گروه حوادث: زن جوان با همدستی 3 کارمند شرکت بیمه، دست به کلاهبرداری یک میلیارد تومانی از این شرکت زد.

اعضای این باند با جعل مدارک مربوط به تصادفات جرحی یا فوتی، این مدارک را به بیمه ارائه می‌کردند و خسارات میلیونی می‌گرفتند.

مدتی قبل گزارشی از سوی حراست یکی از شرکت‌های بیمه در اختیار پلیس استان گلستان قرار گرفت که از کلاهبرداری میلیاردی از این شرکت حکایت داشت. در این گزارش آمده بود:  افراد ناشناسی با جعل مدارک مربوط به تصادفات جرحی و فوتی، اقدام به تشکیل پرونده در این شرکت کرده و بدون اینکه هیچ تصادفی رخ داده باشد، اقدام به دریافت خسارت کرده‌اند.

با این گزارش، بررسی‌ها برای شناسایی کلاهبرداران آغاز شد و ماموران در تحقیقات اولیه متوجه شدند که متهمان برای اجرای نقشه خود اقدام به جعل تمامی مدارک مورد نیاز از جمله اسناد مربوط به دستگاه قضایی، انتظامی، پزشکی قانونی و مدارک شناسایی افرادی که در تصادف فوت کرده یا دچار جراحت شده‌اند، کرده و با ارائه این مدارک به شرکت بیمه، اقدام به دریافت خسارتی حدود یک میلیارد تومان کرده‌اند.

ماموران پلیس در ادامه تحقیقات به سرنخ‌هایی دست پیدا کردند که نشان می‌‌داد افرادی که در این کلاهبرداری دست داشته‌اند از کارمندان شرکت بیمه بوده‌اند. به این ترتیب بررسی‌ها ادامه یافت و مدتی بعد از طریق ردگیری مدارک جعلی، یکی از اعضای اصلی باند دستگیر شد. این متهم زن جوانی بود که در یکی از قسمت‌های شرکت بیمه کار می‌کرد و مسئول پرداخت خسارات جانی و دیه بود.

با شناسایی این زن، وی دستگیر و به اداره پلیس منتقل شد.او در جریان بازجویی‌ها وقتی دید چاره‌‌ای جز بیان حقیقت ندارد، لب به اعتراف گشود و گفت: همراه 2 نفر از کارمندان شرکت و یکی از نماینده‌های بیمه، اقدام به جعل مدارک مورد نیاز برای کلاهبرداری از شرکت بیمه می‌کردیم.

وی ادامه داد: مدارکی که ما جعل می‌کردیم نشان می‌داد در جریان یک تصادف رانندگی فردی کشته یا مجروح شده است. بعد از جعل این مدارک فردی را استخدام می‌کردیم که خود را از بازماندگان متوفی یا مجروح تصادف جا می‌زد و این فرد وظیفه داشت با ارائه مدارک جعلی به شرکت بیمه، خسارت دریافت کند. بعد از دریافت خسارت نیز مبلغی به فرد استخدام شده می‌دادیم  و بقیه پول را بین همدیگر تقسیم می‌کردیم.

بعد از اعتراف این زن به کلاهبرداری 994 میلیون تومانی از شرکت بیمه، همدستان او نیز دستگیر شدند و در بازجویی‌ها به کلاهبرداری از شرکت بیمه اعتراف کردند.

به گزارش روابط عمومی دادگستری استان گلستان، بعد از دستگیری اعضای این باند رسیدگی به این پرونده در شعبه هفتم دادسرای عمومی و انقلاب گرگان آغاز شد و با توجه به اعترافات متهمان، بازپرس خسرو خلیلی مهدیرجی برای تمامی آنها قرار قانونی صادر کرد و اعضای این باند راهی زندان شدند.

کد خبر 95399

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز