یکشنبه ۲۲ شهریور ۱۳۸۸ - ۱۹:۳۳
۰ نفر

گروه حوادث: جیب‌برهای اتوبوس‌های بی‌آرتی، 2 خواهر سارق بودند که در یک چشم به هم زدن جیب طعمه‌هایشان را خالی می‌کردند.

تحقیقات پلیس برای دستگیری این دو خواهر سارق با شکایت تعدادی از مالباخته‌ها در شعبه 6 دادسرای ناحیه 4 تهران آغاز شد.

شاکیان مدعی بودند زمانی که برای رفتن به مقصد خود سوار اتوبوس‌های بی‌آرتی شده بودند، در بین راه هدف جیب‌برهای حرفه‌ای قرار گرفته و بدون اینکه متوجه بشوند، محتویات داخل کیف آنها به سرقت رفته بود.

با افزایش شکایت‌‌ها، رسیدگی به موضوع در دستور کار تیمی از کارآگاهان اداره هفدهم پلیس آگاهی قرار گرفت و بررسی‌ها برای شناسایی و دستگیری سارقان آغاز شد.

از آنجایی که تمامی سرقت‌ها در قسمت زنانه اتوبوس‌ها صورت گرفته بود، ماموران مطمئن شدند که با زنان جیب‌بر روبه‌رو هستند، بنابراین تعدادی از مالباخته‌ها که چهره سارقان را هم دیده بودند به اداره آگاهی دعوت شدند و در بررسی آلبوم عکس زنان سابقه‌دار موفق شدند یکی از سارقان به نام لیلا را شناسایی کنند.

بررسی‌ها نشان می‌داد این زن یکی از مجرمان طایفه فیوج است که دارای سابقه دستگیری به جرم کیف‌زنی در سال‌های 75 و 82 بوده است. با شناسایی هویت نخستین سارق، بررسی‌ها برای دستگیری او آغاز شد اما وقتی ماموران به نشانی ثبت شده از متهم مراجعه کردند، متوجه شدند وی محل سکونت خود را تغییر داده و به شهری در اطراف تهران نقل مکان کرده است.

درگیری در اتوبوس

در حالی که جست‌وجوها برای دستگیری لیلا ادامه داشت، ماموران پلیس در جریان دستگیری یک زن جیب‌بر توسط مسافران یکی از اتوبوس‌های بی‌آر‌تی قرار گرفتند.

بعد از حضور پلیس در محل، یکی از مسافران گفت: اتوبوس حسابی شلوغ بود و من در گوشه‌ای ایستاده بودم که متوجه شدم 2 نفر از مسافران با نزدیک شدن  به زن جوانی، قصد سرقت محتویات کیف او را دارند.

با دیدن این صحنه،  وی  را در جریان قرار دادم اما زنان سارق که موفق به انجام سرقت نشده بودند با ایجاد سر و صدا و با گفتن این جمله که به آنها تهمت زده‌ام، مرا به باد کتک گرفتند. در همین هنگام مسافران دیگر هم وارد معرکه شدند اما یکی از زنان جوان با مشاهده آنها فرار کرد و مردم موفق شدند سارق دیگر را دستگیر کنند.

بعد از اظهارات این زن، سارق دستگیر شده که مدعی بود بی‌گناه است به اداره آگاهی انتقال یافت اما به محض ورود او به اداره پلیس، ماموران وی را شناختند و متوجه شدند که او همان سارق تحت تعقیب به نام لیلاست.

سرقت‌های میلیونی

با مشخص شدن این موضوع، زن جوان که چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشت، در بازجویی‌ها گفت: همراه خواهرم به نام مریم به‌عنوان مسافر، سوار اتوبوس‌های شلوغ می‌شدیم و با نزدیک شدن به مسافران، در یک چشم به هم زدن محتویات داخل کیفشان را خالی می‌کردیم.

سرهنگ مهدی قزلباش، معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی تهران با بیان این خبر گفت: بعد از اعتراف لیلا به 50 فقره سرقت به ارزش بیش از 10 میلیون تومان، 15 نفر از مالباختگان شناسایی شدند و برای شکایت به دادسرا مراجعه کردند.

وی با بیان اینکه متهمان بعد از هر سرقت در ایستگاه بعدی پیاده   و از آنجا دوباره سوار اتوبوس دیگری می‌شدند، افزود: با توجه به احتمال افزایش تعداد سرقت‌های متهم و همدستش، کسانی که با این شگرد از آنها سرقت شده می‌توانند برای تشکیل پرونده به اداره هفدهم پلیس آگاهی تهران در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.

کد خبر 90378

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز