گروه ورزشی: نشست اعضای کمیته فنی فدراسیون فوتبال، صبح روز شنبه برگزار شد و اعضای این کمیته برنامه‌های آتی تیم‌های ملی را مورد بررسی قرار دادند.

کفاشیان، رئیس فدراسیون فوتبال، تاج، نایب رئیس فدراسیون، افشین قطبی، سرمربی
تیم ملی، غلامحسین پیروانی، سرمربی تیم امید، کریم باقری، نماینده بازیکنان و همایون بهزادی، فریدون معینی، علی دوستی، محمود یاوری و هومن افاضلی به عنوان دیگر اعضای کمیته در نشست روز گذشته حضور داشتند. ابراهیم‌زاده، سرمربی ذوب‌آهن و امیرحاج‌رضایی دیگر اعضای کمیته فنی در این نشست غایب بودند.

مهم‌ترین مبحث مورد گفت‌وگو در این نشست، شرایط و برنامه‌های تیم ملی بود. افشین قطبی گزارشی از وضعیت تیم ملی و بازی‌های انجام‌شده و همچنین برنامه‌های آتی ارائه داد و درخواست‌های خودش را برای بهبود شرایط تیم ملی اعلام کرد. یکی از خواسته‌های قطبی که با وضعیت فعلی فوتبال ایران به هیچ‌وجه تناسب ندارد و از سوی مسئولان فدراسیون فوتبال پذیرفته نشد، تهیه یک هواپیمای اختصاصی برای تیم ملی فوتبال ایران بود. بسیاری از تیم‌های ملی حتی در خاورمیانه هواپیمای اختصاصی در اختیار دارند اما در فوتبال ایران فعلا چنین امکانی وجود ندارد. قطبی با توجه به مشکلاتی که سفرهای طولانی مدت برای تیم ملی ایجاد می‌کند، چنین درخواستی را مطرح کرده است.

تعامل تیم ملی و باشگاه‌ها، برگزاری اردوهای آماده‌سازی و بازی‌های تدارکاتی، همچنین برنامه‌ریزی برای حضور در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا و حتی مسابقات مقدماتی جام‌جهانی 2014 از دیگر مسائلی بود که در این نشست مطرح شد و مورد بررسی قرار گرفت.

قطبی: بازیکنان باید افتخار کنند که در اردوی تیم ملی هستند

افشین قطبی پس از پایان نشست کمیته فنی در گفت‌وگو با خبرنگاران از قطعی بودن حضور تیم ملی در تورنمنت قطر خبر داد. سرمربی تیم ملی با اشاره به مباحث مطرح‌شده در نشست اعضای کمیته فنی گفت: «نظرات مثبتی را دریافت کردم. در این جلسه صحنه‌هایی از فیلم بازی‌های تیم ملی و تمرینات را پخش کردیم. همچنین برنامه‌هایمان برای حضور در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا را اعلام کردم تا همکاران بیشتر با تفکرم آشنا شوند و واقعا از فضای دوستی که در اتاق بود، لذت بردم.»

قطبی در پاسخ به این سئوال که یاوری گفته به سرمربی تیم ملی توصیه کرده‌ایم تعداد بازیکن کمتری به تیم ملی دعوت کند، گفت: «در اردوی قبلی در 12 روز 4 بازی داشتیم که دو بازی د روزهای فیفا بود. نمی‌دانستم چند نفر از لژیونرها می‌توانند به ما اضافه شوند ضمن اینکه احتمال مصدومیت هم وجود داشت به همین خاطر 30 بازیکن را دعوت کردیم اما من هم با نظر یاوری موافقم. باید بین 23 تا 27 بازیکن دعوت شود.»

وی افزود: «بعضی بازیکنان به دلیل اینکه در فهرست 11 نفره یا 18 نفره قرار نمی‌گیرند هنگام بازگشت‌شان به باشگاه دچار مشکل می‌شوند. متاسفانه این تفکر حرفه‌ای هنوز جا نیفتاده است. با این حال قبول دارم که باید روی بازیکنان بیشتر کار کنیم. بازیکنان باید افتخار کنند که در اردوی تیم ملی هستند. گاهی اوقات بازیکنانی که بین 11 بازیکن اصلی قرار ندارند، چون فاقد تفکرات حرفه‌ای هستند باعث ایجاد مشکلاتی در تیم ملی می‌شوند. ما بازیکنانی با تفکر حرفه‌ای احتیاج داریم تا در خدمت این تیم باشند. من به عنوان سرمربی
تیم ملی دوست دارم بازیکن در تمام طول سال در اختیار تیم ملی باشد اما این کار امکان‌پذیر نیست.»

حضور در تورنمنت قطر

قرار بود در نشست روز گذشته قطبی پیرامون شکست برابر اردن توضیحاتی ارائه دهد. هومن افاضلی، یکی از اعضای کمیته فنی در خصوص شکست برابر اردن و بررسی این نتیجه گفت: «مسئولیت پیگیری این شکست بر عهده کمیته فنی فدراسیون است و در این نشست نیز ایده‌ها و نظرات افراد را جویا شدیم.» بررسی شرایط تیم ملی برای حضور در تورنمنت چهارجانبه قطر از دیگر مسائل مطرح شده در نشست روز شنبه بود. با موافقت اعضای کمیته فنی، حضور تیم ملی فوتبال ایران در این تورنمنت قطعی شد.

مسابقات چهارجانبه قطر با حضور چهار تیم ملی ایران، قطر، کره‌شمالی و امارات عربی‌متحده در دوحه برگزار می‌شود. رقابت‌ها به صورت حذفی انجام نخواهد شد و هر چهار تیم به شکل دوره‌ای با هم بازی می‌کنند. نکته جالب توجه این است که ایران در مرحله مقدماتی رقابت‌های جام جهانی با امارات و کره‌شمالی همگروه بوده و باز هم مقابل این دو تیم قرار می‌گیرد در حالی که کره‌شمالی یکی از تیم‌های حاضر در رقابت‌های جام جهانی است.

مسابقات چهارجانبه قطر،  اوایل دی‌ماه سال جاری آغاز می‌شود و تیم ملی در غیاب لژیونرها وارد دوحه خواهد شد. بعد از برگزاری این مسابقات ملی‌پوشان برای دیدار با سنگاپور راهی شرق آسیا می‌شوند و البته در چارچوب رقابت‌های مقدماتی جام ملت‌های آسیا، لژیونرها نیز تیم قطبی را همراهی خواهند کرد.

هماهنگی کمیته فنی و سازمان لیگ

موضع‌گیری باشگاه سپاهان در خصوص اردوهای تیم ملی یکی از مسائل مطرح شده در نشست اعضای کمیته فنی بود. مدیرعامل باشگاه سپاهان اعلام کرده که غیر از  روزهای فیفا  در تاریخ دیگری بازیکن به تیم ملی نخواهد داد. این موضوع در جلسه، مورد بحث قرار گرفت و مقرر شد برنامه‌های تیم ملی با هماهنگی سازمان لیگ و موازی با برنامه‌های تیم‌های باشگاهی طراحی شود اما رئیس فدراسیون فوتبال پاسخ روشنی به موضع باشگاه سپاهان نداد.

کفاشیان بعد از نشست کمیته فنی در این خصوص گفت: «باید اصل، برنامه تیم ملی باشد که ما هماهنگی‌های لازم را با سازمان لیگ به عمل آوردیم. هر زمان کمیته تیم‌های ملی بخواهد اردوی تیم ملی را برگزار کند ما به سازمان لیگ اعلام می‌کنیم و دیگر به این مسئله کاری نداریم که چه کسی قبول می‌کند و چه کسی قبول نمی‌کند.»

مهدی تاج، نایب‌رئیس فدراسیون هم که سابقه فعالیت در باشگاه سپاهان را داشته در خصوص اظهارات ساکت گفت: «من فکر می‌کنم مشکلی در این خصوص وجود ندارد و همه باشگاه‌ها به تیم ملی بازیکن می‌دهند.»

کد خبر 97205

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز