گروه حوادث: پلیس در تعقیب مرد جوانی است که با راه‌اندازی یک شرکت کاغذی، دست به کلاهبرداری از تاجران تجهیزات رایانه‌ای می‌زد.

این جوان 26 ساله که شهاب نام دارد، بعد از ثبت شرکتی با مدارک جعلی، یک واحد تجاری در برج سبحان در غرب تهران اجاره کرده و فعالیت خود را شروع کرد.

او در طول 6 ماه فعالیت، معاملاتی با دیگر مراکز تجاری برج سبحان انجام داد و بعد از خرید تجهیزات رایانه‌ای از آنها، با پرداخت نقدی هزینه آن، توانست اعتماد صاحبان این مراکز را جلب کند. او که از این طریق توانسته بود نخستین مرحله از نقشه‌اش را به خوبی عملی کند، این بار تصمیم گرفت در ازای خرید محموله‌های بزرگ تجهیزات رایانه‌ای، مبلغ آن را با استفاده از چک مدت‌دار پرداخت کند.

صاحب یکی از مراکز تجاری که تصور می‌کرد شهاب یکی از مشتریان مورد اعتماد اوست، قبول کرد که در ازای دریافت چک، محموله بزرگی شامل رایانه و ده‌ها دستگاه لپ‌تاپ به او بفروشد، اما بعد از انجام معامله زمانی که موعد چک فرا رسیده بود، مرد فروشنده برای وصول آن به بانک رفت ولی در کمال تعجب متوجه شد در حساب شهاب هیچ پولی نیست.

این مرد با عجله خود را به دفتر کار مرد جوان رساند اما او شبانه محل کارش را تخلیه کرده و بدون پرداخت حقوق کارمندان خود ناپدید شده بود.  با شکایت مالباخته در شعبه 10 بازپرسی دادسرای ناحیه 5 تهران، دستور بازداشت شهاب صادر شد و ماموران اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران، تحقیقات برای یافتن ردی از متهم فراری را آغاز کردند.

آنها در نخستین اقدام عازم بانکی شدند که شهاب در آنجا حساب داشت، اما بررسی‌ها نشان می‌داد که او با استفاده از مدارک جعلی اقدام به افتتاح حساب کرده بود.

سرهنگ کارآگاه فریدون رهبریان، معاون مبارزه با جرایم خاص و رایانه‌ای پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: در حالی که تنها سرنخ پلیس برای دستگیری مرد کلاهبردار، عکسی از چهره او ست، بازپرس پرونده دستور چاپ عکس بدون پوشش متهم را صادر کرده و از مالباختگان احتمالی و کسانی که اطلاعی از مخفیگاه او دارند خواسته است اطلاعات خود را از طریق مراجعه به شعبه 10 بازپرسی دادسرای ناحیه 5 تهران یا اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران یا تماس با شماره تلفن 51055514 و 51055614 در اختیار پلیس قرار دهند.

کد خبر 94934

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز