دوشنبه ۳ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۶:۱۲
۰ نفر

همشهری آنلاین : معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش از ریشه‌کن شدن بی‌سوادی تا دو سال آینده در سراسر کشور خبر داد و گفت:

 امیدواریم به زودی جشن پایان بی‌سوادی را برگزار کنیم.

فاطمه قربان در گفت‌وگو با ایسنا، درباره ورود پیش‌دبستانی به دوره‌های رسمی نظام آموزشی گفت: تغییر ساختار نظام آموزشی به دو دوره شش ساله و حذف پیش‌دانشگاهی قطعی است و شکی در آن نیست، اما هنوز برنامه‌های مدون این تغییر ساختار و زمان اجرای آن مشخص نیست.

وی با بیان این که هنوز مشخص نشده که دوره پیش‌دبستانی از چه سالی اجباری می‌شود، یادآور شد: در حال حاضر آموزش و پرورش 50 درصد دوره پیش‌دبستانی را تحت پوشش خود قرار داده است.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: هر زمانی که آموزش و پرورش بتواند امکانات، فضای آموزشی و اعتبارات لازم را فراهم کند، مسلما این دوره‌ها نیز طبق برنامه‌های خاص خود اجرا خواهد شد، اما با توجه به این که هنوز قانونی برای آن تصویب نشده است، لذا در حال حاضر اجباری برای ورود کودکان پنج ساله به دوره پیش‌دبستانی وجود ندارد.

وی تصریح کرد: برنامه‌های مدون تغییر ساختار که ورود پیش‌دبستانی به نظام آموزش رسمی یکی از موارد مهم آن است، در حال حاضر در سازمان پژوهش در دست بررسی است و مواردی از قبیل تامین اعتبارات، فضای آموزشی، نیروی انسانی، محتوا و کیفیت برنامه‌های درسی در دست بررسی است.

قربان درباره ارزشیابی تحصیلی دانش‌آموزان مقطع ابتدایی خاطر نشان کرد: ارزشیابی توصیفی در 100 درصد پایه اول و 30 درصد پایه دوم در حال اجراست و از سال آینده در 100 درصد پایه دوم و 30 درصد پایه سوم اجرا خواهد شد و به این ترتیب در آینده در تمامی مقاطع ارزشیابی توصیفی به 100 درصد خواهد رسید.

وی درباره پوشش تحصیلی لازم‌التعلیمان کشور نیز عنوان کرد: در حال حاضر 2/98 لازم التعلیمان کشور تحت پوشش آموزش و پرورش قرار دارد که آمار بسیار خوبی است، به طوری که در دورافتاده‌ترین مناطق روستاهای کشور نیز هر کجا دو دانش‌آموز وجود داشته باشد، یک معلم برای تعلیم آن‌ها اعزام می‌شود.

وی همچنین تاکید کرد: بر اساس تفاهمنامه‌ای که بین بسیج و آموزش و پرورش صورت گرفته است، با اعزام نیرو به دورترین نقاط کشور امیدواریم حداکثر تا دو سال آینده بی‌سوادی در کشور ریشه‌کن شود.

کد خبر 102097

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز