شنبه ۳ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۷:۳۶
۰ نفر

لندن‌: سرمای زیاد در انگلیس موجب شده است که مدیر یک هتل زنجیره‌ای برای جذب هر چه بیشتر مسافران دست به ابتکار عجیبی بزند.

هرچند در گذشته سابقه داشت که هتل‌ها سرویس استفاده از کیسه آب داغ در هوای زمستانی را به مشتریان ارائه می‌کردند تا در هوای سرد با استفاده از آن بتوانند رختخواب خود را گرم کنند اما این هتل به جای کیسه آب داغ از سشوار استفاده می‌کند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که این هتل به جای ارسال کیسه آب داغ به اتاق مشتریان، هنگامی که مشتری خارج از هتل است یکی از کارکنانش را موظف می‌کند که با سشوار ، تختخواب و بالش مشتری را گرم کند.

تقلب ماراتنی

پکن: در حالی که ورود به دانشگاه‌های چین کار ساده‌ای نیست و دانش‌آموزان برای ورود به دانشگاه در رقابت سختی هستند، برگزاری یک مسابقه دو ماراتن این فرصت را برای دانش‌آموزان فراهم کرد که در صورت برنده شدن در این مسابقه از تسهیلات ورود به دانشگاه برخوردار شوند.

به همین دلیل حدود 50 هزار دانش‌آموز در این دو ماراتن شرکت کردند اما گروهی برای اینکه در مسابقه برنده شوند دست به تقلب زدند. این گروه با استفاده از وسایل نقلیه عمومی بخشی از راه را طی کردند و زودتر از سایر شرکت‌کنندگان به خط پایان رسیدند.

اما داوران این مسابقه که پس از بررسی فیلم‌های ضبط شده باید نظر قطعی خود را اعلام می‌کردند متوجه تقلب این گروه از شرکت‌کنندگان شدند و در حال حاضر آنها نه تنها تسهیلات را دریافت نکرده‌اند، بلکه باید جریمه تقلبی را که انجام داده‌اند نیز پرداخت کنند.

مبارزه با مافیا

رم: هرچند گروه‌های مافیایی سوژه فیلم‌های سینمایی هستند اما واقعیت این است که این گروه همچنان در ایتالیا فعالیت می‌کند و فقط در فیلم‌های سینمایی حضور ندارد. گزارش‌ها حاکی از آن است که این گروه تبهکار از بسیاری از فروشگاه‌های واقع در ایتالیا هم رشوه دریافت می‌کند.

این در حالی است که بسیاری از مردم و گردشگران نمی‌خواهند به وسیله خرید از این فروشگاه‌ها به طور غیر مستقیم به این گروه تبهکار کمک کنند. به همین دلیل اخیرا نقشه‌هایی چاپ شده است که نشانی فروشگاه‌هایی را که به هیچ عنوان با مافیا در ارتباط نیستند به مخاطبان ارائه می‌کند.

گفتنی است این نقشه بیشتر برای گردشگران آلمانی تهیه شده است زیرا آنها بیشتر از هر کشور دیگری به ایتالیا سفر می‌کنند و از سوی دیگر میزان خرج کردن پول این گردشگران در ایتالیا هم قابل توجه است.

آزادی از زندان با یوگا

دهلی نو:  مقامات یکی از زندان‌های هند اعلام کرده‌اند از این پس زندانیانی که در کلاس‌های یوگا شرکت کنند با دوره محکومیت کوتاه‌تری مواجه خواهند بود. به گفته آنها یوگا به زندانیان کمک می‌کند تا اعمال‌شان را بیشتر تحت کنترل خود درآورند و خشونت‌طلبی کمتری داشته باشند.

به گفته این مقامات، زندانیانی که در این کلاس‌ها شرکت می‌کنند به ازای هر دوره 3 ماهه، 15 روز کاهش دوره محکومیت دریافت خواهند کرد. این در حالی است که شرکت در کلاس‌های آموزش ادبیات و دریافت مدرک‌های علمی و دانشگاهی هم برای زندانیان، کاهش دوره محکومیت را به همراه خواهد داشت.

گفتنی است، تا کنون 400 زندانی برای شرکت در این طرح اعلام آمادگی کرده‌اند. در صورت موفقیت این پروژه و نظر مثبت کارشناسان، این طرح در سطح وسیع‌تری اجرا خواهد شد.

کد خبر 100106

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز