مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۳ آذر ۱۳۸۸ - ۱۳:۳۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: قوه قضائیه دستور رفع توقیف روزنامه همشهری را صادر کرد.

به گزارش همشهری آنلاین دکتر اصغر محکی، مدیر مسئول و سردبیر روزنامه همشهری گفت: دادگستری کل استان تهران توقیف روزنامه همشهری را که روز گذشته از سوی هیات نظارت بر مطبوعات صادر شده بود، لغو کرد و همشهری از فردا (4 آذر 1388) طبق معمول منتشر خواهد شد.

توقیف روزنامه همشهری عصر دوشنبه توسط معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام شده بود.

دلیل این توقیف چاپ سهوی تصویر معبد لوتوس هندوستان بود که در متن یک آگهی مربوط به گردشگری در شماره یکشنبه روزنامه همشهری به چاپ رسید.

بعد از اینکه در تعدادی از سایت‌ها اطلاعاتی در خصوص این معبد دادند، همشهری بنا داشت در شماره روز سه‌شنبه خود رسما از این اتفاق عذرخواهی کند که به گفته دکتر محکی، مدیر مسئول و سردبیر همشهری عدم اجازه برای توزیع این شماره مانع از پوزش خواهی از مردم شد.

در پی چاپ این تصویر، هیئت نظارت بر مطبوعات روز گذشته تشکیل شد و دبیرخانه این هیئت، به این روزنامه تذکر کتبی داده و پرونده این تخلف را نیز برای رسیدگی به دادگاه ارسال کرده بود.

از سوی دیگر صبح امروز نیز اکثریت شورای شهر تهران با انتقاد از توقیف روزنامه همشهری و اشاره به موارد اشتباه مشابهی که پیش از این توسط برخی مطبوعات صورت گرفته بود خواستار سعه صدر مدیران مربوطه و پرهیز از برخوردهای دوگانه با مطبوعات و دادن بهانه‌های تبلیغاتی به بدخواهان شده بودند.[واکنش شورای شهر به توقیف موقت روزنامه‌ همشهری]

پیش از این یک عضو هیات نظارت بر مطبوعات نیز تاکید کرده بود دلیل توقیف روزنامه همشهری منطقی نیست ناصر سراج افزوده بود: من معتقدم این مشکل به زودی برطرف خواهد شد[مشکل همشهری بزودی حل می‌شود
وی اظهار داشته بود که توقیف این روزنامه پر تیراژ کار درستی نبوده و اتهام وارد شده از درجه اعتبار ساقط است

سراج با بیان اینکه از جمله افرادی بوده است که از تایید توقیف همشهری خودداری کرده تصریح کرد: به نظر من باید اندکی شکیبا بود و این مشکل با صبر و سکوت برطرف خواهد شد.

به هر روی بعد از ظهر سه‌شنبه قوه قضائیه دستور رفع توقیف همشهری را صادر کرد.

کد خبر 96026

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز