مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۳ آذر ۱۳۸۸ - ۱۸:۵۴
۰ نفر

محمد رضا جمالی: روزنامه همشهری هرچند رسانه فراگیر مسائل شهری است اما پس از چندین سال تلاش به تریبون همه شهروندان ایران‌زمین تبدیل شد

و با افتخار توانست سهم ایران را در سبد نشریات پرشمارگان جهان افزایش دهد.

همشهری در مدت انتشار سعی کرده است جانب انصاف و اخلاق حرفه‌ای را با وجود همه مسائل جانبی رعایت کند.رویکرد ارزشمدارانه، نگاه نرم و منعطف همشهری به رویدادهای خبری و استفاده از فرصت‌های رسانه‌ای در کشور و کادری خلاق، طرح نویی در سپهر رسانه‌ای کشور درانداخت.

استقبال بی‌نظیر خوانندگان، روزنامه همشهری را به‌عنوان پرتیراژترین نشریه کشور مطرح کرد و این نشریه به یک فرصت گرانبها برای مردم تبدیل شد. انتشار طولانی‌مدت همشهری گواه این است که این روزنامه بیشترین تعامل را با دستگاه‌های نظارتی داشته است روندی که همشهری را به یک روزنامه ملی تبدیل کرد.

هر کس به کار خبر و اطلاع‌رسانی، اندکی آشنایی داشته باشد، می‌داند که در انبوه مطالب و تولیدات رسانه‌ای اشتباه غیرعمدی امری طبیعی است؛ به همین خاطر سعی باید بر این باشد که راهکارهای پیشگیری تقویت شود، نه اینکه یک رسانه را یکباره از گردونه رسانه‌ای کشور حذف کرد.

متأسفانه برخی تنگ‌نظری‌ها و بی‌تدبیری‌ها باعث شد که یک رسانه پرتیراژ که توانسته با مشی اصولگرایانه و ارزشمدارانه نگاه عقلانی به حوزه‌های مختلف داشته باشد، یک روز از انتشار بازماند ولی با تلاش دلسوزان نظام اسلامی از امروز با قوت به کار خود ادامه می‌دهد.

ما همچنان معتقدیم نباید فضای رسانه‌ای کشور را با ادبیات غیرحرفه‌ای، سیاست‌زده و غیرکارشناسی، مکدر و کام مردم را تلخ کرد؛ چراکه امروزه اعتمادسازی به رسانه‌های داخلی و تأثیرگذار وظیفه‌ای جدی است.

برنامه‌ریزی‌های فرهنگی باید به‌گونه‌ای باشد که به توسعه روزنامه‌های ملی بینجامد نه اینکه با بهانه‌های واهی و غیرکارشناسی خللی در اطلاع‌رسانی ایجاد شود. شاید برخی مسئولان تصمیم‌گیر باید بیشتر سعه صدر داشته و اهل تدبیر باشند. رمز ماندگاری همشهری، مردمی بودن آن است.

شهروندانی که هر صبح روز خود را با آن آغاز می‌کنند و با خواندن همشهری احساس و اضطراب و پریشان‌خاطری - چون برخی اندک رسانه‌ها – را در خود احساس نمی‌کنند اینان شهروندانی وفادار و غیرتمند که در یک روز وقفه انتشار با انبوهی از تماس‌ها و دلواپسی‌ها، نگرانی خود را به گوش خبرنگاران همشهری رساندند و این شوق را در ما ایجاد کردند که مصمم و امیدوار به کارمان ادامه دهیم.

ما چون گذشته به مردم قول می‌دهیم رسانه‌ای ارزشمدار و اخلاق‌مدار باشیم و متانت و ادب و حفظ آبروی اشخاص را وظیفه جدی خود بدانیم  و در ارائه یک نشریه وزین در شأن شهروندان بافرهنگ، کوشاتر باشیم. همشهری همچنان در کنار شما خواهد ماند.

ما با خدای خود میثاق بسته‌ایم که در راهی که گام برمی‌داریم عزت و شرف ایران اسلامی  را پاسدار باشیم و سربلندی سرزمینی را که به آن می‌بالیم، پاس داریم. صبح را بار دیگر با همشهری آغاز کنید. دست همه شما را با محبت می‌فشاریم.

کد خبر 96053

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز