گروه اجتماعی- علی‌اصغر محمدی: خیرین مدرسه‌ساز کشور طی 11سال اخیر یک‌هزار و 600میلیاردتومان برای ساخت مدارس به آموزش‌وپرورش کمک کرده‌اند؛ به طوری که تعهدات محقق‌شده خیرین در این مدت حدود50برابر رشد داشته است.

معاون عمرانی وزیرآموزش‌وپرورش در همایش ملی تکریم خیرین مدرسه‌ساز گفت:80هزارکلاس درس خیرساز با زیربنای8میلیون مترمربع معادل16درصد فضاهای آموزشی کشور، پس از انقلاب‌اسلامی تحویل آموزش‌وپرورش شده است.

مرتضی رئیسی اعلام کرد: هر هفته15 پروژه تحویل نظام تعلیم و تربیت شده است. همچنین روزانه 50کلاس درس تحویل شده ولی بازهم با نقطه مطلوب فاصله زیادی داریم.
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور اظهار کرد: مشکل مدارس چند شیفته کشور نیز باکمک‌های خیرین حل شده است.

البته کمک‌های مردمی به مدرسه‌سازی از سال‌ها پیش در این کشور رواج دارد و پیش از انقلاب هم مردم مکتبخانه و مدرسه می‌ساختند.

وی با اشاره به رشد چشمگیر مردم به مدرسه‌سازی در کشور اعلام کرد: حرکت خودجوش خیرین و نیکوکاران برای مدرسه‌سازی در جهان نظیر ندارد. در واقع خیرین برای ساختن انسان‌های در شأن نظام مقدس جمهوری اسلامی سرمایه‌گذاری می‌کنند و این کار آنها باقیات‌الصالحات است.

رئیسی‌براین باور است که خیرین جزئی از نظام تعلیم و تربیت هستند. معاون عمرانی وزیر‌آموزش‌وپرورش گفت: ما نیز در برابر این همه ایثار وظیفه داریم در رعایت قوانین، استانداردها، آیین‌نامه‌ها و موازین  فنی، دقت کافی داشته باشیم. 

وی اعلام کرد: خوشبختانه هر روز به جمعیت خیرین مدرسه‌ساز در کشور اضافه می‌شود و برکات فعالیت خیرین از پایتخت‌ تا دور افتاده‌ترین و محروم‌ترین نقاط کشور قابل مشاهده است. براساس بند «م» ماده 52 قانون برنامه چهارم، دولت مکلف است معادل کمک‌های خیرین، اعتبار لازم را در بودجه سنواتی خود پیش‌بینی کند که این امر تاکنون محقق نشده است و همواره خیرین در تأمین اعتبار برای ساخت مدارس از دولت پیشی گرفته‌اند.

کد خبر 97006

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز