گروه حوادث: سارقان طلافروشی‌های مشهد، خواهر و برادر جوانی بودند که با استفاده از یک موتور‌سیکلت نقشه سرقت‌هایشان را عملی می‌کردند.

تحقیقات پلیس برای دستگیری این دو متهم با شکایت یکی از طلافروش‌های خیابان طوس در دستور کار پلیس قرار گرفت. این مرد مدعی بود: در مغازه‌ام مشغول کار بودم که زن جوانی وارد طلافروشی شد.

او می‌گفت که قصد خرید طلا برای مراسم عروسی‌اش را دارد و به همین خاطر از من خواست تعدادی گردنبند و دستبند را در اختیارش قرار دهم. در همین هنگام بود که مشتری دیگری هم وارد مغازه شد و در حالی که سرم شلوغ شده بود، ناگهان زن جوان  طلاهایی را که در اختیارش قرار داده بودم برداشت و در حالی که می‌دوید از مغازه خارج شد.

او سپس سوار موتورسیکلت مرد جوانی شد که بیرون از طلافروشی انتظار او را می‌کشید و به این ترتیب قبل از آنکه بتوانم کاری انجام دهم، زن سارق و همدستش فرار کردند.  به‌دنبال اظهارات این مرد، تحقیقات پلیسی برای شناسایی و دستگیری سارقان آغاز شد.

هنوز سرنخی از زن و مرد سارق به دست نیامده بود که شکایت‌‌های مشابه دیگری هم در اختیار پلیس قرار گرفت. بررسی این شکایت‌ها نشان می‌داد که زن و مرد جوان با همین شگرد به چند طلافروشی دیگر هم در مشهد دستبرد زده و از این طریق میلیون‌ها تومان به جیب زده‌اند.

با افزایش شکایت‌ها، تحقیقات پلیسی برای شناسایی سارقان فراری وارد مرحله‌ای تازه شد. ماموران در جریان بررسی‌های انجام شده متوجه شدند در همه سرقت‌ها زن جوان به‌عنوان خریدار وارد طلافروشی‌ها می‌‌شد و این در حالی بود که در بیرون از مغازه، همدستش سوار بر یک موتورسیکلت به انتظار او می‌نشست.

سپس زن جوان با سوءاستفاده از غفلت صاحب مغازه، مقداری طلا به سرقت می‌برد و در یک چشم به هم زدن خود را به همدستش می‌رساند و هر دوی آنها سوار بر موتورسیکلت، پا به فرار می‌گذاشتند.

با این اطلاعات، ماموران راهی طلافروشی‌‌هایی شدند که هدف سرقت متهمان قرار گرفته بودند. آنها با بررسی فیلم‌های ضبط شده توسط دوربین‌های مداربسته به تصاویر واضحی از زن سارق دست یافتند، تصویر به دست آمده از سارق اصلی در اختیار تمامی طلافروشی‌ها قرار گرفت. 

مدتی بعد، در حالی که تحقیقات برای دستگیری سارقان ادامه داشت، آنها برای عملی کردن چهاردهمین سرقت خود، مقابل یک طلافروشی در مرکز شهر توقف کردند. زن جوان مثل همیشه از موتور پیاده شد و قدم به داخل طلافروشی گذاشت اما به محض ورود او به مغازه، مرد طلافروش وی را شناخت.

این مرد وقتی مطمئن شد که زن جوان همان کسی است که پلیس عکس او را بین طلافروشی‌‌ها منتشر کرده، وی را سرگرم کرد و مخفیانه ماجرا را به پلیس اطلاع داد. دقایقی بعد در حالی که زن جوان به رفتار صاحب مغازه مشکوک شده بود، به سرعت از مغازه خارج شد تا همراه همدستش از محل فرار کند اما در همین هنگام ماموران پلیس سر رسیدند و زن و مرد جوان را دستگیر کردند.

سرهنگ ماشاءالله صادقی، رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی، با بیان این خبر گفت: با انتقال متهمان به اداره آگاهی مشخص شد که آنها خواهر و برادری هستند که برای تامین هزینه زندگی خود دست به سرقت می‌زنند. وی ادامه داد: این دو متهم در بازجویی‌ها به سرقت از 13 طلافروشی اعتراف کردند و مدعی شدند که طلاهای مسروقه را به 4 مالخر می‌فروختند.

سرهنگ صادقی با بیان اینکه در ادامه تحقیقات، خریداران اموال مسروقه نیز دستگیر شدند، افزود: بعد از اعترافات سارقان، آنها با قرار قانونی راهی زندان شدند و پرونده در اختیار مرجع قضایی قرار گرفت.

کد خبر 90789

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز