گروه حوادث: 3 گروگانگیر مسلح بعد از ربودن پسر مرد ثروتمند، او را به کوه‌های اطراف شیراز بردند تا اخاذی یک میلیارد تومانی خود را عملی کنند، اما زیرکی گروگان جوان، نقشه آنها را ناکام گذاشت

بعد از ظهر 16 تیر امسال، پسر مرد ثروتمندی در حال رفتن به خانه‌اش در شیراز بود که در یکی از خیابان‌های شمال شهر، خودروی سواری مقابلش توقف کرد و سد راهش شد.
بعد از توقف خودرو 3 مرد نقابدار به سرعت از آن پیاده شدند و با اسلحه به تهدید پسر جوان به نام سهیل پرداختند.

مردان نقابدار در یک چشم به هم زدن، جوان وحشتزده را سوار خودروی خود کرده و قبل از اینکه شاهدان حادثه بتوانند شماره پلاک آن را یادداشت کنند، با سرعت زیاد فرار کردند.
هنوز چند ساعت از ماجرای آدم‌ربایی نگذشته بود که زنگ تلفن مرد ثروتمند به‌صدا درآمد و مرد ناشناسی که سعی می‌کرد صدایش را تغییر دهد او را در جریان ربوده شدن پسرش قرار داد.

مرد ناشناس مدعی بود اگر ظرف 48 ساعت، یک میلیارد تومان پول نقد دریافت نکند، گروگان جوان خود را خواهد کشت. بعد از این تماس، مرد ثروتمند که باورش نمی‌شد پسرش ربوده شده باشد، وحشتزده با تلفن همراه او تماس گرفت اما گوشی سهیل خاموش بود.

او به چند نفر از دوستان پسرش هم زنگ زد اما همه آنها مدعی بودند سهیل چند ساعت قبل در راه بازگشت به خانه بوده است. مرد ثروتمند که مطمئن شده بود پسرش اسیر آدم‌ربایان شده، به سرعت دست به کار شد و تصمیم گرفت هر طوری شده او را نجات دهد.

پدر سهیل بی‌آنکه پلیس را در جریان قرار دهد با آدم‌ربایان وارد معامله شد و از آنها خواست مبلغ درخواستی‌شان را کاهش دهند. وقتی گروگانگیران قبول کردند که در ازای دریافت 60 سکه بهار آزادی، سهیل را رها کنند، او دست به کار شد تا بعد از تهیه سکه‌ها راهی محلی شود که آدم‌ربایان به‌عنوان محل قرار تعیین کرده بودند.

در حالی که پدر سهیل مشغول تهیه سکه‌ها بود، آدم‌ربایان برای اینکه سرنخی از خودشان به جا نگذارند، گروگان خود را به منطقه کوهستانی کوهنجان در اطراف شیراز بردند تا در آنجا از وی نگهداری کنند.

2 شب از ماجرای آدم‌ربایی گذشته بود و آنها به محل مورد نظرشان بر بالای کوه‌های منطقه رسیده بودند اما به‌علت شدت خستگی در نیمه‌های شب به خواب رفتند و همین مسئله باعث شد گروگان جوان نقشه فرار خود را عملی کند.

سهیل به محض اینکه متوجه شد آدم‌ربایان کاملا در خواب هستند، دست و پای خود را باز کرد و در تاریکی شب پا به فرار گذاشت؛ غافل از اینکه پدرش بعد از تهیه سکه‌ها در حال رفتن به محلی است که با آدم‌ربایان قرار گذاشته بود.

هوا کاملا روشن شده بود و گروگان جوان که توانسته بود خود را به شهر برساند، یکراست به خانه رفت اما متوجه شد پدرش شب قبل برای تحویل دادن سکه‌ها به آدم‌ربایان، از خانه خارج شده و هنوز بازنگشته است. او که نگران شده بود به سرعت به اداره پلیس رفت و ماجرا را به ماموران اطلاع داد.

شروع تحقیقات

بعد از اظهارات پسر جوان، رسیدگی به موضوع در دستور کار گروهی از کارآگاهان قرار گرفت و بررسی‌های تخصصی برای یافتن ردی از آدم‌ربایان آغاز شد.

هنوز چند روز از این ماجرا نگذشته بود که پدر سهیل نیز سراسیمه خود را به اداره پلیس رساند و مدعی شد آدم‌ربایان بعد از گرفتن سکه‌ها، او را چند روزی نزد خود نگه‌داشته و سپس رها کرده‌اند.

با اطلاعات به دست آمده از سهیل و پدرش، ماموران به سرنخ‌هایی از 2 مرد رسیدند که مدتی قبل در شرکت مرد ثروتمند کار می‌‌‌کردند.

وقتی مشخص شد این  دو مرد در جریان آدم‌ربایی نقش داشته‌اند، دستور بازداشت آنها صادر شد اما بررسی‌ها نشان می‌داد متهمان بعد از اجرای نقشه آدم‌ربایی بدون برجا گذاشتن سرنخی از خود متواری شده‌اند.

ماموران که مشخصات آدم‌ربایان را در اختیار داشتند، جست‌وجو برای یافتن ردی از آنها را ادامه دادند تا اینکه بعد از گذشت 2 ماه موفق شدند مخفیگاه متهمان را در شیراز شناسایی کنند.  این محل به سرعت به محاصره پلیس درآمد و هر دو متهم در یک عملیات ضربتی دستگیر شدند.

سرهنگ محمدی، رئیس پلیس آگاهی استان فارس با بیان این خبر گفت: متهمان در بازجویی‌های اولیه به ربودن جوان 20 ساله اعتراف کردند و مدعی شدند این نقشه را با همدستی 2 مرد افغانی اجرا کرده‌اند.

وی ادامه داد: آدم‌ربایان همچنین ادعا کردند با توجه به شناختی که از وضعیت مالی مرد ثروتمند داشتند این نقشه را طراحی و بعد از تهیه اسلحه آن را عملی کرده‌اند.

سرهنگ محمدی با اشاره به اینکه در پرونده‌های آدم‌ربایی بهترین راه‌حل کمک گرفتن از پلیس است، افزود: در حال حاضر پلیس آگاهی با استفاده از تجهیزات و نیروهای متخصص خود موفقیت‌های زیادی را درخصوص اینگونه پرونده‌ها کسب کرده است.

وی تاکید کرد: در این پرونده نیز گرچه پدر گروگان قصد داشت خودش با آدم‌ربایان وارد معامله شود و به ماجرا خاتمه دهد، اما بازهم پلیس از تحقیقات دست نکشید و توانست آدم‌ربایان را شناسایی و آنها را دستگیر کند.

کد خبر 91096

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز