سه‌شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۰:۱۲
۰ نفر

همشهری آنلاین : معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش گفت: کاهش تعداد مدارس دوشیفته از سیاست‌های مهم آموزش و پرورش کشور است و برای حذف این مدارس 25 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

دکتر مرتضی رییسی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه در حال حاضر مدارس سه‌شیفته در کشور نداریم، گفت: این مدارس به تاریخ پیوسته‌اند و طبق آمار حدود 25 درصد از مدارس کشور دوشیفته هستند که متمرکز در کلان شهرها و عمدتا در مراکز استان‌هاست و بیشترین تعداد این مدارس در شهر تهران متمرکز شده است.

رییسی با اشاره به این که برای حذف کامل مدارس دوشیفته طبق برآوردها 25 هزار میلیارد تومان اعتبار لازم است، تاکید کرد: پس از بحث تخریب، بازسازی و مقاوم‌سازی دومین اولویت آموزش و پرورش حذف مدارس دوشیفته برای همیشه در سطح مدارس کشور است.

وی در ادامه درباره مدارس کپری تصریح کرد: در سال 85 به تمامی استان‌ها ابلاغ کردیم که مدارس کپری واقعی خود را شناسایی و اعلام کنند و بر این اساس مشخص شد در چهار استان کشور به ترتیب سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان و لرستان تعدادی مدارس کپری وجود دارد.

رییسی گفت: بیشترین مدارس کپری کشور در استان سیستان و بلوچستان متمرکز بود و 830 مدرسه کپری در این استان شناسایی شد و با یک برنامه جدی که طی چهار سال گذشته و با اختصاص اعتبار مناسب صورت گرفت و همچنین بر اساس صورت جلساتی که بین مسوولان استانی و محلی انجام شد کلاس‌های کپری از نظر ما حذف شده است.

وی اظهار کرد: ممکن است به علت بعضی پدیده‌های طبیعی مثل خشکسالی یا جابجایی جمعیت باز هم مدارس کپری جدیدی به وجود آمده باشد، اما بر اساس اطلاعات جمع‌آوری شده در سال 85 و با تایید مسوولان محلی و حتی منتخبان شوراهای شهرها و مناطق مختلف نباید در کشور کلاس کپری داشته باشیم.

رییس سازمان نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس کشور خاطر نشان کرد: به استان‌ها اعلام کردیم که مدارس پیش‌ساخته داشته باشند و در مواقع نیاز از جمله جابجایی و یا مسایل اجتماعی چنانچه کلاس‌های کپری تشکیل شد با استفاده از کلاس‌های پیش‌ساخته از ایجاد آن‌ها جلوگیری کنند.

وی در پایان گفت: ‌در دولت نهم کلاس‌های کپری به شکل واقعی جمع شد و طبق آمار بیش از یک هزار و 200 کلاس کپری در چهار استان وجود داشت.

کد خبر 100844

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز