یکشنبه ۱ شهریور ۱۳۸۸ - ۱۸:۴۲
۰ نفر

گروه حوادث: سارق میلیاردی وقتی طلاهای مسروقه را در قمار باخت، سرنخی در اختیار پلیس قرار داد که باعث دستگیری او و همدستانش شد

این مرد تصور نمی‌کرد صاحب طلاها آرشیو کاملی از عکس‌های جواهرات خود دارد که همین عکس‌ها باعث لو رفتن او خواهد شد.

19 بهمن ماه گذشته، وقتی ماجرای دستبرد میلیونی به خانه‌ای در منطقه نارمک به پلیس گزارش شد، گروهی از کارآگاهان پایگاه چهارم آگاهی تهران راهی محل سرقت شدند.

مالک خانه که مرد ثروتمندی بود در تشریح ماجرا به ماموران گفت: همراه اعضای خانواده‌ام برای رفتن به میهمانی از خانه خارج شده بودیم اما وقتی برگشتیم متوجه شدیم افراد ناشناسی وارد خانه ما شده‌ و گاوصندوق و چند قالی نفیس را به سرقت برده‌اند.

در حالی که مالباخته مدعی بود داخل گاوصندوقی که به سرقت رفته، حدود 3 کیلوگرم طلا، 80 سکه بهار آزادی و 15 میلیون تومان چک‌پول وجود داشته است تحقیقات پلیسی برای کشف راز این سرقت آغاز شد.

مالباخته زیرک

بررسی‌های اولیه نشان می‌داد سارقان با شیوه توپی زنی، قفل ورودی خانه را شکسته و وارد آنجا شده‌اند. اما از آنجا که گاوصندوق سرقت شده سنگین‌تر از آن بود که بشود به تنهایی آن را جابه‌جا کرد، ماموران متوجه شدند که سرقت توسط چند نفر صورت گرفته است.

با این اطلاعات، تحقیقات برای یافتن سرنخی از سارقان ادامه یافت تا اینکه مرد مالباخته موضوع مهمی را با پلیس در میان گذاشت.

این مرد به ماموران گفت: من از طلا و جواهراتی که داخل گاوصندوقم بود عکس تهیه کرده بودم و این عکس‌ها را در محل دیگری نگهداری می‌‌کردم. حالا که طلا و جواهراتم سرقت شده شاید عکس‌های آنها بتواند کمکی برای دستگیری سارق باشد.

بعد از اظهارات این مرد، از آنجایی که این عکس‌ها تنها سرنخ پلیس برای رسیدن به سارقان به شمار می‌رفت، ماموران چندین کپی از آنها تهیه کردند. سپس این کپی‌ها در اختیار طلافروشی‌هایی قرار گرفت که احتمال می‌‌رفت سارقان برای فروش طلاها به آنجا مراجعه کنند. به این ترتیب ماموران به کمین سارقان نشستند تا اینکه اواسط تیرماه مرد طلافروشی با پلیس تماس گرفت و مدعی شد فردی یکی از گردنبندهای مسروقه را برای فروش به مغازه‌اش آورده است.

به‌دنبال این تماس، ماموران راهی طلافروشی مورد نظر شدند و با بررسی فیلم‌های ضبط شده توسط دوربین مداربسته مغازه، به تصاویری از مردی که گردنبند مسروقه را فروخته بود دست پیدا کردند.

سارق قمار باز

از آنجا که صاحب مغازه، مشخصات فروشنده گردنبند را یادداشت کرده بود، ماموران موفق شدند در ادامه بررسی‌ها این مرد را که حامد نام دارد شناسایی کنند.

بلافاصله مخفیگاه حامد به محاصره پلیس درآمد و ماموران بعد از دستگیری، وی را به اداره آگاهی منتقل کردند. مرد جوان که ابتدا مدعی بود گردنبند را از فرد دیگری خریده و از مسروقه بودن آن خبر نداشته است، در ادامه بازجویی‌ها گفت: این گردنبند را مدتی قبل در جریان قمار از شخصی به نام سیامک و پسرخاله‌‌اش بردم اما باور کنید از مسروقه بودن آن خبر نداشتم.

سارقان میلیاردی

همین اعترافات کافی بود تا پلیس در یک قدمی سارقان خانه مرد ثروتمند قرار بگیرد. ماموران با در اختیار داشتن مشخصات سیامک متوجه شدند که این مرد، یک مجرم سابقه دار است و از مدتی قبل به اتهام سرقت تحت تعقیب پلیس قرار دارد.

از آنجا که هیچ آدرسی از محل سکونت این مرد وجود نداشت، ماموران با اطلاعات به دست آمده از متهم دستگیر شده موفق شدند محل سکونت پسرخاله سیامک را در جنوب شرق تهران شناسایی و او را صبح 15 تیرماه در یک عملیات ضربتی دستگیر کنند.

با انتقال متهم به اداره آگاهی، وی به سرقت میلیونی از خانه شاکی اعتراف کرد و مدعی شد این سرقت را با همدستی سیامک انجام داده اما در حال حاضر نمی‌‌داند که پسرخاله‌اش کجا مخفی شده است.

با این اعترافات، محل‌های تردد سیامک تحت کنترل پلیس درآمد و مدتی بعد کارآگاهان موفق شدند او را در حوالی میدان شوش دستگیر کنند. متهم در جریان بازجویی‌ها گفت: اوایل سال 87 از زندان آزاد شدم و از همان زمان تصمیم گرفتم با تشکیل باند جدیدی سرقت‌هایم را از سر بگیرم.

وی ادامه داد: از اواسط سال، سری جدیدی از سرقت‌‌های زنجیره‌ای را به همراه پسرخاله‌ام آغاز کردیم. ما بعد از شناسایی خانه‌های مورد نظرمان، با استفاده از روش توپی‌زنی، قفل در خانه‌ها را می‌شکستیم  و بعد از ورود به آنجا، اموال باارزش از جمله گاوصندوق خانه را با استفاده از خودرو به سرقت می‌بردیم. بعد از هر سرقت نیز با پول‌ها و جواهرات به دست آمده شروع به خوشگذرانی و قمار بازی می‌کردیم، اما تصور نمی‌کردیم قمار باعث شود ما لو برویم.

سرهنگ محسن غفاریان، رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران با اعلام این خبر گفت: متهمان تا‌کنون به 40 فقره سرقت با این شگرد اعتراف کرده‌اند که 28 نفر از مالباختگان شناسایی شده‌اند.

وی با بیان اینکه سیامک و همدستش در جریان این سرقت‌ها، مبلغی حدود 2 میلیارد تومان سرقت کرده‌‌اند، افزود: افرادی که با این شگرد از خانه آنها در محدوده شرق تهران سرقت شده است می‌توانند برای شکایت به پایگاه چهارم پلیس آگاهی در سیدخندان مراجعه کنند.

کد خبر 88482

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز