گروه حوادث: کلاهبردار حرفه‌‌ای برای رسیدن به ثروت بادآورده یک شرکت صوری راه‌انداخت و بعد از فریب 80 سرمایه‌گذار، بیش از یک میلیارد تومان به جیب زد. این مرد بعد از کلاهبرداری میلیاردی به تهران گریخت اما تحقیقات پلیس، فرار او را ناکام گذاشت.

مدتی قبل پرونده‌ای از دادسرای یکی از شهرهای غربی کشور در اختیار بازپرس شعبه 3 دادسرای ناحیه 23 تهران قرار گرفت که از فرار یک کلاهبردار میلیاردی از این شهر به تهران حکایت داشت.

در این گزارش آمده بود که مرد کلاهبرداری به نام بهادر با راه‌اندازی یک شرکت صوری اقدام به کلاهبرداری میلیاردی از ده‌ها سرمایه‌گذار کرده و بعد از به جیب زدن این پول هنگفت، به تهران گریخته است.  با دستور قضایی، پرونده در اختیار کارآگاهان پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت و تحقیقات برای شناسایی و دستگیری مرد کلاهبردار آغاز شد.

درحالی‌که بررسی‌ها ادامه داشت، 10 شاکی تازه که فریب مرد کلاهبردار را در تهران خورده بودند به اداره پلیس رفتند و از این مرد شکایت کردند. با بررسی این شکایت‌ها و پرس‌وجو از مالباختگان، سرنخی در اختیار پلیس قرار گرفت که نشان می‌داد متهم در منطقه جنت آباد تهران مشاهده شده است.

وقتی مشخص شد که خانه پدرزن متهم در این منطقه است، ماموران این خانه را به‌صورت نامحسوس زیرنظر گرفتند تا اینکه پس از 15 روز تحقیقات شبانه‌روزی، سرانجام موفق شدند صبح 13 شهریور، مرد کلاهبردار را هنگام ورود به این خانه دستگیر کنند.

با انتقال متهم به پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ وی به کلاهبرداری اعتراف کرد و در تشریح شگردش برای فریب مردم گفت: اواخر سال 86 با راه‌اندازی یک شرکت صوری در یکی از شهرهای غربی کشور، کارم را شروع کردم.

من به بهانه سرمایه‌گذاری مشترک و پرداخت سود به سرمایه‌‌گذاران شروع به تبلیغات گسترده در شهر کردم و از این طریق سرمایه‌گذاران زیادی را شناسایی کردم. سپس به این افراد می‌گفتم که با استفاده از نفوذی که در ادارات دولتی دارم، می‌توانم پروژه‌های خرید و فروش خودروهای اقساطی  یا خرید زمین و انجام ساخت و ساز در این ادارات را به‌عهده بگیرم و ظرف مدت چند ماه سود هنگفتی به سرمایه‌گذاران پرداخت کنم.

با این وعده‌ها بود که حدود 80 نفر را فریب دادم و از هر کدام از آنها 2 تا بیش از 15میلیون تومان دریافت کردم. سپس قبل از رسیدن زمان پرداخت سود، دفتر کارم را تخلیه کردم و پا به فرار گذاشتم.

سرهنگ کارآگاه محسن غفاریان، رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران با بیان اینکه تا‌کنون بیش از 80 شاکی در این پرونده شناسایی شده‌اند، گفت: متهم بعد از فریب‌ طعمه‌هایش برای پرداخت سود با آنها قراردادهای مدت‌داری می‌بست تا از این طریق فرصت کافی برای کلاهبرداری از دیگر طعمه‌هایش را پیدا کند.

وی با بیان اینکه ارزش کلاهبرداری این متهم حرفه‌ای بیش از یک میلیارد تومان برآورد شده است، ضمن هشدار به شهروندان گفت: افرادی که می‌خواهند در شرکت‌های خصوصی سرمایه‌گذاری کنند برای اینکه به دام کلاهبرداران نیفتند باید پیش از سرمایه‌گذاری با مراجعه به پلیس، از ماموران برای احراز نحوه فعالیت این شرکت‌ها و قانونی یا غیرقانونی بودن فعالیت آنها کمک بگیرند.

کد خبر 90732

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز