مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۳ آذر ۱۳۸۸ - ۱۹:۳۷
۰ نفر

3 آذر در سوء تفاهمی اندوهبار توفیق حضور در خدمت مردم شریف ایران از روزنامه همشهری سلب شد

در این‌باره ارائه توضیحاتی ضروری است:

1 - انتشار تصویر مکانی که گفته می‌شود معبد یکی از گرایش‌های مطرود به‌ظاهر مذهبی است، در پس‌زمینه یک آگهی تبلیغاتی، البته یک خطای حرفه‌ای است که صادقانه پذیرفته و عذرخواهی می‌کنیم. با این حال آیا این اتفاق ناخوشایند در هیچ روزنامه و رسانه‌ای نیفتاده و نمی‌افتد؟! آیا بهتر نبود همچون موارد پیشین و به‌درستی این خطاهای ممکن در حرفه روزنامه‌نگاری به شیوه‌ای بهتر و کم‌هزینه‌تر اصلاح می‌شد؟

2 - از همه مقامات و نهادهای عزیز که در این خصوص حساسیت نشان داده‌اند، سپاسگزاریم؛ از اعضای محترم هیأت نظارت که با «تذکر»ی مشفقانه موجب هوشیاری بیشتر شدند تا نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی، اعضای محترم شورای شهر و به‌ویژه مسئولان عزیز قوه قضاییه و دادگستری استان تهران که هوشمندانه و با درک درست جایگاه رسانه‌ها تمام تلاش خود را برای تداوم خدمتگزاری همشهری به‌کار بستند و از همه مخاطبان روزنامه و مردم فهیم که با ابراز لطف خود، ما را رهین محبت خود ساختند. همه این لطف‌ها را سپاسگزاریم و البته امیدواریم آن‌را با خدمتی آگاهانه‌تر پاسخ دهیم.

3 - روزنامه همشهری نشان داده است که برای حفظ وحدت و تنش‌زدایی، حتی از انتشار بسیاری از انتقاداتی که وارد نیز می‌داند، خودداری می‌کند و از مشی متعادل و اصول‌گرایانه، حتی به بهای کم‌لطفی‌ها و جفاها، عدول نمی‌نماید. برادرانه توصیه می‌کنیم که دیگران هم اگر مرام رفاقت ندارند، رسم رقابت بیاموزند و با گفتار ناصواب به حیثیت نظام مقدس و مردم‌سالار جمهوری اسلامی آسیب نزنند.

4 - هرچند در اثر برخی سخنان نسنجیده و نادرست خسارت‌های فراوانی به این روزنامه وارد آمد، اما مهم‌تر از آن ضربه به منافع ملی و حیثیت کشور است که باید قاطعانه چاره‌جویی شود.

روزنامه همشهری، علاوه بر مقالات و گزارش‌های متعدد، چند روز پیش کتابی با تیراژی که در کشور ما سابقه ندارد، علیه این فرقه منتشر و در سراسر کشور به‌صورت رایگان پخش کرد. آیا پذیرفتنی است که اکنون همین روزنامه به‌دلیل تبلیغ همان فرقه ضاله و به استناد تصویری در پس‌زمینه یک آگهی سفارشی متهم گردد؟ چه تبلیغی برای آن فرقه بالاتر از این؟

5 - علاوه بر این، طرح چنین سخنانی را نمی‌توان هدیه خوبی در هفته بسیج به روزنامه‌ای دانست که تمام افتخارش بسط ارزش‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس است و خیل عظیم ایثارگران را ازجمله مخاطبان خود می‌داند.

مایل نیستیم این تلخی‌ها ادامه پیدا کند و امیدواریم آنچه واقع شد، تنها نتیجه سوءتفاهم‌های قابل رفع باشد؛ وگرنه ناگفته‌ها بسیار است

کد خبر 96057

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز