دوشنبه ۲۳ آذر ۱۳۸۸ - ۱۷:۵۶
۰ نفر

زوریخ‌: دانشمندان به تازگی بخشی را در مغز انسان کشف کرده‌اند که در صورت فعالیت می‌تواند موجب پیمان‌شکنی شود

بی‌وفایی و شکستن عهد و پیمان یکی از دلایلی است که روابط انسان‌ها از جمله ازدواج را به چالش می‌کشد. این در حالی است که در مغز برخی از افراد این مکانیسم فعال است و می‌تواند موجب بروز رفتار‌هایی مانند پیمان‌شکنی شود.

جالب است که با بررسی مغز افراد درحال حاضر می‌توان احتمال بی‌وفایی آنها در آینده را تشخیص داد. با وجود این هنوز پژوهش‌های دانشمندان در این زمینه ادامه دارد و به این ترتیب می‌توان امیدوار بود که شیوه‌های روانشناسی در تغییر رویه افراد مستعد بی‌وفایی،تا اندازه‌ای موثر واقع شود.

ماراتن از نوع دامادی

نیویورک: یک داماد جوان در ابتکاری جالب پیش از برگزاری مراسم ازدواجش به مدت 3 ساعت دوی ماراتن برگزار کرد. این در حالی بود که این پسر 32 ساله در سرمای زیر صفر فقط یک تی‌شرت و شلوار به تن داشت که روی آن نوشته شده بود: به زودی ازدواج می‌کند.

گفتنی است، او پس از دویدن به حمام رفت و پس از مرتب کردن ظاهر و تعویض لباس‌هایش به محل برگزاری مراسم ازدواجش رفت. این داماد در توضیح اقدامش به خبرنگار‌ان گفت: این روز‌ها جوان‌ها به سختی ازدواج و از پذیرفتن بار مسئولیت زندگی خودداری می‌کنند.

به همین دلیل این ماراتن را به عنوان یک حرکت نمادین انجام دادم تا به جوان‌ها پیام بدهم که ازدواج می‌تواند یک اتفاق خوب در زندگی باشد. البته باید گفت که این جوان یک دونده ماهر است و تاکنون چندین بار در مسابقه‌های محلی مقام کسب کرده است.

قبض تلفن یک میلیون دلاری

منهتن: مردی که صورتحساب یک میلیون دلاری برای تلفن دریافت کرده بود، پس از 4 ماه دوندگی توانست ثابت کند که این قبض، اشتباه صادر شده است. این پیرمرد 72ساله استفاده زیادی از تلفن خانه‌اش نداشت و پیش از این بین40 تا 50 دلار برای استفاده از تلفن پرداخت می‌کرد.

اما 4 ماه پیش، یک قبض یک میلیون‌دلاری دریافت کرد و به اندازه‌ای غافلگیر شد که در ابتدا آن را یک شوخی تلقی کرد. او پس از پرس و جو متوجه شد که این قبض برای او صادر شده است و به همین دلیل به دادگاه رفت تا ثابت کند قبض به اشتباه صادر شده است.

این در حالی بود که در طول این مدت به علت بدهی، تلفن خانه او قطع شد. گفتنی است این پیرمرد پس از اینکه اشتباه صادر شدن قبض را ثابت کرد از دادگاه بابت قطع بی‌مورد تلفن خانه‌اش برای 4 ماه غرامت گرفت. اشتباه تایپی دلیل اشتباه صادر شدن این قبض عنوان شده است.

زایمان در وانت

مکزیکوسیتی: زنی که مادر 3 کودک بود؛ فرزند 4ماهه‌اش را در وانت به دنیا آورد. ماجرا از این قرار بود که این زن در یک دهکده زندگی می‌کرد و به شغل کشاورزی اشتغال داشت. او برای حمل میوه‌های درختانش به شهر، یک وانت خریداری کرده بود و زمانی که دچار درد زایمان شد با همین وانت قصد رفتن به بیمارستان را داشت.

اما در بین راه درد او به اندازه‌ای زیاد شد که خودش به تنهایی برای به دنیا آوردن نوزادش اقدام کرد. گفتنی است، یکی از همسایگانش که در بین راه وانت او را دیده بود به کمکش شتافت و وی را به بیمارستان انتقال داد.

این در حالی است که حال نوزاد و مادر 42 ساله‌اش خوب است و آنها برای مراقبت‌های تکمیلی در بیمارستان به سر می‌برند. این زن به خبرنگاران گفت برای اینکه سلامتی خود و نوزادش را تامین کند چاره‌ای جز این نداشته که به تنهایی این اقدام را انجام دهد.

کد خبر 97372

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز