شنبه ۲۴ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۶:۴۸
۰ نفر

گروه حوادث- جواد عزیزی: ماموران یکی از ادارات پست فرودگاه مهرآباد، زمانی که به وزن غیرعادی تابلوهای نقاشی مظنون شدند، راز 16.5 کیلو شیشه را فاش کردند.

صاحب این محموله دختر 20ساله‌ای بود که قصد داشت آن را به مالزی ارسال کند.
20 روز پیش، ماموران یکی از ادارات پست فرودگاه مهرآباد زمانی که سرگرم بررسی بسته‌های پستی بودند به چند تابلو و قاب عکس که قرار بود به مالزی ارسال شود مشکوک شدند.

از آنجا که این تابلوها بر خلاف ظاهر ساده‌ای که داشتند، دارای وزن زیادی بودند، ماموران احتمال دادند لابه‌لای آنها مواد‌مخدر جاسازی شده باشد و به همین دلیل ماجرا را به پلیس مبارزه با مواد‌مخدر فرودگاه گزارش کردند.

ماموران پلیس بعد از بررسی‌ تابلوها، متوجه شکاف‌های عجیبی شدند که در همه آنها به چشم می‌‌خورد. بنابراین به دستور قاضی مهاجری، بازپرس شعبه اول دادسرای ویژه فرودگاه‌های تهران، اقدام به شکافتن تابلوها کردند و آنجا بود که متوجه شدند در لابه‌لای این قاب عکس‌ها و تابلوها 5/16 کیلو شیشه به طرز ماهرانه‌‌ای جاسازی شده است.

شروع تحقیقات

با گزارش ماجرا به قاضی مهاجری، دستور پیگیری پرونده صادر شد اما بررسی‌ها نشان می‌داد، آدرسی که به‌عنوان آدرس فرستنده در اداره پست فرودگاه ثبت شده، قلابی است و وجود خارجی ندارد.

از طرفی ادامه تحقیقات حاکی از آن بود که فرد ناشناسی این محموله را به اداره پست منتقل کرده و بعد از تحویل محموله نیز بدون برجا گذاشتن ردی از خود، آنجا را ترک کرده است.

از آنجا که هیچ سرنخی از صاحب محموله شیشه در اختیار نبود، ماموران به بررسی فیلم‌‌های ضبط شده توسط دوربین‌های مداربسته اداره پست پرداختند و در این میان موفق شدند به تصویری از چهره یک دختر جوان که محموله تابلوها را به فرودگاه منتقل کرده بود، دست پیدا کنند.

این تصویر تنها سرنخی بود که می‌توانست پلیس را در دستگیری صاحب محموله یاری دهد. بنابراین تیم تحقیق، بررسی مدارک شناسایی که از فرستندگان محموله‌های پستی وجود داشت را آغاز کرد و سرانجام موفق شد به فتوکپی مدرک شناسایی همان دختری که محموله مخدر را به فرودگاه آورده بود دست پیدا کند.

ردی در دادسرا

همین که نام‌خانوادگی دختر جوان برای ماموران فاش شد، آنها متوجه شدند چندی قبل نیز مرد جوانی با همین نام خانوادگی به اتهام قاچاق 4کیلو شیشه به مالزی دستگیر شد و در شعبه اول بازپرسی دارای پرونده بود.

از آنجا که احتمال می‌رفت این مرد، برادر مریم یعنی همان دختر تحت تعقیب باشد، ماموران عازم آدرسی شدند که از وی در اختیار داشتند و آنجا را به‌صورت نامحسوس زیرنظر گرفتند.
در این بررسی‌ها بود که ماموران موفق شدند مریم را که سوار بر یک خودروی پرشیا به این خانه رفت‌وآمد داشت شناسایی کنند. با این اطلاعات دستور بازداشت مریم صادر شد و ماموران، دختر جوان را درست زمانی که قصد اسباب کشی داشت، دستگیر کردند.

من بی‌گناهم

دختر جوان صبح دیروز به دادسرای فرودگاه منتقل شد و روبه‌‌روی بازپرس مهاجری قرار گرفت. او که مدعی بود از جاسازی محموله مخدر در لابه‌لای تابلوها و قاب عکس‌ها بی‌خبر بوده است در جریان تحقیقات قضایی گفت: مدتی قبل بعد از جدایی از همسرم دچار افسردگی شدم و به همین خاطر تصمیم گرفتم برای تفریح به مالزی سفر کنم.

زمانی که در این کشور بودم در لابی هتل با یک مرد ایرانی به نام سیامک که مدعی بود دانشجو است آشنا شدم. دوستی من و سیامک ادامه داشت تا اینکه من به ایران برگشتم. یک روز که در خانه بودم، زنگ تلفنم به صدا درآمد. وقتی گوشی را برداشتم از پشت خط، صدای سیامک را شنیدم که از من درخواستی داشت.

او با دادن آدرس 2 نفر از دوستانش، از من خواست نزد آنها بروم و تعدادی تابلو و قاب عکس را که وی نزد آنها امانت داشت بگیرم و برایش پست کنم.

من هم بعد از گرفتن تابلوها و قاب‌عکس‌ها، آنها را به فرودگاه بردم تا به مالزی پست کنم اما باور کنید خبر نداشتم داخل آنها شیشه جاسازی شده است.بعد از اظهارات این دختر 20ساله‌، بازپرس شعبه اول دادسرا برای او قرار قانونی صادر کرد و تحقیقات برای دستگیری بقیه متهمان ادامه دارد.

کد خبر 87866

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز