در حالی که بر اساس قانون اساسی آموزش و پرورش رایگان می‌باشد، رئیس سازمان خصوصی‌سازی‌ از تصویب واگذاری 138 مدرسه دولتی به بخش خصوصی خبر داد و گفت:

 هزینه‌های آموزش و پرورش در قالب کوپن‌های آموزشی به خانواده‌ها پرداخت می‌شود که تلاش مدارس در کسب تعداد کوپن‌های آموزشی از سوی خانواده‌ها منجر به ایجاد رقابت و افزایش کیفیت آموزش خواهد شد.

وی افزود: همچنین قرار است برخی از بیمارستان‌های دولتی به روش هیات امنایی به متقاضیان واگذار شوند.‌غلامرضا حیدری کردزنگنه در گفت‌وگو با ایرنا، ادامه داد: لایحه‌ای براساس قانون خدمات کشوری برای خصوصی‌سازی‌ مدارس تهیه شده که با توجه به سیاست‌های کلی اصل 44 دولت ملزم به ارائه این لایحه ظرف یکسال بود که البته مهلت قانونی آن تمام شده است.

وی تصریح کرد: این لایحه که توسط وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و همچنین بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حال تدوین است، مراحل پایانی را طی می‌کند.کرد زنگنه اظهار داشت: براساس ماده 16 قانون خدمات کشوری می‌توان براساس قیمت‌های تمام شده، برون‌سپاری را در مدارس انجام داد.

وی خاطرنشان کرد: با وجود پرداخت هزینه‌های آموزش و پرورش از سوی دولت، بازدهی مناسبی از این مدارس حاصل نمی‌شود.

رئیس سازمان خصوصی‌سازی‌ کشور با اشاره به تجربه سایر کشورها در برون سپاری آموزش و پرورش کودکان و نوجوانان، گفت: هزینه‌های آموزش و پرورش در قالب کوپن‌های آموزشی به خانواده‌ها پرداخت می‌شود که تلاش مدارس در کسب تعداد کوپن‌های آموزشی از سوی خانواده‌ها منجر به ایجاد رقابت و افزایش کیفیت آموزش خواهد شد.

کردزنگنه اضافه کرد: در ماده 16 لایحه خدمات کشوری این مکانیزم پیش‌بینی شده که براساس آن دولت می‌تواند قیمت تمام شده آموزش و پرورش را برون سپاری کند.

کد خبر 102351

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز