گروه حوادث: "ما از بستگان صاحبخانه هستیم." سارقان حرفه‌ای با گفتن این جمله سعی کردند حضور خود در آپارتمانی در شمال تهران را توجیه کنند

اما وقتی فهمیدند فردی که مقابل آنها ایستاده، خود صاحبخانه است، با چاقو به تهدید او پرداختند و بعد از سرقت متواری شدند.

صبح نهم مرداد امسال، مرد جوانی سراسیمه به پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ رفت و ماموران را در جریان سرقت شبانه از خانه‌اش قرار داد. این مرد گفت: شب گذشته همراه همسرم در حال بازگشت از مهمانی بودیم که وقتی به نزدیکی خانه‌مان رسیدیم، متوجه شدیم چراغ‌های آپارتمان‌مان روشن است.

ابتدا تصور کردیم که چراغ‌ها را به اشتباه روشن گذاشته‌ایم اما وقتی می‌خواستم در خانه را باز کنم متوجه شدم که در باز است و 2 مرد جوان داخل خانه هستند.

من و همسرم که از این ماجرا شگفت‌زده شده بودیم، از آنها درباره علت حضورشان در خانه‌مان پرسیدیم اما یکی از مردان جوان که از دیدن ما غافلگیر شده بود، مدعی شد آنها از بستگان صاحبخانه هستند. وقتی من و همسرم گفتیم که ما صاحبخانه هستیم، مردان جوان با چاقو تهدیدمان کردند که اگر سر و صدا کنیم، ما را خواهند کشت و بعد با سرقت مقداری از لوازم باارزش خانه، پا به فرار گذاشتند.

بعد از اظهارات مرد جوان، بررسی‌ها برای شناسایی و دستگیری سارقان آغاز شد. از آنجا که مرد صاحبخانه به‌خوبی چهره سارقان را به خاطر داشت، ماموران آلبوم عکس مجرمان سابقه‌دار را در اختیار وی قرار دادند و او در جریان بررسی آلبوم توانست یکی از سارقان را شناسایی کند.

بررسی‌ها نشان می‌داد که این مرد یک سارق سابقه‌دار به نام احمد است که مدتی قبل برای چندمین بار به اتهام سرقت دستگیر شده و پرونده‌اش در حال حاضر در شعبه 8 دادسرای ناحیه یک تهران در حال رسیدگی است.

با این اطلاعات، ماجرا به بازپرس پرونده گزارش شد و وی وقتی متوجه شد احمد همچنان به سرقت‌هایش ادامه می‌دهد او را به بهانه ارائه توضیحاتی درخصوص پرونده‌اش به دادسرا احضار کرد.

سارق حرفه‌ای هم که با قرار وثیقه آزاد بود و خبر نداشت بعد از سرقت از خانه‌ زوج جوان ماموران وی را شناسایی کرده‌اند، برای ارائه توضیحات راهی دادسرا شد اما زمانی که در سالن دادسرا به انتظار نشسته بود، توسط ماموران دستگیر شد.

احمد بعد از دستگیری به شعبه 8 بازپرسی منتقل شد و وقتی در آنجا زوج جوان را مقابل خود دید فهمید که راز آخرین سرقتش نیز فاش شده است.

او که ابتدا تلاش می‌کرد خود را بی‌گناه نشان دهد، در ادامه تحقیقات لب به اعتراف گشود و به سرقت از خانه این زوج با همدستی یکی از دوستانش اعتراف کرد.  بنابراین بازپرس پرونده برای او قرار بازداشت صادر کرد و احمد برای ادامه تحقیقات در اختیار کارآگاهان پایگاه سوم قرار گرفت.

مرد جوان در بازجویی‌ها گفت: 2 ماه پیش، پس از اینکه با سپردن وثیقه از زندان آزاد شدم، سرقت‌هایم را از سر گرفتم و در این مدت به تنهایی به 5 خانه دستبرد زدم. اما در آخرین سرقت وقتی یکی از دوستانم به نام فرشید هم با من بود، ناگهان با صاحبخانه و همسرش روبه‌رو شدیم و برای اینکه دستگیر نشویم مجبور شدیم با چاقو آنها را تهدید کنیم.

بعد از اعترافات سارق حرفه‌ای، ماموران راهی خانه همدست او شدند و وی را نیز دستگیر کردند. سرهنگ کارآگاه محمدرضا ذاکر استقامتی، رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران، با اعلام این خبر گفت: فرشید بعد از انتقال به اداره آگاهی، به همدستی با احمد اعتراف کرد اما مدعی شد فقط در همین سرقت با او بوده و سرقت دیگری مرتکب نشده است.

وی ادامه داد: در پرونده قبلی احمد،  13 نفر از مالباختگان شناسایی شده‌اند و هم‌اکنون تحقیقات برای شناسایی دیگر مالباختگان و جرایم احتمالی این سارق حرفه‌ای ادامه دارد.

کد خبر 90181

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز