همشهری آنلاین : مدیرکل دفتر مشاوره امور تربیتی و تحصیلی وزارت آموزش و پرورش خبر داد:

مرحله اول طرح «مدرسه زندگی» در شش هزار مدرسه سراسر کشور اجرا می‌شود.

امیری در گفت‌وگو با ایسنا، در توضیح خبر فوق، به بیان جزییات اجرای مرحله اول طرح «مدرسه زندگی» در شماری از مدارس کشور پرداخت و گفت: مرحله اول طرح «مدرسه زندگی» در هشت مدرسه از هر منطقه به تفکیک جنسیت و دوره‌های تحصیلی ابتدایی، راهنمایی، متوسطه نظری، متوسطه فنی و حرفه‌ای یا کاردانش اجرا خواهد شد.

مدیرکل دفتر مشاوره امور تربیتی و تحصیلی وزارت آموزش و پرورش در ادامه اهداف اجرای طرح «مدرسه زندگی» را در کشور برشمرد و با انتقاد از غالب بودن فضای کنکور بر جو مدارس کشور که تاکنون بارها از سوی کارشناسان و مسوولان مختلف نظام آموزشی مورد اشاره و انتقاد قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: محور اجرای طرح «مدرسه زندگی» در کشور، کمرنگ کردن سایه کنکور بر سطح مدارس است و از این رو می‌توان گفت که تنها راهکار عملی برون‌رفت از این مشکل، تغییر رویه از «مدرسه کنکور» به سوی «مدرسه زندگی» است.

این مقام مسوول وزارت آموزش و پرورش در عین حال یادآور شد: تغییر رویکرد و رویه از «مدرسه کنکور» به سوی «مدرسه زندگی»، نیازمند ایجاد برخی تغییرات زیرساختی و معرفت‌شناختی عمیق در سطوح ستاد و صف است که مقدمات این امر با تشکیل کمیته تحول‌بخشی فعالیت‌های پرورشی و تدوین سند راهبردی معاونت پرورشی، تربیت بدنی و چارچوب کلی و دستورالعمل‌ اجرایی طرح «مدرسه زندگی» فراهم شده است.

وی همچنین عنوان کرد: اصول اساسی مدرسه زندگی را می‌توان در قالب هشت اصل، «آرامش و احساس امنیت»، «خودیابی»، «هدفمندی»، «توسعه آداب ارتباطی»، «پیوندجویی و ارتباطات اجتماعی»، «روابط فرد با محیط زیست»، «بلوغ حرفه‌ای» و «اصلاح رفتاری» دسته‌بندی کرد.

امیری در ادامه تصریح کرد: اجرای طرح «مدرسه زندگی» در ایجاد روحیه حقیقت‌جویی و پرداختن به تمامی ابعاد زندگی و کسب آموزش‌های لازم بسیار موثر خواهد بود.

کد خبر 100081

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز