دوشنبه ۷ دی ۱۳۸۸ - ۱۴:۲۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: رییس پژوهشگاه مطالعات وزارت آموزش و پرورش از فعال شدن بیش از 300 پژوهش‌سرای دانش‌آموزی در سراسر کشور خبر داد

هاجر تحریری نیک صفت در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این که توجه به معلمان پژوهشگر و پژوهنده در دستورکار و و از برنامه‌های اصلی وزارت آموزش و پرورش است، تصریح کرد: پژوهش باید جایگاه واقعی خود را در آموزش و پرورش پیدا کند که در این راستا تجمیع پژوهش در آموزش و پرورش تحت یک مدیریت واحد می‌تواند موثر باشد.

رییس پژوهشگاه مطالعات وزارت آموزش و پرورش افزود: برای تقویت جایگاه پژوهش در آموزش و پرورش، نهادهای ذیربط آموزش و پرورش از جمله شورای عالی آموزش و پرورش نیز در قالب بررسی مواد و بندهایی در زمینه تقویت جایگاه پژوهش، پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی، کتابخانه ها و مراکز پژوهشی دانش‌آموزان اقدام می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: یک پژوهشگاه و سه پژوهشکده «تعلیم و تربیت»، «خانواده» و «اولیا و مربیان» در وزارت آموزش و پرورش فعال است و یک مرکز «مرکز کاربردی تعلیم و تربیت» نیز اخیرا در شهر تبریز با هدف گسترش فعالیت‌های تخصصی پژوهشی در حوزه آموزش و پرورش ایجاد شده است که در صورت برخورداری از شرایط لازم، زمینه برای ایجاد و توسعه مراکز پژوهشی در سایر استان‌ها نیز وجود دارد.

تحریری نیک صفت همچنین با اشاره به حمایت پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش از پایان‌نامه‌های تحصیلات تکمیلی مرتبط با حوزه تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش به ایسنا گفت: از پایان‌نامه‌های کارشناسی ارشد تا سقف 700 هزار تومان و از پایان‌نامه‌های دکترا تا یک میلیون و 500 هزار تومان حمایت می‌کنیم.

این مقام مسوول آموزش و پرورش در عین حال از تشکیل کمیته‌ای در پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش با هدف برقراری چهار کرسی نقد در حوزه تعلیم و تربیت برای اولین بار در سطح این پژوهشگاه تخصصی خبر داد

کد خبر 98202

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز