شب وارد خانه شد و یکی از همسایگان که ورود او به این خانه را به‌طور اتفاقی مشاهده کرده بود، پس از طولانی شدن مدت حضور این مرد در خانه با پلیس تماس گرفت.

ماموران هم با توجه به گفته این زن که صاحبخانه در مسافرت است وارد این خانه شدند تا ببینند اوضاع از چه قرار است. در همین حال یکی از ماموران، مردی را داخل حمام پیدا کرد که مشخص شد سارق است.

سارق 40 ساله به ماموران گفت پس از جمع‌آوری وسایلی که قصد سرقت آنها را داشته، به شدت خسته و کثیف شده بود و به همین دلیل تصمیم گرفت پیش از ادامه کار، حمام کند. گفتنی است که این سارق هنگام سرقت 2 دستکش به دست داشته که فقط به دلیل وسواس بیش از حد او بوده نه جلوگیری از برجا ماندن اثر انگشتش.

کد خبر 97454

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز