دوشنبه ۱۱ آبان ۱۳۸۸ - ۱۶:۴۴
۰ نفر

گروه حوادث: سرکرده یکی از مخوف‌ترین باند‌های سرقت مسلحانه پایتخت 10 روز بعد از اجرای حکم قطع انگشتان دستش، به اتهام قتل بازداشت شد.

پلیس احتمال‌می‌دهد که‌این‌مرد در جریان سرقت از خانه یک مرد افغانی، او را با ضربات چاقو از پای درآورده و 5 سال این راز را از همه مخفی نگه داشته است.

جنایت 17 اردیبهشت سال 83 رخ داد. در آن زمان وقتی ماموران کلانتری 117 جوادیه در جریان قتل یک مرد 45ساله در ساختمانی نیمه‌‌کاره در جنوب تهران قرار گرفتند، برای بررسی ماجرا عازم محل جنایت شدند.

بررسی‌های اولیه نشان می‌داد که مقتول مردی افغانی به نام عین‌الله است که بین هموطنان خود یک فرد امین به شمار می‌رفت و بیشتر دوستان و آشنایانش، پول‌ها و دارایی خود را برای نگهداری یا ارسال به افغانستان نزد او می‌سپردند.

یکی از خواهرزاده‌های مقتول که ماجرای قتل عین‌الله را به پلیس اطلاع داده بود، در تشریح ماجرا به ماموران گفت: صبح دیروز، 2 مرد افغانی به خانه دایی‌ام آمدند که پول‌شان را نزد او به امانت بگذارند؛ چرا که آنها به خاطر نداشتن مدارک مورد نیاز، قادر نبودند حساب بانکی باز کنند و به همین خاطر، دایی‌ام کار نگهداری از پول و اموال آنها را انجام می‌داد.

وی ادامه داد: این دو نفر بعد از صحبت کوتاهی با دایی‌ام گفتند که از تصمیمشان منصرف شده‌اند و نمی‌خواهند پول‌هایشان را به او بدهند. بعد از خانه خارج شدند اما نزدیک غروب با 4نفر دیگر که مسلح بودند به ساختمان محل کار ما آمدند و دست و پایمان را بستند. سپس یکی از آنها دایی‌ام را با ضربه‌ چاقو از پای درآورد و بعد از سرقت 20 میلیون تومان پول که همه آنها امانتی بود، همراه همدستانش پا به فرار گذاشت.

بعد از اظهارات این مرد و بقیه شاهدان حادثه، ماجرا به بازپرس جنایی پایتخت گزارش شد و گروهی از کارآگاهان برای شناسایی و دستگیری عاملان جنایت وارد عمل شدند.
از آنجایی که احتمال می‌رفت تمامی ادعاهای خواهرزاده‌ مقتول دروغ بوده و عین‌الله توسط کسانی که همراه او در ساختمان نیمه کاره زندگی می‌کردند به قتل رسیده باشد، دستور بازداشت 4 نفری که در صحنه جنایت حضور داشتند، صادر شد.

مدتی بعد در جریان تحقیقات انجام شده، سرنخ‌هایی به دست آمد که نشان می‌داد ادعاهای خواهرزاده مقتول درست بوده و هیچ‌کدام از این 4 نفر در جنایت نقشی نداشته‌اند. به این ترتیب تمامی آنها آزاد شدند و تحقیقات برای کشف راز قتل مرد افغان ادامه یافت.

نخستین سرنخ

درحالی‌که با گذشت بیش از 5سال از قتل عین‌الله هیچ ردی از عاملان جنایت به دست نیامده بود، چند روز قبل مردی به شعبه 7 بازپرسی در دادسرای جنایی تهران رفت و مدعی شد که کلید راز قتل عین‌الله در دستان اوست.

این مرد به بازپرس شهریاری گفت: چندی قبل در یک میهمانی خصوصی با مردی آشنا شدم که به رحمان جادوگر معروف است. این مرد در جریان میهمانی از ماجرای قتلی گفت که 5 سال قبل آن را مرتکب شده بود. رحمان مدعی شد که در جریان این جنایت یکی از افراد معتمد کارگران افغانی به نام عین‌الله را به قتل رسانده و بعد از سرقت میلیونی از محل کارش متواری شده است.

سارق سابقه‌دار

بعد از اظهارات مرد جوان، پلیس و بازپرس جنایی که خود را در یک قدمی کشف راز 5‌ساله می‌دیدند، تحقیقات برای شناسایی رحمان را شروع کردند.بررسی‌ها نشان می‌داد که این مرد سال‌ها قبل سردسته باند خشنی بود که دست به سرقت ‌های مسلحانه در پایتخت می‌زدند.

به گفته بازپرس شهریاری، رحمان و همدستانش پس از شناسایی خانه ثروتمندان، نیمه شب به محل‌های مورد نظر حمله می‌کردند و با ایجاد رعب و وحشت، پول و اموال با ارزش موجود در خانه‌ها را می‌دزدیدند.

آنها همچنین با استفاده از تاریکی شب به طلافروشی‌هایی که در نقاط خلوت شهر قرار داشتند، هجوم می‌بردند و با استفاده از تبحر رحمان جادوگر در باز کردن در گاوصندوق‌ها، طلا و جواهرات موجود را سرقت می‌کردند اما در سال 84 پلیس همه آنها را دستگیر کرد و رحمان علاوه بر حبس به قطع ۴ انگشت دست راست نیز محکوم شد.

با به‌دست آمدن این سرنخ، قاضی شهریاری دستور بازداشت رحمان را به اتهام قتل عین‌الله صادر کرد و این مرد که 10 روز قبل حکم قطع 4 انگشت دست راستش اجرا شده بود، دستگیر و روز گذشته در شعبه‌ هفتم بازپرسی دادسرای امور جنایی تهران حضور یافت.

اما متهم وقتی خود را در برابر اتهام قتل عین‌الله دید، این اتهام را رد کرد و گفت که هیچ دخالتی در قتل او نداشته است. رحمان حتی حضور خود در میهمانی شبانه و صحبت کردن درباره جنایت را انکار کرد و به‌دنبال انکار او، قاضی شهریاری برای وی قرار قانونی صادر کرد و این مرد را برای بازجویی‌های تکمیلی در اختیار پلیس آگاهی قرار داد.

کد خبر 94312

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز