گروه حوادث: کارگر شرکت ساختمانی که می‌دانست در حساب بانکی شرکت پول زیادی وجود دارد، برای رسیدن به این پول، نقشه گروگانگیری کشید

این مرد با استفاده از نقاب و کلت کمری، کارمندان شرکت را گروگان گرفت اما وقتی قصد شلیک داشت اسلحه‌‌اش گیر کرد و به دام افتاد.

ساعت 11 صبح چهارشنبه گذشته مردی هراسان با پلیس 110 شهرستان رشت تماس گرفت و از ماجرای گروگانگیری مرد نقابداری در یک شرکت ساختمانی خبر داد. این مرد به ماموران گفت: چند دقیقه قبل مرد نقابداری که یک قبضه کلت کمری در دست داشت وارد شرکت ما در خیابان بیستون شد و با تهدید اسلحه، همه کارکنان شرکت را در اتاقی محبوس کرد.

او سپس لوله سلاح خود را به طرف رئیس شرکت گرفت و با تهدید از او خواست چکی به مبلغ 150 میلیون تومان  برای  وی صادر کند.رئیس شرکت هم تحت فشار مرد مسلح، این چک را امضا کرد، مرد مسلح بعد از لحظاتی از گرفتن چک به سراغ من آمد و خواست که چک را به بانک ببرم و نقد کنم.

او تهدیدم کرد که اگر ظرف نیم ساعت با پول به شرکت برنگردم یا اینکه پلیس را در جریان بگذارم، گروگان‌‌های خود را خواهد کشت. بعد به من اجازه داد از شرکت خارج شوم و وقتی کمی از آنجا دور شدم، تصمیم گرفتم ماجرا را به پلیس اطلاع دهم.

بعد از اظهارات مرد جوان، گروهی از ماموران انتظامی راهی محل حادثه شدند و دقایقی بعد از آن تیم‌‌های ویژه رهایی گروگان پلیس آگاهی، ساختمان شرکت را محاصره کردند.
بررسی‌های اولیه نشان می‌داد محلی که کارمندان شرکت گروگان گرفته شده‌اند، طبقه دوم یک ساختمان ویلایی است که از آن به‌عنوان دفتر شرکت ساختمانی استفاده می‌شود.

وقتی ماموران مطمئن شدند مرد مسلح داخل ساختمان حضور دارد و 3 نفر از کارمندان شرکت را با دست‌هایی بسته در یکی از اتاق‌ها  محبوس کرده است، عملیات رهایی گروگان‌ها شروع شد و ماموران ویژه پلیس آگاهی از طریق بالارفتن از دیوار خانه یکی از همسایه‌ها خود را به حیاط شرکت رساندند. در همین هنگام تک‌‌تیراندازهای پلیس نیز روی پشت‌بام خانه‌ای که مشرف به محل گروگانگیری بود، مستقر شدند و همه چیز برای شروع عملیات ضربتی مهیا شد.

گلوله‌ای که شلیک نشد

ساعت حدود 11:30 دقیقه بود که ماموران خود را به آرامی به پشت در شرکت رساندند و بدون اینکه مرد مسلح متوجه آنها شود از پله‌ها بالا رفتند. عدم‌بازگشت کارمندی که قرار بود چک 150 میلیونی را نقد کند و پول‌ها را به مرد مسلح برساند، او را کلافه کرده بود و این مرد که مراقب بود نقاب از چهره‌اش کنار نرود مدام عرض اتاق را طی می‌‌کرد. 

ماموران به چند متری اتاقی که گروگان‌ها و مرد مسلح در آن بودند رسیده بودند که ناگهان مرد گروگانگیر متوجه حضور آنها در محل شد. این مرد که دستپاچه شده بود، اسلحه‌اش را به سمت یکی از ماموران نشانه رفت اما زمانی که ماشه را کشید، گلوله داخل اسلحه گیر کرد.

شجاعت کارمند زن

هنوز مرد مسلح برای خارج کردن این گلوله گلنگدن را نکشیده بود که زن جوانی که یکی از گروگان‌ها بود، تنه‌ای به او زد و وی را به گوشه‌ای پرت کرد. در همین هنگام یکی دیگر از کارمندان نیز به مرد مسلح حمله کرد و قبل از اینکه او بتواند از زمین بلند شود، ماموران سر رسیدند و این مرد را دستگیر کردند.

کارگر طماع

سرهنگ عبادالله کریمی، رئیس پلیس آگاهی استان گیلان با بیان این خبر گفت: بعد از دستگیری مرد مسلح و برداشتن نقاب وی، مشخص شد او یکی از کارگران قدیمی این شرکت ساختمانی بوده و برای آنکه از سوی کارمندان شرکت شناخته نشود، نقاب به‌صورتش زده بود.

وی ادامه داد: این مرد 30 ساله در جریان بازجویی‌ها گفت که از مدت‌ها قبل از وضعیت مالی شرکت با خبر بوده و می‌دانسته که در حساب بانکی شرکت ده‌ها میلیون‌ تومان پول وجود دارد، برای همین وسوسه رسیدن به این پول او را وادار کرده بود تا نقشه گروگانگیری را طراحی و عملی کند.

سرهنگ کریمی با اشاره به کشف یک قبضه سلاح برتا و 27 فشنگ از مرد مسلح افزود: اگر عکس‌العمل بموقع کارمند زن شرکت در هنگام گیر کردن سلاح متهم و حضور بموقع کارآگاهان پلیس آگاهی در داخل شرکت نبود، احتمال می‌رفت این حادثه تلفاتی به همراه داشته باشد.

رئیس پلیس آگاهی گیلان تاکید کرد: متهم بعد از تحقیقات اولیه راهی زندان شد و بررسی‌های تکمیلی درخصوص این پرونده ادامه دارد.

کد خبر 87337

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز