سه‌شنبه ۲۶ آبان ۱۳۸۸ - ۰۶:۰۰
۰ نفر

گروه ورزشی: بازی رفت ایران و اردن با پیروزی یک گله شاگردان قطبی در ورزشگاه آزادی تمام شد اما به نظر می‌رسد مسابقه برگشت شرایط متفاوتی دارد.

 بازی در امان چالش تازه‌ای برای سرمربی تیم ملی ایران به شمار می‌رود، خصوصا در شرایطی که لژیونرها برخلاف بازی برگشت نمی‌توانند در این مسابقه حساس حضور پیدا کنند. تیم ملی فوتبال ایران پس از شکست اردن برای برگزاری دیدار برگشت در امان آماده می‌شود و بین دو مسابقه رفت و برگشت، یک مسابقه تدارکاتی مقابل مقدونیه برگزار خواهد کرد.

 ایران که هفته گذشته در یک بازی دوستانه ایسلند را با یک گل در ورزشگاه آزادی شکست داده بود، روز چهارشنبه در دومین بازی تدارکاتی میزبان تیم اروپایی دیگری خواهد بود. این بار مقدونیه به تهران می‌آید و مقابل شاگردان افشین قطبی قرار می‌گیرد.

ایران روز یکشنبه در امان بازی برگشت از مرحله مقدماتی رقابت‌های جام ملت‌های آسیا را مقابل اردن برگزار می‌کند و پیش از آن مسابقه، دیدار با مقدونیه در پیش است. البته گفته می‌شود قطبی با توجه به فاصله کم مسابقات، قصد دارد تیم دوم خودش را در این بازی تدارکاتی به میدان بفرستد و بازیکنان دیگری را مورد آزمایش قرار دهد. انتظار می‌رود در بازی روز چهارشنبه بازیکنانی همچون صادقی، میداودی، کاظمیان و ... در ترکیب اصلی تیم ملی قرار بگیرند.

قطبی می‌خواهد با آزمایش همه بازیکنان حاضر در اردو، ترکیب تیمش را در مسابقه برگشت مقابل اردن انتخاب کند. البته بازیکنانی مثل شجاعی و نکونام هم احتمالا در این بازی به میدان خواهند رفت در حالی که این دو بازیکن اجازه حضور در مسابقه رسمی مقابل اردن را ندارند و پس از دیدار با مقدونیه، باید تهران را برای حضور در تمرینات اوساسونا ترک کنند.بازی با مقدونیه ساعت 18 روز چهارشنبه در ورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد و تماشای این مسابقه دوستانه برای تماشاگران رایگان اعلام شده است.

در بازی تیم ملی مقابل ایسلند، کمتر از 500 تماشاگر به ورزشگاه آزادی رفتند که یکی از دلایل کاهش تعداد تماشاگران بالا بودن قیمت بلیت عنوان شده‌است. شرکت سایپا حامی تیم‌های ملی قیمت بلیت‌‌های روز چهارشنبه را پرداخت می‌کند و به همین دلیل حضور در ورزشگاه برای تماشاگران رایگان اعلام شده است.

 غیبت لژیونرها در بازی با اردن

 بعد از بازی روز چهارشنبه، گفته می‌شود  6 بازیکن تیم ملی باید اردو را ترک کنند و در اختیار باشگاه‌های خود قرار بگیرند.  جواد نکونام و مسعود شجاعی پس از بازی با مقدونیه، تهران را به مقصد اسپانیا ترک می‌کنند تا در بازی حساسی با والنسیا در هفته یازدهم لالیگا، اوساسونا را همراهی کنند. این بازی حساسیت زیادی دارد و کاماچو نمی‌تواند دو بازیکن تاثیرگذار تیمش را در اختیار تیم ملی ایران قرار بدهد. مبعلی، ‌کاظمیان و معدنچی هم باید برای حضور در رقابت‌های داخلی باشگاه‌های امارات به این کشور بازگردند. در این بین البته مبعلی احتمالا قادر به همراهی تیم ملی نیست. این بازیکن به دلیل مصدومیت بازی رفت مقابل اردن را از دست داد.

آندرانیک تیموریان دیگر لژیونر

تیم ملی است اما با توجه به اینکه در ترکیب اصلی فولام قرار ندارد، احتمالا می‌تواند در بازی روزیکشنبه ایران را مقابل اردن همراهی کند. تلاش‌های فدراسیون فوتبال برای توافق با باشگاه‌های اماراتی، خصوصا دو تیم الاهلی و عجمان آغاز شده تا حداقل معدنچی و کاظمیان در این بازی حضور پیدا کنند. دیگر مشکل قطبی در آستانه دو بازی پیش رو مصدومیت مبعلی،‌ فرهاد مجیدی و معمارزاده است. در صورت جدایی لژیونرها سرمربی تیم ملی به وجود مجیدی نیاز خواهد داشت اما احتمال غیبت این بازیکن در بازی‌های پیش رو بسیار زیاد است. مجیدی روز گذشته تاکید کرد که قطعا به این دو مسابقه نمی‌رسد و باید تمرینات تیم‌ملی را ترک کند. قطبی در بازی روز چهارشنبه به درخشش بازیکنان جانشین امیدوار است. با غیبت مجیدی و شجاعی در بازی برگشت مقابل اردن، احتمالا میداودی و انصاری‌فر در خط حمله به بازی گرفته می‌شوند.

 ستاره لاتزیو در ترکیب مقدونیه

 کاروان تیم ملی فوتبال مقدونیه صبح روز دوشنبه وارد تهران شد تا بعد از برگزاری دو جلسه تمرین روز چهارشنبه در استادیوم آزادی مقابل ایران به میدان برود.  مقدونیه حریف تدارکاتی ایران با 18 بازیکن و 15 تن از اعضای کادر فنی و همراه وارد تهران شد و در هتل لاله اسکان پیدا کرد.  تیم مقدونیه ساعت 18 دیروز در زمین شماره یک کمپ تیم‌های ملی اولین تمرین خود را در تهران برگزار کرد و امروز دومین تمرین این تیم در زمین اصلی ورزشگاه آزادی انجام می شود.آخرین بازی تیم‌های ایران و مقدونیه  آبان ماه 84 برگزار شد که تیم ملی ایران در آن مسابقه مقابل حریف اروپایی‌اش شکست خورده بود.

اسامی بازیکنان تیم ملی مقدونیه

 روز گذشته اعلام شد. در بین 18 بازیکنی که به تهران آمده‌اند 13 بازیکن در باشگاه‌های خارجی بازی می‌کنند که مهمترین و سرشناس‌ترین آنها پاندف ستاره باشگاه لاتزیو ایتالیاست.تیم ملی مقدونیه در مرحله مقدماتی رقابت‌های جام جهانی 2010 مقابل هلند، ایسلند، ‌نروژ و اسکاتلند شکست خورد اما در بازی خانگی مقابل ایسلند و اسکاتلند پیروز شد و در نهایت نتوانست جواز صعود به مرحله نهایی یا حتی بازی پلی‌آف را به دست بیاورد. این تیم اخیرا در دو بازی تدارکاتی با نتیجه 3 بر صفر کانادا را مغلوب کرده و با نتیجه 2 بر یک قطر را شکست داده است. به نظر می‌رسد حریف تیم ملی در بازی روز چهارشنبه نسبت به تیم ایسلند شرایط بهتری دارد و با بازیکنان اصلی وارد تهران شده است.

کد خبر 95423

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز