همشهری آنلاین : وزیر آموزش و پرورش گفت: دو هزار و 407 مرکز آموزش از راه دور در کشور مشغول فعالیت هستند. به گزارش ایسنا، پنج مرکز آموزش از راه دور توسط حاجی بابایی در حاشیه جلسه شورای عالی آموزش و پرورش افتتاح شد.

مراکز آموزش از راه دور استان‌های خراسان رضوی ، یزد، همدان، لرستان و تهران از طریق ویدیو کنفرانس به طور همزمان با سخنان وزیر آموزش و پرورش در مشهد مقدس راه‌اندازی شد.

در این مراسم دکتر حاجی بابایی گفت: هیچ کشوری به توسعه پایدار نمی رسد ، مگر از طریق آموزش و پرورش و تعلم.

وی افزود: این امر محتاج استفاده صحیح از امکانات و ابزار مدرن می‌باشد و فرهنگیان ثابت کرده‌اند ، به نحو شایسته‌آی توانایی رسیدن به این مرتبه علمی را دارند.

حاجی بابایی ادامه داد: رفع بی‌سوادی با استفاده از تکنولوژی روز ، دور از دسترس نیست و آموزش و پرورش شیوه‌های نوین را برای از بین بردن موانع آموزشی از قبیل شرایط جغرافیایی و اقتصادی از سر راه افراد لازم التعلیم بر خواهد داشت.

وی افزود: این شیوه نوین با همت مردم و بخش خصوصی و با مدیریت و نظارت آموزش و پرورش انجام می‌گیرد و تاکنون بیش از 500 هزار نفر در دو هزار و 407 مرکز تحت پوشش آموزش‌های از راه دور قرار دارند که قدمی بلند در راستای عدالت آموزشی است.

حاجی بابایی گفت: بهترین شیوه برای ارتباط نظام جمهوری اسلامی ایران با ایرانیان خارج از کشور آموزش از راه دور است که خود نشان از جایگاه بسیار رفیع آموزش و پرورش در پیوند بین حاکمیت و مردم است.

در این جلسه دکتر تقی زاده، رییس موسسه آموزش از راه دور وزارت آموزش و پرورش و روسای پنج استان از طریق ارتباط تصویری بر لزوم گسترش هر چه بیشتر مراکز آموزش از راه دور تاکید کردند.

کد خبر 100084

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز