همشهری آنلاین : دبیر شورای عالی آموزش و پرورش گفت: تعطیلی پنج‌شنبه‌ مدارس ابتدایی فعلا منتفی است.

به گزارش ایسنا، مهندس نوید ادهم در حاشیه نخستین همایش مدارس هیات امنایی شهر تهران در جمع خبرنگاران گفت: تعطیلی روز پنج‌شنبه بحثی بود که توسط یکی از استان‌ها مطرح شد و بازتاب خبری پیدا کرد، اما این بحث در شورای عالی تصویب نشده است.

وی گفت: تعطیلی مدارس در سند ملی آموزش و پرورش دیده شده است و باید مورد بررسی قرار بگیرد، لذا چنانچه تصویب شود، اعلام خواهیم کرد، اما در حال حاضر این بحث منتفی است.

دبیر شورای عالی آموزش و پرورش همچنین درباره نصب دوربین‌های مداربسته در کلاس‌های درس نیز، گفت: این مورد باید در کمیسیون آموزش عالی بررسی شود که تاکنون تصمیمی در این باره اتخاذ نشده است.

به گزارش ایسنا، دبیر شورای عالی آموزش و پرورش همچنین در همایش مدارس هیات امنایی شهر تهران بر گسترش فرهنگ مشارکت و مدیریت شورایی تاکید کرد.

وی گفت: اصلی‌ترین کار آموزش و پرورش فراهم آوردن زمینه تربیت‌پذیری نسل امروز برای فردا بر اساس تجربیات گذشته برای زندگی در آینده است و در این میان آموزش و پرورش پل ارتباطی گذشته به آینده است.

وی افزود: بشر همواره در گذر تغییر و تحول بوده،‌ اما در عصری که ما در آن به سر می‌بریم، زمان حال و آینده به شدت در حال تغییر و تحول است و این از ویژگی عصر ماست و با این تحولات تغییرات عمده‌ای در عرصه‌های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی رخ می‌دهد که در این تغییر و تحول نیز ما باید متناسب و هم‌سو با آن به سوی آینده گام برداریم.

دبیر شورای عالی آموزش و پرورش با بیان این که جهانی شدن، همیاری و مشارکت را اجتناب‌ناپذیر کرده است، گفت: گسترش فرهنگ مشارکتی و مدیریت شورایی امری مهم و اساسی است که باید با جدیت دنبال شود و چنانچه در آموزش و پرورش نیز به دنبال مشارکت هستیم، باید با تقویت روحیه مشارکت‌پذیری، تقویت مهارت روابط انسانی و نفی خودمحوری خود را برای این حرکت بنیادی آماده کنیم.

نوید ادهم فراهم کردن روحیه مشارکت‌پذیری را اصلی‌ترین بخش و هدف تربیتی عنوان کرد و گفت: مشکل ما مشکل روابط انسانی است که باید از دوران قبل از مدرسه و در دوره ابتدایی اصلاح آن را آغاز کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر حضور و مشارکت اولیا در مدارس نیز اذعان کرد: در گذشته حضور اولیا در مدرسه تنها در زمان بحران مالی یا مشکلات انضباطی دانش‌آموزان صورت می‌گرفت، در حالی که اگر نگاه علمی و کارشناسانه به این مساله بیشتر باشد، باید زمینه حضور اولیا و دیگر تفکرات ارزشمند در فرایند تصمیم‌گیری فراهم شود تا سیر تعالی‌جویانه در تعلیم و تربیت ما شکل بگیرد.

دبیر شورای عالی آموزش و پرورش در پایان ابراز امیدواری کرد با ساماندهی مدارس هیات امنایی و نظامند شدن آن‌ها یکی از استراتژی‌های سند ملی آموزش و پرورش نیز اجرایی شود.

در پایان لازم به ذکر است، در این مراسم از 15 مدیر نمونه مدارس هیات امنایی و سه مدیر منطقه نیز تقدیر شد.

کد خبر 99662

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز